هلاکت مرد شماره 2 داعش، سوء قصد نافرجام به جان یکی از رهبران جریان صدر، اعلام زمان قطعی برگزاری انتخابات

به گزارش مجله ستاره، خبرگزاری خبرنگاران- نخست وزیر عراق از کشته شدن مرد شماره 2 داعش و ده ها سرکرده این گروه تروریستی طی عملیات اخیر سرویس مبارزه با تروریسم این کشور اطلاع داد.

هلاکت مرد شماره 2 داعش، سوء قصد نافرجام به جان یکی از رهبران جریان صدر، اعلام زمان قطعی برگزاری انتخابات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، امروز (شنبه - 10 آوریل)، به همراه چند تن از وزیران کابینه خود در مقر دستگاه مبارزه با تروریسم این کشور حاضر شد و در نخستین کنفرانس علمی - بین المللی دستگاه مبارزه با تروریسم سخنرانی کرد.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، وی در این کنفرانس از کشته شدن مرد شماره دو داعش و ده ها سرنموده این گروه تروریستی در عملیات امنیتی و نظامی نیروهای عراقی اطلاع داد و گفت که سرویس مبارزه با تروریسم عراق در سطح مورد نظر و مسئولیت مورد انتظار در نبردهای آزادسازی علیه خوارج زمانه یعنی گروه های تروریستی داعش ظاهر شده است.

وی اضافه نمود: تروریسم یک چالش دنیای و مهم برای همه است و عراق به میزان زیادی در این چالش مشارکت نموده است. عراقی ها به همه دنیایان یاری کردند تا از شبه تروریسمی که به سرعت در حال گسترش بود، رهایی یابند. دوستان زیادی در این راستا با عراق همراه بودند اما پیروزی بر تروریسم را نهایتا عراقی ها محقق ساختند. عراق ها باید افتخار نماینده که برای خود و به نیابت از همه دنیا با تروریسم جنگیده اند.

الکاظمی توضیح داد: کلیه نیروهای امنیتی عراق از ارتش تا پلیس، الحشد الشعبی، پیشمرگه، سرویس امنیت ملی، اطلاعات و ...در این موفقیت سهیم بودند اما نیروهای مبارزه با تروریسم در این میان از سایر نیروها متمایز بودند زیرا تخصص و مسئولیت اصلی و ویژه آنها مبارزه با تروریسم است.

نخست وزیر عراق تاکید نمود که نیروهای این سرویس ملی نقش مهم و زیادی در نابودی گروه های تروریستی داعش داشتند و همچنان در حال ضربه زدن به باندهای تروریستی مستقر در مناطق دوردست هستند. طی ماه های گذشته و در جریان عملیات السیل الجارف نیروهای مسلح در سرویس مبارزه با تروریسم مرد شماره دو داعش به همراه د ه ها سرنموده و صدعا عضو این گروه تروریستی کشته شدند.

وی اضافه نمود با اشاره به ضرورت نظارت بر مرزها و گذرگاه های مرزی، مبارزه با فساد، توقیف سلاح های بی ضابطه و جلوگیری از دخالت های بیگانگان در راستا مبارزه به تروریسم، گفت: تمامی این کوشش های دولت در امتداد فرآیند مبارزه با تروریسم است.

الکاظمی توضیح داد: به لطف نیروهای امنیتی و آمادگی آنها، ماموریت نیروهای ائتلاف بین المللی طی گفت وگو های راهبردی به آموزش و استشاری تغییر یافت که خود بیانگر تحولی عظیم در ساختار نیروهای امنیتی و توانایی های آنها است.

فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بر ضرورت تعقیب و پیگرد شبکه های تامین و حمایت مالی سازمان های تروریستی طی همکاری بین المللی و منطقه برای خشک کردن ریشه های این حمایت و تامین مالی و معنوی تاکید نمود و گفت که این امر در چارچوب کوشش های گسترده دیپلماتیک برای ایجاد شبکه های مرتبط با منافع ملی و مالی میان کشورهای منطقه میسر می گردد.

وی اضافه نمود: با تمامی این کوشش ها، عراق به صندلی تاریخی خود در منطقه و دنیا دست می یابد تا به پلی برای ارتباط، همکاری و هماهنگی تبدیل گردد.

سوء قصد نافرجام به جان یکی از رهبران جریان صدر

یکی از اعضای برجسته جریان صدر عراق و از چهره های نزدیک به مقتدی صدر از عملیات ترور افراد مسلح در شمال بغداد جان سالم به در برد.

حازم الاعرجی از رهبران جریان صدر عراق و نماینده مقتدی صدر در استان بصره از ترور نافرجام افراد مسلح ناشناس جان به سالم به در برد.

یک منبع امنیتی عراق گفت که الاعرجی روز آدینه در منطقه الشعله واقع در شمال بغداد مورد سوء قصد افراد مسلح ناشناس نهاده شد.

منبع امنیتی گفت که چند فرد مسلح سوار بر یک خودرو به جایی که الاعرجی ایستاده بود، تیراندازی کردند.

وی تأکید کرد که در این ترور نافرجام، یکی از محافظان حازم الاعرجی بر اثر تیراندازی افراد مسلح زخمی و راهی بیمارستان شد.

منبع امنیتی گفت که چند فرد مسلح سوار بر یک خودرو به جایی که الاعرجی ایستاده بود، تیراندازی کردند.

حازم الاعرجی از رهبران جریان صدر در خردادماه 1392 نیز از یک سوءقصد تروریستی در شهر کاظمین جان سالم به در برد.

افراد مسلح با حمله به دفتر شهید صدر در شهر کاظمین کوشش کردند که الاعرجی را ترور نمایند که در این حادثه یکی از اعضای سپاه المهدی به نام ضرغام ابوعلی کشته شد.

اعلام زمان قطعی برگزاری انتخابات

جمانه الغلای، سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات گفت: این تاریخ قطعی و الزام آور است و از نظر قانونی قابل تغییر نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام نمود: دهم اکتبر زمان قطعی برگزاری انتخابات است.

جمانه الغلای، سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات با بیان این مطلب اضافه نمود: این تاریخ قطعی و الزام آور است و از نظر قانونی قابل تغییر نیست.

گفت و گوی مقامات بغداد و دبیر کل اتحادیه عرب درباره عراق و ایران

وزیر امور خارجه عراق ضمن اشاره به اینکه با دبیر کل اتحادیه عرب درباره اوضاع منطقه رایزنی نموده است، اعلام نمود که در این گفت و گو درباره روابط عراق با ایران و ترکیه نیز صحبت شده است.

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق، امروز شنبه، به همراه احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در بغداد مشارکت کرد.

به گزارش خبرگزاری ناس نیوز، وزیر امور خارجه عراق در این کنفرانس گفت: با ابوالغیط درباره اوضاع منطقه و روابط عراق با اتحادیه عرب و نتیجه سفرهای خارجی [مقامات] عراق با گفت و گو کردیم.

فؤاد حسین ادامه داد: من با ابوالغیط سفرهای نخست وزیر به بعضی از کشورهای [حاشیه] خلیج فارس مورد بحث و آنالیز قرار دادیم. ما با ابوالغیط درباره روابط عراق با ترکیه و ایران و اوضاع سوریه گفت و گو کردیم.

وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که در گفت و گو با ابوالغیط درباره اوضاع سوریه خاطر نشان شده است که اوضاع این کشور ثبات ندارد که این مسئله بر اوضاع عراق تأثیر منفی دارد.

فؤاد حسین همچنین اشاره نمود که دبیرکل اتحادیه عرب پس از ملاقات با مقامات عراقی به اربیل سفر خواهد نمود.

ابوالغیط: اتحادیه عرب با دشواری هایی روبروست

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: این اتحادیه مدتی است در ارتباط با اوضاع کشور های عضو و نیز وضع تأمین مالی خود با دشواری هایی روبروست.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، دبیرکل اتحادیه عرب که به بغداد سفر نموده است، گفت: این اتحادیه مدتی است در ارتباط با اوضاع کشور های عضو و نیز وضع تامین مالی خود با دشواری هایی روبروست.

احمد ابوالغیط در کنفرانس خبری مشترک در بغداد با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق گفت: مایلم بگویم با دقت عملکرد کنونی عراق را در منطقه پیگیری می کنم و قدرت این عملکرد و دیپلماسی و خط مشی آن نشانه اعتماد به نفس زیاد است. از همین روی بابت این عملکرد عراق تبریک می گویم.

وی اضافه نمود: عراق همچنانکه گفتم پایه گذار اتحادیه عرب است و با آن رابطه تنگاتنگی دارد و تقویت نماینده اتحادیه عرب است و دوست دارم به شما مژده بدهم ما طی چند ماه یعنی کمتر از سه ماه دیگر امیدواریم میزبان شما (فؤاد حسین) و رهبران عراقی در اتحادیه عرب باشیم تا خودتان به اتحادیه عرب گزارش بدهید. امیدوارم این سفر موجب تقویت روابط عراق با اتحادیه عرب گردد.

ابوالغیط گفت: اتحادیه عرب مدتی است در ارتباط با اوضاع کشور های عضو و نیز تأمین مالی خود با دشواری هایی روبروست. ما برای شما و مدیریت شما آرزوی موفقیت می کنیم تا منافع عراق را همیشه تأمین کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1574

به "هلاکت مرد شماره 2 داعش، سوء قصد نافرجام به جان یکی از رهبران جریان صدر، اعلام زمان قطعی برگزاری انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلاکت مرد شماره 2 داعش، سوء قصد نافرجام به جان یکی از رهبران جریان صدر، اعلام زمان قطعی برگزاری انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید