وزیر صنعت: ایمیدرو در معادن یزد سرمایه گذاری می نماید

به گزارش مجله ستاره، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 3200 واحد صنعتی فعال در یزد وجود دارد گفت: 420 نوع کالا از یزد به خارج کشور صادر می گردد.

وزیر صنعت: ایمیدرو در معادن یزد سرمایه گذاری می نماید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رضا رحمانی دقایقی قبل در آیین افتتاحیه پروژه های شهرستان مهریز که به صورت همزمان و ویدئو کنفرانسی برگزار گردید گفت: استان یزد بیش از سه هزار و 200 واحد صنعتی دارد که در این واحدها، بیش از 800 نوع کالا فراوری می گردد.

وی در ارتباط با کالا های صادراتی استان یزد گفت: از کل 800 قلم کالایی که در استان یزد فراوری می گردد، 420 قلم از این کالا ها صادراتی است و به بیش از 90 کشور دنیا صادر می گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: در حال حاضر استان یزد رتبه اول فراوری سنگ آهن، رتبه اول ذخایر سرب و روی و رتبه اول جواز تاسیس های صنعتی را دارد که نشان از اقبال مردم و مسئولین به توسعه صنعتی این استان است.

رحمانی اضافه نمود: برای پروژه های نیمه تمام استان بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که در آینده به بهره برداری می رسد و قطعا این پروژه ها نقش مهمی در توسعه صنعتی یزد دارند.

وی ادامه داد: سه مورد تفاهم نامه از طرف ایمیدرو در حوزه معادن در مورد ایجاد زیرساخت ها و به ویژه طرحی که برای احیای معادن کوچک در نظر گرفته شده که بتوان زمینه توسعه هرچه بیشتر در این استان را فراهم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 80 واحد پایگاهی در شهرستان های محروم و کمتر توسعه یافته استان ایجاد می گردد گفت: امروز 14 مورد پروژه با دستور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد که بخشی از آن در حوزه زیرساخت ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 572

به "وزیر صنعت: ایمیدرو در معادن یزد سرمایه گذاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صنعت: ایمیدرو در معادن یزد سرمایه گذاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید