وزیر راه و شهرسازی: 10 میلیون مسکن نو در کشور احتیاج داریم

به گزارش مجله ستاره، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن از احتیاجهای اصلی مردم است، گفت: براساس برآورد اولیه نزدیک به 10 میلیون واحد مسکونی نو در کشور احتیاج داریم.

وزیر راه و شهرسازی: 10 میلیون مسکن نو در کشور احتیاج داریم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رستم قاسمی غروب آدینه در جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه راه و شهرسازی استان گیلان اضافه کرد: نیازهای مسکن در ثبت نام طرح های مسکن خودش را نشان داده است.

وی گفت: جوانانی داریم که به علت معیشت و مسکن ازدواج نکردند؛ ضمن اینکه 6 تا هفت میلیون نفر در کشور مسکن ندارند که این آمار خودش را در ثبت نام ها نشان می دهد.

وزیر راه و شهرسازی به مسائل کمبود زمین در استان های شمالی برای ساخت مسکن اشاره نمود و گفت: کوشش می کنیم که این مشکل را برطرف کنیم و برای تحقق آن اقدام جدی و یک کار جهادی صورت بگیرد.

قاسمی بزرگ ترین چالش مسکن سازی را محدودیت زمین اشاره نمود و اضافه کرد:باید در در 2 مرحله چهار میلیون واحد طی چهار سال بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه با اشاره به اینکه برای تامین منابع اعتباری پروژه های راه و شهرسازی 2 تبصره را پیگیری می کنیم، گفت: باید یک سری از درآمدها را از فروش زمین های تحت تملک راه و شهرسازی و بعلاوه زمین های با کاربری های تجاری و خاص که به استان یاری می نماید، استفاده و درآمدهای استان را باید برای استان هزینه کنیم

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بزرگ بودن مجموعه راه و شهرسازی، بخش حمل و نقل را به علت زیر ساخت ها دارای مسائلی جدی خواند و گفت: در بخش هوایی و ریلی به علت وصل نبودن کریدورهای اصلی کشور و ناوگان بسیار قدیمی و فرسوده در بخش حمل و نقل مسائل جدی داریم.

راه آهن رشت -کاسپین، چهارخطه کردن محور انزلی-رضوانشهر ،کنارگذر انزلی، و پروژه های بنادر و دریانوردی از جمله بازدیدهای وزیر راه و شهر سازی بود که امروز در سفر رییس جمهوری به گیلان همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2003

به "وزیر راه و شهرسازی: 10 میلیون مسکن نو در کشور احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه و شهرسازی: 10 میلیون مسکن نو در کشور احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید