اوباما خاتمه اختلافات در اندونزی را خواهان شد

به گزارش مجله ستاره، باراک اوباما با اظهار این نکته که اندونزی، پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیا، تاریخ دیرینه ای از صبر و شکیبایی دارد و باید آن را حفظ کند، از مردم اندونزی خواست در برابر تفرقه های سیاسی براساس نژاد و مذهب مقاومت نمایند.

اوباما خاتمه اختلافات در اندونزی را خواهان شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه بلومبرگ، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا که در یک سفر شخصی به اندونزی رفته تا زمانی را در کشور دوران کودکی اش بگذراند گفت: جامعه مسلمان اندونزی پیشینه ای طولانی در حفاظت از معابد هندوها و بودایی ها دارد. اندونزی از هزاران جزیره، صدها زبان، تعداد زیادی مذهب و گروه های قومی تشکیل شده است من همیشه از این تنوع مردمی به وجد آمده و به آن احترام گذاشته ام.

وی اضافه کرد: در اندونزی آمریکا، اروپا و سراسر دنیا مبارزه با سیاست ما و دیگران بسیار اهمیت دارد.

اوباما در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت توافق آب وهوایی پاریس از رئیس جمهور فعلی این کشور به دلیل خارج کردن بزرگترین اقتصاد دنیا از این توافق انتقاد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته خروج کشورش از توافق پاریس را اعلام و تاکید نمود که به دنبال مذاکره توافقی بهتر است؛ اقدامی که نقدها گسترده ای را در سراسر دنیا علیه وی معطوف کرد.

این تصمیم علاوه بر سران کشورهای اروپایی از سوی رهبران سازمان های تجاری مورد انتقاد نهاده شد.

در همین حال باراک اوباما گفت: در پاریس ما در بلندپروازانه ترین توافق تاریخ برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی به اتفاق نظر رسیدیم. توافق پاریس توافقی است که حتی با غیبت موقت رهبری آمریکا همچنان می تواند به بچه ها ما فرصتی برای مبارزه دهد.

اوباما ادامه داد: چالش های زمان ما چه نابرابری مالی، تغییرات آب وهوایی و چه تروریسم و مهاجرت گسترده باشند، چالش هایی واقعی هستند که ما با یاری یکدیگر باید با آنها مقابله کنیم.

اوباما که تعطیلات خود را در اندونزی سپری می نماید و روز آدینه با جوکو ویدودو، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد، در ادامه اظهارات خود نسبت به افزایش سیاست های نژادپرستانه در سراسر دنیا و همچنین رشد هتک حرمت ها براساس نژاد و قومیت هشدار داد.

وی شرح داد، در آینده تصمیمات بزرگی وجود خواهد داشت که باید درباره اندونزی و آمریکا و همچنین سراسر دنیا اتخاذ گردد. اکنون روشن شده که دنیا در مقطع حساسی واقع شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین درباره شرایط جاکارتا خاطر نشان کرد: اندونزی و پایتخت آن جاکارتا پیشرفت های بسیار بزرگی داشتند که بخشی از آن ناشی از ثباتی است که آمریکا در ایجاد آن به منطقه آسیا اقیانوسیه یاری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 570

به "اوباما خاتمه اختلافات در اندونزی را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما خاتمه اختلافات در اندونزی را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید