حمله پکن به آمریکا از بابت دستاویز قرار دادن مساله تایوان

به گزارش مجله ستاره، وزارت امور خارجه چین به صحبتهای دریادار ارشد ارتش آمریکا علیه پکن واکنش نشان داده و عنوان نمود، بعضی افراد در آمریکا همچنان به استفاده از مساله تایوان برای جنجال آفرینی در قبال تهدید نظامی چین ادامه می دهند.

حمله پکن به آمریکا از بابت دستاویز قرار دادن مساله تایوان

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید نمود: اما اساسا این آمریکا است که در جستجوی بهانه ای برای افزایش هزینه نظامی خود، گسترش نیروهایش و مداخله در امور منطقه ای ادامه می دهد.

آمریکا همراه با تعدادی از کشورهای دیگر تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نشناخته و رسما به سیاست یک چین واحد پایبند هستند.

با این حال واشنگتن از زمان قطع روابط دیپلماتیک در سال 1979 با تایوان، روابطی غیررسمی با این جزیره را حفظ نموده است.

دریادار فیلیپ دیویدسن، فرمانده واحد هند-اقیانوسیه ارتش آمریکا در اظهاراتی ادعا کرد که تایوان ممکن است در چند سال آینده تبدیل به یکی از بلندپروازی های چین گردد و این نشانی از برنامه پکن برای تقویت نفوذ نظامی خود در آسیا است.

دیویدسن در صحبتهایش خطاب به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا از این که چین مشغول تسریع بلندپروازی هایش به منظور جایگزین شدن به جای آمریکا و نقش رهبری ما در یک نظم بین المللی قانون محور تا سال 2050 است اظهار نگرانی کرد.

او گفت: تایوان به وضوح یکی از بلندپروازی های آنها قبل از آن است. و من فکر می کنم در طی این دهه و در حقیقت در شش سال آینده این تهدید شاخص است.

او هشدار داد جسارت نظامی فزاینده چین در آسیا با ریسک ایجاد یک شرایط نامطلوب برای آمریکا و کاستن از سطح بازدارندگی روبرو است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1525

به "حمله پکن به آمریکا از بابت دستاویز قرار دادن مساله تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پکن به آمریکا از بابت دستاویز قرار دادن مساله تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید