مخالفت اتحادیه اروپا با تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2

به گزارش مجله ستاره، اتحادیه اروپا روز شنبه مخالفت خود را با تحریم های آمریکا علیه شرکت های اروپایی مشارکت کننده در پروژه خط لوله نورد استریم 2 بیان کرد.

مخالفت اتحادیه اروپا با تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون اتحادیه اروپا روز شنبه در واکنش به بسته تحریمی آمریکا علیه نهادهایی که در پروژه خط لوله نورد استریم 2 مشارکت می نمایند، اظهار داشت که اتحادیه اروپا با هرگونه تحریم علیه شرکت های این اتحادیه که به فعالیت قانونی می پردازند، مخالف است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه راشاتودی، یکی از سخنگوهای اتحادیه اروپا گفت: در حال حاضر، کمیسون اروپا در حال مطالعه تاثیر بالقوه اینگونه اقدامات علیه شرکت های اروپایی است.

وی اضافه نمود: بروکسل با تحریم شرکت های اروپایی که فعالیت هایشان بر اساس قانون است، مخالف است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بامداد امروز لایحه بودجه نظامی سال آینده این کشور را که مورد تایید کنگره نیز قرار گرفته بود، در یک مراسم در کاخ سفید امضا و به قانون تبدیل کرد. در بخشی از این بودجه به تحریم شرکت های مشارکت نماینده در نورد استریم 2 اشاره شده است.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اقدام آمریکا در بیانیه ای تأکید کرد که مسکو فارغ از تحریم های هر کشور یا سازمان و اتحادیه ای، پروژه های مالی خود را اجرا نموده و کماکان نیز به اجرای آن ادامه خواهد داد.

مسکو با بیان اینکه آمریکا با تحریم این خط لوله می خواهد گاز مایع خود را به اجبار به اروپا بفروشد، شرح داد که واشنگتن با این کار می خواهد اقتصاد اروپا را از توسعه باز دارد و توان رقابتی آن را تضعیف کند.

در صورت اجرایی شدن این پروژه، میزان ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا خواهد نمود. در قانون بودجه آمریکا، از دولت خواسته شده که ظرف 60 روز شرکت های مشارکت نماینده در پروژه نورد استریم 2 را شناسایی کند و آنها را مورد تحریم آمریکا قرار دهد.

با اجرایی و نهایی شدن نورد استریم 2، روسیه این امکان را خواهد یافت که با استفاده از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز طبیعی خود را به آلمان برساند. طبق توافق های قبلی در مورد این پروژه، شرکت گاز پروم روسیه نیمی از هزینه های احداث نورد استریم 2 را متقبل گردد و نیم دیگر هزینه ها توسط پنج شرکت اروپایی (او. ام. وی. اتریش، اونیپر و وینترشال آلمان، رویال داچ شل و انجی فرانسه) پرداخته گردد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 621

به "مخالفت اتحادیه اروپا با تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اتحادیه اروپا با تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید