وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:رویکرد امروز، اجرایی کردن عدالت فرهنگی است

به گزارش مجله ستاره، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اجرایی کردن عدالت فرهنگی،از اهداف این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:رویکرد امروز، اجرایی کردن عدالت فرهنگی است

به گزارش خبرنگاران، منطقه زنجان، سیدعباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - عصر امروز در نشست خبری که به میزبانی شهرستان ابهر برگزار گردید، با اشاره به اینکه نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های اخیر، اجرایی کردن عدالت فرهنگی بوده است، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر کوشش ها بر این است که منابع و امکانات در حوزه های مختلف عادلانه توزیع گردد.

وی با اشاره به اینکه سفرهایی که به استان ها انجام می گردد در راستای محقق کردن عدالت فرهنگی و توجه به ظرفیت استان ها و شهرستان ها است، اضافه کرد: در سفر دو روزه به زنجان تفاهم نامه ای با استاندار زنجان به امضا رسید که تعهدات نقدی این تفاهم نامه بالغ بر 432 میلیارد ریال و تعهدات غیرنقدی با استانداری نیز به عنوان برنامه سه ساله تنظیم گردیده است.

صالحی اظهار داشت: در زمینه فضای فرهنگی استان ها و برنامه های فرهنگی، تصمیم گیری های خوبی اتخاذ گردیده است که با اجرایی شدن این تفاهم نامه، امیدواریم شرایط بهتری برای هنرمندان فراهم گردد.

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی در کشور دارای شبکه ای وسیع بوده و پایگاه دارد، گفت: این مهم یکی از نقاط مهم و تاثیرگذار است و فعال سازی شورای فرهنگ عمومی و تقویت دبیرخانه برای پایش فرهنگ عمومی و حضور فعال تر در آسیب های فرهنگی و اجتماعی و کمک به توسعه فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی مدنظر این وزارتخانه است.

صالحی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد هنر و حضور در بازارهای خارجی مورد توجه این وزارتخانه است، ادامه داد: 13 فیلم در حوزه سینما به صورت مشترک با کشورهایی که اشتراک فرهنگی داریم در این راستا و در جهت توسعه اقتصاد فرهنگی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به استان زنجان، اضافه کرد: بخشی از اهداف این سفر دیدار با هنرمندان استان بود که این دیدارها موجب می گردد تا با پیشکسوتان عرصه هنر گفت وگو کنیم و پاره ای از مشکلات شان را از زبان آن ها بشنویم.

صالحی توضیح داد: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبیر و امید اجرایی شد و سامانه ایجاد گردیده در این عرصه، از گام های رو به جلو در این زمینه است. همچنین در وهله اول باید از طریق انتشار آزاد اطلاعات دستگاه هایی که اطلاعات خود را به سرعت منتشر نمی نمایند و افکار عمومی را درگیر می نمایند، مورد پیگیری قرار گیرند.

وی اظهار داشت: رسانه ها باید در جهت مطالبه گری عمومی که یک درخواست قانونی است، فعالیت داشته باشند و دستگاه های دولتی نیز باید اسناد غیرمحرمانه را به مردم اطلاع رسانی نمایند؛ چرا که این مهم به شفافیت اوضاع کمک می نماید.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای سال جاری مقدار ارز کاغذ معین گردیده است، گفت: در جهت تامین احتیاج ارزی تهیه کاغذ و نظارت بر توزیع آن کمیته ای در وزارتخانه تشکیل گردیده است تا مشکلات را در این زمینه آنالیز نمایند، هرچ ند که این امر جزو وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

منبع: isna.ir
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 16

به "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:رویکرد امروز، اجرایی کردن عدالت فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:رویکرد امروز، اجرایی کردن عدالت فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید