تور ارزان اروپا: چین به لیتوانی و اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، چین امروز شنبه به لیتوانی و مقام های رسمی اتحادیه اروپا هشدار داد تا پیوندهایشان با پکن را بر سر موضوع تایوان و گشایش سفارت کشورهای حوزه بالتیک در تایپه، سست نکنند.

تور ارزان اروپا: چین به لیتوانی و اتحادیه اروپا هشدار داد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز شنبه با صدور بیانیه ای گفت: چین با داشتن رابطه رسمی با کشورهایی که با تایوان مناسبات دیپلماتیک برقرار می نمایند، کاملا مخالف است. ما از دولت لیتوانی می خواهیم که به تعهدات دیپلماتیک متقابل که از زمان برقراری رابطه با جمهوری خلق چین موظف به اجرای آن است، وفادار بماند و از اتخاذ تصمیم های غلط غیرقابل بازگشت، خودداری کند.

چین در ماه آگوست سال جاری و پس از آنکه تایوان گفت نمایندگی این کشور در ویلینوس مرکز لیتوانی، از این پس نمایندگی (سفارت) تایوان نامیده خواهد شد، از لیتوانی خواست تا سفیر خود را از پکن خارج کند و تهدید کرد که سفیر خود را از ویلینوس فراخواهد خواند.

مراکز دیپلماتیک تایوان در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا معمولا برای خودداری از تحریک چین، نمایندگی تایپه (چین تایپه) خوانده می شوند. در صورت استفاده از نام جزیره تایوان بیم آن می رود که جمهوری خلق چین واکنش تند متقابلی را نشان دهد.

این در حالیست که کشور لیتوانی چند ماه پیش از تصمیم خود برای گشایش یک دفتر نمایندگی در تایوان خبر داده بود؛ موضوعی که همان زمان هم خشم چین را برانگیخت.

تحریک جریان های جدایی طلب منطقه ها تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ به رغم ادعای ظاهری غرب مبنی بر احترام به اصل چین واحد، با هدف مهار قدرت یابی پکن در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک انجام می گردد که اصلی ترین آوردگاه رقابت قدرت های جهانی در قرن 21 است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1861

به "تور ارزان اروپا: چین به لیتوانی و اتحادیه اروپا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: چین به لیتوانی و اتحادیه اروپا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید