برترین کشور برای تحصیل رشته گرافیک

به گزارش مجله ستاره، برای تحصیل در رشته گرافیک در خارج از کشور گزینه های متعددی از میان برترین دانشگاه های دنیا پیش روی متقاضی مهاجرت تحصیلی وجود دارد که هر کدام شرایط مشخصی برای صدور پذیرش تحصیلی در نظر گرفته اند. فهرست برترین کشور برای تحصیل رشته طراحی گرافیک را در این بخش از سایت مهاجرت لتسگو یونی دنبال کنید.

برترین کشور برای تحصیل رشته گرافیک

تحصیل در رشته طراحی گرافیک در خارج از کشور

رشته طراحی گرافیک، یکی از پردرآمدترین رشته های هنری محسوب می گردد که در بیشتر دانشگاه های دنیا ارائه می گردد و اغلب مورد توجه متقاضیان مهاجرت تحصیلی هم قرار می گیرد. طراحی گرافیک در واقع مطالعه نحوه انتقال اطلاعات به وسیله محتوای تصویری است. شما به اسم یک دانشجوی طراحی گرافیک کشف خواهید کرد که چگونه می توان از روش های مختلف طراحی مانند تصویرگری، تایپوگرافی، شمایل نگاری و عکاسی برای برقراری ارتباط و انتقال پیغام ها استفاده کرد.

تحصیل در زمینه طراحی گرافیک در خارج از کشور راهی مناسب برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه تان در کشور مورد توجه شماست و بعلاوه پاسخ به میل سفر، مهاجرت و آغاز زندگی تازه! با این حساب، تجربه یک نمونه کار با الهام از سطح بین المللی بسیار تجربه شیرینی می تواند باشد. با این روش، مطالعه تاثیر زمینه های فرهنگی در محتوای بصری فراوری شده در موسسات آموزشی خارج از کشور خود می تواند موضوعی باشد برای تحقیق و پرورش خلاقیت شما.

ساختار رشته گرافیک

هر یک از کشورهای میزبان، روش های متفاوتی برای پذیرش تحصیلی و سیستم آموزشی در نظر می گیرند؛ بعضی از دانشگاه ها دوره های کوتاه و فشرده طراحی گرافیک را ارائه می دهند که به طور معمول حدود سه ماه مطالعه تمام وقت احتیاج دارند.

متداول ترین راه مطالعه رشته طراحی گرافیک اتمام دوره کارشناسی در طول سه یا چهار سال است. اگر شما علاقه مند به دریافت مدارک تحصیلات تکمیلی هستید، می توانید دوره کارشناسی ارشد را در بیش از یک یا دو سال مطالعه بگذرانید، سپس یک دوره دکترا که در اغلب کشورها به طور میانه پنج سال طول می کشد.

برنامه های تحصیلی رشته گرافیک روی کار عملی ساختار یافته است. به این ترتیب، طراحی دروس دورها بیشتر در قالب کارگاه و سمینار صورت می گیرد. این بدان معناست که شما با هدایت و پشتیبانی استادام فرصت بیشتری برای تفکر و طراحی خلاقانه خواهید داشت. شما احتمالاً به وسیله ترکیبی از نمونه کارهای طراحی، مقاله ها، گزارش ها و ارائه ها ارزیابی خواهید شد.

معمولا دوره های تحصیلی رشته گرافیک، از تعدادی واحدهای انعطاف پذیر و انتخابی تشکیل شده است؛ البته محتوای دقیق برنامه های طراحی گرافیک بین دانشگاه ها فرق دارد. بعضی از درس های اصلی برای مطالعه شامل تایپوگرافی، تصویرسازی، عکاسی، اصول ارتباط تصویری، طراحی به صورت مجازی و چاپی، و تأثیرات فرهنگی، تاریخی و معاصر در طراحی گرافیک و بعلاوه تئوری طراحی گرافیک می گردد.

رشته گرافیک راهی مجذوب نماینده برای انتقال ایده و اطلاعات به وسیله نماد است؛ پس قوه تخیل و خلاقیت بسیار یکی از مهم ترین ابزار برای پیروزیت در این حیطه محسوب می شوند. با تحصیل در رشته طراحی گرافیک مهارت ارتباط تصویری برای برقراری ارتباط به وسیله داده های دریافت شده از چشم صورت می گیرد. بنابراین برای انتقال مفهوم باید از ارتباط غیر کلامی بهره جست. در طراحی گرافیک شناخت رنگ ها و نور برای ارتباط بصری آموز داده می گردد تا دانشجو در استفاده از علائم، نمودارها و تصاویر مهارت کافی داشته باشد.

طراحی گرافیک یکی از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های سراسر دنیا برشمرده می گردد؛ چرا که در دنیای تجارت امروز، تمامی صنایع دنیا به این رشته وابسته شده اند. به همین علت فرصت های آتیه سازی در انتظار متقاضیان این رشته در دانشگاه های دنیا ایجاد شده است.

ارتباط با فرهنگ جوامع بیش از زبان کلامی مورد استفاده در این رشته اهمیت پیدا می نماید. بنابراین اگر به فکر مهاجرت تحصیلی و زندگی در کشور مقصد هستید، باید شناخت کافی از فرهنگ کشور مقصد به دست آورید تا بتوانید در شناخت نمادها، رنگ ها و المان های تصویرسازی پیروز عمل کنید؛ چراکه زبان گرافیک در رعایت این جزئیات است.

رشته گرافیک گرایش ها و زیرمجموعه های متنوعی دارد که می توانید انتخاب کنید: توسعه خلاق نرم افزارها، تصویرگری، طراحی تعامل، ارتباط تصویری و سایر موارد. علاوه بر بهبود مهارت های خود در یکی از این تخصص های طراحی گرافیک، نحوه استفاده از برنامه های کامپیوتری و نرم افزارهای اختصاصی هر یک را یاد خواهید گرفت. در طول دوره تحصیل، شما اصول اصلی طراحی را آموزش خواهید دید.

دوره کارشناسی رشته گرافیک یا همان ارتباط تصویری بسته به قوانین دانشگاه مورد نظر حدود سه یا چهار ساله طول می کشد که به آموزش مفاهیم اساسی و بنیادی طراحی گرافیک می پردازد. درس های این رشته در مقطع کارشناسی متشکل از دروس نظری و عملی است و به تبع آن در آزمون های عملی هم ارزیابی می شوند.

بعضی از واحد های درسی دوره کارشناسی گرافیک شامل تاریخ ارتباط تصویری، طراحی گرافیک، تایپوگرافی، تصویرسازی، رسانه دیجیتال، فراوری محصول، تصاویر متحرک، عناصر هنر دیجیتال و طراحی وب سایت می گردد.

معمولا دوره کارشناسی ارشد رشته گرافیک دو سال زمان می برد. دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به صورت عمیق تری با مفاهیم گرافیک و ارتباط تصویری می پردازند. با وجود تعدادی واحد تئوری، اغلب واحد های درسی دوره فوق لیسانس گرافیک، عملی هستند.

دانشجویان رشته طراحی گرافیک در مقطع کارشناسی ارشد معمولا روی پروژه های عملی بسیار زیادی کار نمایند تا مهارت های خود را در زمینه های مختلف توسعه دهند. بعضی از دروس مهم دوره کارشناسی ارشد گرافیک شامل تئوری رنگ و روش های طراحی، حل مسئله و ارتباط تصویری، طراحی مفهومی و گرافیکی، تایپوگرافی، و توسعه نمونه کارها می گردد.

دوره دکتری رشته طراحی گرافیک دو تا پنج سال طول می کشد. به طور کلی فارغ از معین بهترین کشور برای ادامه تحصیل، دانشگاه های انگشت تعدادی رشته گرافیک را در مقطع دکتری هم برگزار می نمایند. دانشجویان می توانند طراحی گرافیک را در گرایش هایی نظیر طراحی بصری، طراحی گرافیک، رسانه، فرهنگ و ارتباطات، طراحی و هنر، هنر های رسانه ای و ... در مقطع دکتری ادامه دهند.

یکی از شرایط تحصیل در رشته گرافیک در مقطع دکتری در بیشتر دانشگاه ها، ارائه مدرک فارغ التحصیلی رشته طراحی گرافیک یا دیگر رشته های مرتبط به آن در مقاطع پیشین تحصیلی یعنی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

بعضی از مشاغلی که می توانید بعد از دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در طراحی گرافیک انتخاب کنید، شامل مدیر هنری تبلیغات، انیماتور، کارمند هنری، طراح گرافیک، طراح لوگو، طراح وبسایت، تصویرگر، چاپگر و بسیاری دیگر می گردد.

نیروی کار در رشته گرافیک امروز تقاضای بسیاری از کشورهاست؛ چرا که کلید اصلیِ سازوکار خرید و فروش و برندسازی شرکت های عظیم وکوچک در دستان گرافیست های خلاق و زبده قرار گرفته است. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در رشته طراحی گرافیک در خارج از کشور را دارید، در ادامه با معرفی بهترین کشور ها برای تحصیل در رشته گرافیک ما را در لتسگو یونی همراهی کنید.

تحصیل رشته گرافیک در انگلستان

با اینکه بهترین گرافیست های دنیا چینی هستند، اما بهترین دانشگاه های رشته طراحی گرافیک در کشور انگلستان قرار گرفته اند. بیش از دوهزار برنامه تحصیلی در رشته های زیرمجموعه طراحی گرافیک در بهترین دانشگاه های هنر این کشور برگزار می گردد.

این رشته در کشور انگلستان با اقبال خوبی روبرو شده است؛ بسیاری از موسسات آموزشی کشور انگستان اقدام به طراحی رشته های تلفیقی با رشته گرافیک نموده اند که نظر متخصصان حرفه های مرتبط مانند بناها، مهندسین، تکنسین ها، طراحان پارچه و مبلمان را به خود جلب نموده است. شاید به همین علت باشد که انگلستان یکی از بهترین کشور های مقصد مهاجرت تحصیلی است.

از جمله دانشگاه های مشهور انگلستان برای تحصیل در رشته گرافیک می توان به کالج سلطنتی هنر RCA، دانشگاه هنر لیدز، دانشگاه کینگستون، دانشگاه گلداسمیت لندن، دانشگاه لافبرو، دانشگاه لینکلن، دانشگاه هنر بورنموث، دانشگاه استافوردشایر، دانشگاه کاونتری، دانشگاه ناتینگهام ترنت و دانشگاه ادینبورگ اشاره نمود.

برای ادامه تحصیل در این موسسات آموزش عالی باید شرایط و مدارک معینی ارائه گردد که تسلط به زبان انگلیسی و ارائه نمونه کار از دوره های تحصیلی پیشین از مهم ترین آن هاست. اغلب دانشگاه های این کشور برای رشته گرافیک آزمون ورودی ندارند اما متقاضی موظف است مدارک تحصیلی با نمرات بالا به خصوص در درس های مرتبط ارائه دهد و در مصاحبه شرکت کند.

باید بدانید که بعضی دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان بین المللی به نمرات بالای آزمون SAT یا ACT برای مقطع کارشناسی، و آزمون GRE برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری احتیاج دارند. بنابراین پیش از انتخاب دانشگاه، باید شرایط مورد احتیاج این رشته برای دریافت پذیرش تحصیلی آنالیز گردد.

معمولا در ترم خاتمهی دانشگاه، دانشجویان در یکی از شرکت های مطرح دوره کارورزی گرایش مورد نظرش را می گذراند. طبق قوانین بعضی موسسات آموزشی این دوره می تواند یک ساله باشد. در این مقطع دانشجو می تواند با بازار کار رشته انتخابی خود آشنا گردد و در قبال آن حقوق دریافت کند. پس از خاتمه دوره تحصیلی هم دانشجو می تواند با کسب تجربه عملی در بازار کار این کشور، به هنوان یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی، با یافتن شغل کار در انگلستان را به طور رسمی آغاز کند.

تحصیل رشته گرافیک در ایتالیا

کشور ایتالیا مهد آموزه های هنر و طراحی، پیشینه بسیار غنی در رشته گرافیک دارد و یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی محسوب می گردد. شاید به همین علت باشد که رشته های هنری در این کشور محبوبیت بیشتری دارند؛ چراکه روح هنر در جان ایتالیا ریشه دوانده است. تحصیل رشته گرافیک در کشور زادگاه میکل آنژ، رافائل و لئوناردو داوینچی لذت وصف ناپذیری دارد! تحصیل در ایتالیا برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی واجد شرایط با ارائه بورسیه تحصیلی هم امکان پذیر است.

ایتالیا مهد رنسانس و جنبش های هنری بسیاری بوده و قدیمی ترین دانشگاه های رشته طراحی گرافیک در این کشور قرار گرفته اند. باید توجه داشت که زبان اصلی و آموزشگاهک در دانشگاه های ایتالیا، زبان ایتالیایی است؛ با اینکه هر روز به تعداد دانشگاه های انگلیسی زبان افزوده می گردد، اما در مورد رشته گرافیک و به خصوص در مقطع کارشناسی، دانش و تسلط کافی به زبان ایتالیایی می تواند بر تعداد گزینه های انتخابی شما بیافزاید.

تحصیل در ایتالیا چه در دانشگاه های دولتی و چه خصوصی، برای دانشجویان بین المللی رایگان نیست؛ اما دانشجویان واجد شرایط می توانند از دانشگاه های ایتالیا حین تحصیل و پیش از آن بورسیه تحصیلی دریافت نمایند و از هزینه های تحصیل و در بعضی موارد هزینه های زندگی در این کشور را کاهش دهند.

از جمله بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته گرافیک می توان به دانشگاه پلی تکنیک میلان، آموزشگاه هنرهای زیبای NABA، دانشگاه پلی تکنیک تورینو، آموزشگاه داموس میلان، دانشگاه اسپیئنزا رم، دانشگاه فلورانس، موسسه طراحی اروپا، و دانشگاه لوآو وهم اشاره نمود که همگی در فهرست بهترین دانشگاه های ایتالیا دیده می شوند.

برای دریافت پذیرش تحصیلی از از این دانشگاه ها باید فهرستی از مدارک معین ارائه کرد. باید توجه داشت که بعضی از این موسسات آموزش عالی احتیاج به کارنامه معتبر آزمون های بین المللی دارند؛ بنابراین پیش از انتخاب از بین دانشگاه های ایتالیا، شرایط را به دقت بسجید.

تحصیل رشته گرافیک در استرالیا

کشور استرالیا یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرپذیر است که 30 درصد از جمعیت آن را مهاجرا تشکیل داده اند؛ بنابراین تحصیل در این کشور، معمولا در صدر فهرست مقاصد مهاجرت تحصیلی قرار می گیرد. چراکه ارائه مدرک زبان انگلیسی و بعلاوه زندگی در کشور چندفرهنگی از عوامل برگزیدن یک کشور برای مهاجرت تحصیلی است که استرالیا تمامی این معینات را داراست.

یکی از کشورهایی که مورد توجه متقاضیان تحصیل در رشته گرافیک قرار گرفته، کشور استرالیاست که میزبان هزاران دانشجوی بین المللی در رشته های طراحی شده است. خلاقیت، ذوق هنری و مهارت های ارتباطی از جمله شرایط تحصیل در این رشته در کشور استرالیاست.

در دانشگاه های استرالیا آموزش نرم افزارهای گرافیکی همانند Photoshop، flash، corel، premiere، Illustrator، fire works، In Design، Visio و 3D studio max در بین درس های مقاطع تحصیلی دیده می گردد. بنابراین فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه های استرالیا، آمادگی ورود به بازار کار را خواهند داشت.

از بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته طراحی گرافیک می توان به مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن، دانشگاه تکنولوژی سیدنی، دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند، دانشگاه موناش ملبورن، دانشگاه تکنولوژی سوئینبرن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه نیوکسل، و دانشگاه چارلز داروین اشاره نمود که بر اساس گزارش موسسه رتبه بندی QS همگی در فهرست بهترین دانشگاه های استرالیا قرار گرفته اند.

برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا در رشته گرافیک باید مدرک زبان انگلیسی با نمره مناسب، نمرات بالای میانه در درس های مرتبط با این رشته تحصیلی و در بعضی موارد نمونه کار گرافیکی ارائه کرد. باید توجه داشت که بعضی از دانشگاه های استرالیا برای صدور پذیرش تحصیلی دانشجویان بین المللی به کارنامه معتبر آزمون های بین المللی احتیاج دارند.

جالب است بدانید که اغلب گرایش های رشته طراحی گرافیک در فهرست مشاغل پرتقاضای کشور استرالیا به اسم بهترین کشور برای تحصیل در این رشته قرار گرفته است. فارغ التحصیلان این رشته، پس از اتمام دوره تحصیلی با یافتن شغل مورد نظر می توانند مهاجرت تحصیلی به استرالیا را با تبدیل ویزا ماندگار نمایند.

تحصیل رشته گرافیک در آمریکا

اگر به فهرست بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل در رشته گرافیک نگاهی بیاندازیم، نام چند دانشگاه آمریکایی را در رتبه های بالای آن خواهیم دید. یکی از بهترین کشور ها اما در عین حال با پیچیده ترین قانون مهاجرت برای تحصیل در این رشته، کشور آمریکاست که برای صدور پذیرش دانشجویان بین المللی در تمام مقاطع تحصیلی آزمون ورودی برگزار می نمایند.

معمولا دانشگاه های آمریکا برای پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی آزمون های SAT یا ACT و برای مقاطع عالی نمرات آزمون GRE را ملاک ارزیابی قرار می دهند. در این آزمون ها مهارت و مقدار تسلط دانشجو بر زبان انگلیسی هم مورد آنالیز قرار می گیرد؛ بنابراین در اغلب دانشگاه های آمریکا احتیاجی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست.

همان طور که بهترین دانشگاه های دنیا در رشته گرافیک در کشور آمریکا مستقر شده اند، مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور هم از اعتبار و اهمیت خاخص برخورداند و در تمام کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل یا کار مورد توجه قرار می گیرد.

از جمله بهترین دانشگاه های رشته گرافیک در ایالات متحده آمریکا می توان به نام های آشنایی همانند دانشگاه طراحی پارسون، مدرسه طراحی جزیره رود، موسسه تکنولوژی ماساچوست، موسسه هنری شیکاگو، موسسه پرَت در نیویورک، دانشگاه مرکز هنر طراحی در پاسادنا، موسسه هنری کالیفرنیا، دانشگاه کارنژ ملون، دانشگاه استنفورد، کالج هنرهای کالیفرنیا، دانشگاه ییل، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک اشاره نمود.

بر طبق آخرین گزارش های موسسه رتبه بندی QS در سال 2021، دانشگاه های بالا، از بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل در رشته گرافیک محسوب می شوند که رتبه های ریز 50 دنیا را از آن خود نموده اند.

تحصیل رشته گرافیک در کانادا

کشور کانادا بهشت متقاضیان مهاجرت تحصیلی چه در رشته گرافیک و چه دیگر رشته های تحصیلی محسوب می گردد؛ تحصیل در رشته طراحی گرافیک در دانشگاه های معتبر کشور کانادا هم برای ایرانیان امکان پذیر است.

تحصیل و زندگی در کشور چندملیتی مانند کانادا برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی بسیار لذت بخش است و علاوع بر دریافت مدرک فارغ التحصیلی از معتبهترین دانشگاه های دنیا، آشنایی با فرهنگ های مختلف می تواند به پیروزیت در رشته گرافیک یاری شایانی کند.

از جمله بهترین دانشگاه های کانادا در رشته طراحی گرافیک می توان به مجموعه های آموزش عالی معتبری مانند دانشگاه هنر و طراحی املی کار در ونکوور، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه طراحی و هنر انتاریو (OCAD)، دانشگاه رایرسون، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه سیمون فریزر اشاره نمود.

علاوه بر این موسسات آموزشی، دانشگاه های مطرح دیگری در کشور کانادا دوره های تخصصی رشته گرافیک را در تمامی مقاطع تحصیلی ارائه می نمایند؛ اما هدف از نام بردن این مجتمع های آموزش عالی، معرفی بهترین دانشگاه های کانادا در رشته طراحی گرافیک بود.

تحصیل در شهرهای انگلیسی زبان کشور کانادا احتیاج به ارائه مدرک زبان انگلیسی و در شهرهای فرانسوی زبان احتیاج به ارائه مدرک زبان فرانسوی با نمرات بالا دارد. افزون بر این، تحصیل در کانادا در رشته گرافیک احتیاج به ارائه سوابق تحصیلی در رشته های مرتبط با نمرات خاتمهی بالا و بعلاوه ارائه نمونه کار دارد. علاوه بر این، شرایط سنی نسبت به مقطع تحصیلی مورد نظر هم در بعضی دانشگاه ها مورد توجه مسئولان پذیرش دانشجویان بین المللی قرار می گیرد.

تحصیل رشته گرافیک در چین

یکی از بهترین کشور های آسیایی برای تحصیل در رشته های هنری از جمله طراحی گرافیک کشور چین است. ارزان بودن هزینه های تحصیل و زندگی، کیفیت بالای دانشگاه های رشته گرافیک در چین و رتبه بندی آن ها در میان بهترین دانشگاه های دنیا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و از همه مهم تر آشنایی با مارکت های دنیای، از جمله مزایای تحصیل در چین است.

در نظرسنجی های دنیای اعلام شده چینی ها در تعداد بهترین گرافیست های دنیا هستند؛ از این رو چین می تواند مقصد خوبی در مهد پرورش بهترین گرافیست ها باشد. گفتنی است که بسیاری از دانشگاه های چین در سطح دنیای حرف هایی برای گفتن دارند.

از جمله بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در رشته طراحی گرافیک می توان به دانشگاه تنگجی، دانشگاه شانگهای، آموزشگاه مرکزی هنرهای زیبا، دانشگاه پکن، دانشگاه ژیو تنگ شانگهای، دانشگاه ژیانگ و موسسه هنرهای بصری شانگهای اشاره نمود. این موسسات آموزشی از نگاه موسسه رتبه بندی QS در رتبه های زیر 100 دنیای قرار گرفته اند.

تحصیل طراحی گرافیک در چین به زبان انگلیسی احتیاج به ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا دارد؛ گرچه بسیاری از دانشگاه های این کشور با ارائه پذیرش مشروط، دوره های زبان انگلیسی را پیش شرط ورود به این حوزه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای افرادی قرار داده اند که نمره مناسبی در مدرک زبان انگلیسی ندارند.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1743

به "برترین کشور برای تحصیل رشته گرافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کشور برای تحصیل رشته گرافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید