جا های دیدنی کندی سریلانکا ، سرزمین چای سیلان

به گزارش مجله ستاره، اگر دوست دارید سفری خاص به کشوری سرسبز و آبی با آب و هوای ساحلی و جنگلی داشته باشید، قطعا جا های تماشای کندی سریلانکا یکی از برترین گزینه ها است. این جزیره گرمسیری در جنوب هند به علت داشتن طبیعتی زیبا و بکر در کنار فرهنگ و تاریخ غنی می تواند سفری بیادماندنی باشد. شهر کندی، در تپه های مرکزی سریلانکا واقع شده که می توانید با یک سفر سه یا چهار روزه از تمامی جا های تماشای کندی سریلانکا تماشا کنید. از معابد زیبا و قدیمی گرفته تا مزارع چای و دریاچه های زیبا همه در این شهر منحصر به فرد واقع شده است. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی شما را با لیستی از جا های تماشای کندی سریلانکا آشنا می کنیم.

جا های دیدنی کندی سریلانکا ، سرزمین چای سیلان

کندی کجاست؟

سریلانکا یکی از کشور های آسیایی است که به شکل جزیره ای در جنوب هند قرار گرفته است. این کشور را از نظر زیبایی را بهشت گرمسیری آسیا نیز می نامند. در این کشور شهری وجود دارد به نام کندی که قطب گردشگری سریلانکا محسوب می شود. جا های تماشای کندی سریلانکا باعث شده تا این کشور بخش زیادی از عایدی خود را از صنعت گردشگری و فراوری و صادرات چای به دنیا به دست آورد. پیش از آنکه بخواهید از جا های تماشای کندی سریلانکا تماشا کنید، ابتدا باید کمی با شهر کندی آشنا شوید.

کندی در حد فاصل 120 کیلومتری کلمبو که بیش از 125 هزار نفر جمعیت دارد. در سفر به سریلانکا در کنار بازدید از جاهای تماشای کلمبو حتما سری به کندی بزنید. این شهر در گذشته مرکز سریلانکا بوده و بسیاری از مراسم و آیین های مذهبی و ملی و جشن های باشکوه در آن برگزار می شد. البته هنوز هم کندی مرکز جشنواره های مختلف در سریلانکا محسوب می شود، سفری مجذوب نماینده را به این شهر زیبا تجربه خواهید کرد.

دریاچه کندی | رود همواره جاری در قلب کندی

یکی از جا های تماشای کندی سریلانکا را می توان دریاچه آن دانست که منحصر به فرد است و شاید بتوان ادعا کرد نمونه آن را در دنیا نمی بینید. به ویژه اگر بدانید در دل این دریاچه یک جزیره هم قرار گرفته است. این دریاچه زیبا در دل انبوه درختان سرسبز کندی قرار گرفته و بسیاری از اهالی کندی، برای گذران آخر هفته های تفریحی به این دریاچه سفر می نمایند. قدمت این دریاچه به سال 1807 برمی شود. اگر بخواهید از این دریاچه تماشا کنید، باید مبلغ 1500 روپیه سریلانکا هزینه ورودی پرداخت کنید.

باغ ادویه کندی | همنشینی تمام چاشنی های اصیل در کنار هم

یکی دیگر از جا های تماشای شهر کندی سریلانکا باغ ادویه معروف آن است که با نام باغ ادویه رانولی شناخته می شود. در این باغ محل از انواع گونه های گیاهی جنوب شرق قاره آسیا نگهداری می شود. انواع گیاهان ادویه از زردچوبه و دارچین گرفته تا کاکائو، آلوئه ورا و… در این باغ وجود دارد. هزینه بازدید از باغ ادویه کندی 100 روپیه است. حتما بازدید از این باغ را در فهرست برنامه های خود قرار دهید.

معبد دندان مقدس بودا | ردپای بودا در کندی

معبد دندان مقدس یکی از جاذبه های تماشای کندی است که در میان بودایی های سریلانکا اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد. ساخت این معبد به سال 1593 بازمی شود؛ زمانی که پادشاهان سریلانکا آن را بنا نهادند تا برای عبادت از آن استفاده نمایند. سازه این معبد از سقف طلایی است و دندان بودا را در آن نگهداری می نمایند. همین زیبایی ها این معبد را به یکی از جا های تماشای کندی سریلانکا تبدیل نموده است.

این معبد در دل قصری سلطنتی ساخته شده و امروزه چندین معبد و موزه در آن وجود دارد و به یکی از جا های تماشای سریلانکا تبدیل شده است. گفته می شود دندان مقدس، دندان بودا است که در محفظه ای آن را نگهداری می نمایند. برای بازدید از این مبعد، باید بین ساعات 8:30 صبح تا 5 بعدازظهر مراجعه کنید.

مزرعه چای گیرا گاما کندی | زادگاه چای سیلان

از دیگر جا های تماشای کندی سریلانکا می توان به این مزرعه زیبا اشاره نمود که نمایی مشابه اراضی چای شمال ایران دارد. حتما نام چای سیلان را شنیده اید، این نام برگرفته از نام قدیمی سریلانکا است که به آن سیلان می گفتند، حتی موزه ای نیز به نام چای سیلان در این شهر راه اندازی شده است. سریلانکا بزرگترین و اصلی ترین فراورینماینده چای در دنیا است، از همین رو مزرعه های چای در این کشور به وفور دیده می شود.

مزرعه چای گیرا گاما یکی از بزرگترین مزرعه هایی است که شما می توانید آن را در خروجی شهر کندی مشاهده کنید. در کنار این مزرعه کارخانجات چای قرار گرفته که کار فراوری و بسته بندی را انجام می دهد. آنچه مزرعه چای گیراگاما را خاص و منحصر به فرد می نماید، ارتفاع 613 متری این مزرعه از سطح دریافت است. شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید از تماشا این مزرعه لذت ببرید.

باغ گیاه شناسی پرادنیا رویال کندی | بزرگترین باغ گیاه شناسی جنوب آسیا

یکی از جا های تماشای کندی سریلانکا که از تماشا آن حیرت زده خواهید شد، باغ گیاه شناسی پرادنیا است که برای تماشا آن باید 5. 5 کیلومتر به سمت غرب شهر کندی، سفر کنید. در وصف زیبایی ها و عجایب این باغ همین قدر بدانید که سالانه بیش از 2 میلیون نفر از سراسر دنیا برای مشاهده آن، به این شهر سفر می نمایند.

بیش از 4 هزار گونه گیاهی از انواع گل ها، ادویه، گیاهان دارویی و زینتی در مساحت 60 هکتاری آن وجود دارد که امکان خرید برای جهانگرد ها نیز وجود دارد. برای اینکه از این باغ تماشا کنید، می توانید در طول سفر خود یک روز از 8 صبح تا 17 عصر را برای تماشا آن اختصاص دهید. البته هزینه ورودی آن نیز 1500 روپیه برای هر نفر است.

موزه ملی کندی | تاریخ اصیل کندی در یک مکان

موزه ملی از دیگر جا های تماشای کندی سریلانکا است. فاصله این موزه از معبد دندان مقدس حدود دو دقیقه است که می توانید این مسیر را پیاده نیز طی کنید. در این موزه هر آنچه نشان دهنده تاریخ و اصالت آن منطقه است، قرار گرفته است و می توانید از نزدیک با تاریخ و فرهنگ این منطقه آشنا شوید.

بیش از 5 هزار اثر تاریخی در این موزه نگهداری می شود، که شما می توانید با دقت و زمان کافی از تماشا آن لذت ببرید. موزه ملی کندی در واقع محل اقامت پادشاه و ملکه کندی بوده که در سال 1942 به موزه ملی این کشور تبدیل شد.

قلعه سیگیریا | بازمانده ای از نیم قرن بعد از میلاد مسیح

یکی از جا های تماشای کندی سریلانکا که جزو آثار تاریخی به شمار می آید، قلعه سیگیریا است که روی صخره ای مرتفع در دل جنگل های کندی قرار گرفته است. صخره ای به ارتفاع بیش از 200 متر که 477 سال بعد از میلاد قلعه ای روی آن ساخته شد. جالب است بدانید این قلعه تا قرن چهاردهم میلادی به عنوان معبد کاربرد داشت پس از آن حدود 300 سال دیگر نام و نشانی از آن باقی نماند.

علت ساخت قلعه روی این صخره بزرگ، اشراف 360 درجه به اطراف بود که امکان شناسایی حمله دشمن را فراهم می کرد. کاسپایا پادشاهی است که دستور ساخت این قلعه را داده بود. امروزه در این قلعه زیبا باغ های آبی، تراسی و غاری طراحی شده که در بازدید از این قلعه می تواید از جاذبه های آن تماشا کنید.

کندی، از محبوب ترین شهرهای جهانگردی سریلانکا

جا های تماشای کندی سریلانکا علاوه بر موارد گفته شده شامل موارد دیگری مانند مرکز نگهداری فیل های پیناوا، گورستان سربازان کشور، پناهگاه اوداواتکله و… نیز است. می توان ادعا کرد وجب به وجب شهر کندی پر از جاذبه هایی است که حتی یک لحظه هم نمی توانید، از آن چشم بردارید. با این وجود محدودیت زمانی ممکن است فرصت تماشا از همه این زیبایی ها را ندهد. شما می توانید طی سه تا چهار روز از تمامی این جاذبه ها تماشا کنید. در این مطلب سعی کردیم با معرفی جا های تماشای کندی سریلانکا این امکان را در اختیار شما بگذاریم تا با برنامه ریزی از قبل زمان خود را مدیریت کنید و بیشترین جاذبه های این شهر را ببینید.

آیا تا به حال به سریلانکا سفر نموده اید؟ تجربیات خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جا های تماشای کندی سریلانکا

کندی کجاست؟

کندی در حد فاصل 120 کیلومتری کلمبو مرکز سریکانا قرار گرفته است. این شهر در گذشته مرکز سریلانکا بوده و بسیاری از مراسم و آیین های مذهبی، ملی و جشن های باشکوه در آن برگزار می شده است.

چند روز در کندی بمانیم؟

شما برای اینکه بتوانید تمامی جاهای تماشای کندی سریلانکا را ببنید، باید حداقل سه روز زمان برای آن در نظر بگیرید.

فاصله کندی تا کلمبو مرکز سریلانکا چقدر است؟

فاصله کلمبو تا کندی با تاکسی حدود 3 ساعت و نیم و با اتوبوس 4 ساعت است.

چگونه ویزای سریلانکا دریافت کنیم؟

برای دریافت کاملترین خدمات ویزای سریلانکا به صفحه ویزا در سایت فلای تودی مراجعه کنید یا با شماره 42405000 داخلی 3 تماس بگیرید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 25 آذر 1402 بروزرسانی: 25 آذر 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2294

به "جا های دیدنی کندی سریلانکا ، سرزمین چای سیلان" امتیاز دهید

1 کاربر به "جا های دیدنی کندی سریلانکا ، سرزمین چای سیلان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جا های دیدنی کندی سریلانکا ، سرزمین چای سیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید