پامپئو ایران را به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد

به گزارش مجله ستاره، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده ایران ممکن است بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دخالت کند.

پامپئو ایران را به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای که بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) منتشر شده بار دیگر ایران را به احتمال کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم نموده است.

روزنامه واشنگتن تایمز نوشته پامپئو در مصاحبه با این روزنامه گفته اطمینان دارد انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا بدون دخالت کشورهایی نظیر چین، روسیه یا ایران برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: فکر می کنم ما همه کوششمان را به کار گرفته ایم تا مطمئن شویم از آمادگی لازم برای مقابله با عملیات های دروغ پراکنی که ممکن است اتفاق بیفتند برخورداریم.

واشنگتن تایمز نوشته پامپئو اشاره ای به اقدامات دولت آمریکا در این زمینه ننموده است.

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش گفت: الان ما 100 روز با انتخابات ماه نوامبر فاصله داریم. بازیگران بد از ایران و چین و همچنین بازیگران متخاصم غیردولتی ممکن است بخواهند فعالیت هایی برای دخالت [در انتخابات] انجام دهد.

اخیراً چند نماینده مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه نموده اند که خواهان جلوگیری از دخالت ادعایی کشورهای چین، روسیه و ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

رسانه های آمریکایی حدود 3 هفته پیش گزارش دادند مارکو روبیو و کریس ون هولن تهیه نماینده های این طرح هستند و آنها گفته اند قصد دارند آن را به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال اقتصادی 2021 اضافه نمایند.

مارکو روبیو گفت: بازیگران متخاصم شامل روسیه، چین و ایران به کوشش برای تفرقه افکنی و تضعیف دموکراسی ما ادامه خواهند داد. مهم است که ایالات متحده، تبعات معناداری برای دخالت انتخاباتی در نظر بگیرند.

کریس ون هولن، دیگر عضو مجلس سنا هم گفته است: می دانیم که دشمنان خارجی در حال برنامه ریزی برای دخالت در انتخابات آینده مان هستند بنابراین باید همین الان برای محافظت از تمامیت دموکراسی مان اقدام کنیم.

بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نهادهای حاکمیتی آمریکا بارها کشورهای دیگر به ویژه روسیه را به دخالت و کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم نموده اند.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی شده اند در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 هکرهای روسی به رایانه های کمیته ملی حزب دموکرات نفوذ نموده و اطلاعات محرمانه آن را به بیرون درز داده اند. مسکو همیشه این اتهامات را رد نموده است.

این ادعاها در حالی مطرح شده که آمریکا از سوی نهادهای مستقل حقوق بشری به تخریب فرایند دموکراسی در دیگر کشورها به وسیله توسل به ابزارهای مختلف از جمله کودتا متهم است.

دونالد ترامپ شهریورماه سال 1397 فرمانی را امضا کرد که بستر قانونی لازم را برای اعمال تحریم های جدید علیه شرکت ها یا افراد خارجی مظنون به دخالت در انتخابات آمریکا فراهم می نماید.

دن کوتس، مدیر وقت اطلاعات ملی آمریکا دی ماه سال 1397 در گزارشی کشورهای روسیه، چین و ایران را به کوشش برای اثرگذاری بر انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا متهم کرد.

در آن گزارش ادعا شده بود این سه کشور کوشش نموده اند روی رأی دهندگان در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در سال 2018 اثر بگذارند، اما شواهدی مبنی بر نفوذ آنها به سیستم های رأی گیری وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1126

به "پامپئو ایران را به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو ایران را به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید