بولتون تمدید معافیت های هسته ای ایران را تایید کرد

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید تمدید معافیت های همکاری هسته ای با ایران که مشارکت روسیه، چین و اتحادیه اروپا در پروژه های هسته ای این کشور ذیل برجام را مقدور می کند، تایید کرد.

بولتون تمدید معافیت های هسته ای ایران را تایید کرد

وی در این باره مدعی شد: ما این فعالیت های هسته ای را با دقت بسیار بسیار زیاد دنبال می کنیم. بنابراین، این معافیت شامل بازه کوتاه 90 روز است.

گفتنی است پیشتر واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه از قصد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تمدید معافیت های هسته ای ایران خبر داده بود.

این تصمیم نتیجه رایزنی استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا با ترامپ است و گویا وی هشدار داده چنانچه کاخ سفید با تسلیم شدن در برابر وسوسه های مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی، این دسته از معافیت ها را در ضرب الاجل اول آگوست (10 مرداد) تمدید نکند؛ بالاجبار باید روسیه، چین و اتحادیه اروپا را از بابت مشارکت در پروژه هایی که ذیل برجام قابل تعریف هستند، مشمول تحریم قرار دهد.

این در حالی است که یک مقام وابسته به دولت واشنگتن مدعی است آمریکا همچنان به لغو این معافیت ها که به ادعای وی مطابق با پیشرفت در مذاکره با ایران قابل احیا هستند، اصرار دارد.

تمدید 90 روزه معافیت های هسته ای ایران شامل تغییر کاربری رآکتور آب سنگین اراک، تبدیل مرکز غنی سازی فردو، تبادل سوخت در رآکتور نیروگاه بوشهر و رآکتور تحقیقاتی تهران است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 253

به "بولتون تمدید معافیت های هسته ای ایران را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون تمدید معافیت های هسته ای ایران را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید