گردشگر واقعی باید اشتغال و خلق ثروت کند ، شوفرها گردشگر نیستند

به گزارش مجله ستاره، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور با اشاره به اینکه دولت باید بازار گردشگری خارجی را توسعه دهد، زیرا مردم الان نمی توانند به ترکیه بروند، گفت: گردشگر واقعی نیز کسی است که برای کشور ایجاد اشتغال و خلق ثروت کند.

گردشگر واقعی باید اشتغال و خلق ثروت کند ، شوفرها گردشگر نیستند

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه تور به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، محمدحسن کرمانی در حاشیه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره شرایط ورود گردشگران پس از برجام گفت: دولت باید یک روش جامع و دقیق ورود گردشگران خارجی به کشور را تهیه کند و اینکه هر کسی به ایران می آید به او بگویند گردشگر درست نیست که اگر این طور باشد راننده ها نیز که به ایران می آیند باید گردشگر حساب کرد، در حالی که ترکیه آمار تک تک گردشگران خود را شفاف دارد.

وی با به نقد کشیدن آمار ورود 5 میلیون و 200 هزار گردشگر به ایران شرح داد: این آماری که نیروی انتظامی به سازمان میراث فرهنگی برای ورود گردشگر ارائه می دهد نباید مبنا باشد زیرا گردشگر به کسی می گوییم که در ایران پول خرج کند و باعث اشتغال و خلق ثروت گردد وگرنه مهمان هایی که خودمان به ایران می آوریم، هزینه آنها را در سمینارها می دهیم که گردشگر حساب نمی شوند و این در حالی است که معاون گردشگری کشور در نشستی که در وزارت امور خارجه داشتند اعلام کردند که براساس شاخص هایی که بنده می گویم شاید 200 هزار گردشگر خارجی با این مبنا به ایران سفر نموده باشند.

کرمانی ادامه داد: ما هنوز در بحث نرخ گذاری هتل ها تکلیف مان معلوم نیست و نمی دانیم نرخ تورهای ورودی برای 2017 به چه صورت است. تمام این موارد را از معاونت گردشگری کشور مطالبه داریم. ولی متاسفانه آنها همواره با ما دعوا دارند و اگر ما نیز دعوایی می کنیم بر سر منافع ملی است و گرنه ما نه دنبال انتخابات هستیم و نه چیز دیگر، ما کاسب هستیم و باید هزینه های خودمان را دربیاوریم و خرج پرسنل خود را بدهیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور توضیح داد: دولت باید بیاید و پاسخ دهد که چقدر برای تورهای ورودی هزینه نموده است و اگر معاونت گردشگری اعلام کند که پول ندارد مگر ارباب مفتی امکان دارد بنابراین باید اعلام نمایند چقدر در نمایشگاه های خارجی هزینه می نمایند در حالی که این سوال مطرح است که همین نمایشگاه های خودشان را به آدم هایی واگذار می نمایند که صلاحیت آنان تعیین نیست.

وی گفت: ما هنوز دعوا داریم که هتل بسازیم یا نسازیم و متاسفانه در کشور ما اصلا آمار درست نداریم و کشکی است.

کرمانی با بیان اینکه در کشور 4 هزار آژانس فعال هستند که هر کدام به طور میانگین 10 نفر پرسنل داشته باشند، می گردد 40 هزار نفر که با خانواده آنها به آمار 200 هزار نفری می رسیم بنابراین نباید مدیران دولتی با زندگی این افراد بازی نمایند و باید روسای سازمان هایی مانند میراث فرهنگی با قانون بازی نمایند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی رخدادها پس از برجام شرح داد: پس از برجام هزاران رخ داد و عده ای براساس سیاست های خارجی و بر مبنای منافع عمل کردند ولی اگر در حوزه گردشگری اتفاقی افتاده است بیایند شرح دهند، مثلا اگر ما در حوزه الکترونیکی کردن پاسپورت یا برداشتن ویزا بعضی کشورها اقدامی شده است، این دقیقا وظیفه سازمان میراث فرهنگی است ولی امروز که مردم به ترکیه کمتر سفر می نمایند و یا گردشگری در سوریه، مصر، تونس، الجزایر و مراکش دیگر وجود ندارد و ما بدون رقیب شدیم چه کردیم می توانیم شب ها برویم جلوی هتل ها از چراغ خاموش اتاق های آنها متوجه شویم که چقدر گردشگر به ایران می آید یا نمی آید.

وی با تاکید مجدد بر اینکه باید آمار دقیق ورود گردشگران واقعی در کشور جدا گردد، مطرح نمود: گردشگر واقعی یعنی کسی که باعث اشتغال و خلق ثروت گردد و گرنه همین راننده کامیون ها که در راستا کشور ما تردد می نمایند نیز گردشگر می توان حساب کرد بنابراین احتیاج به آمار جامع گردشگری داریم و دولت باید نقش خود را در تورگردی دقیقا تعریف کند.

کرمانی همچنین به مسئله گردشگران روسی گریزی زد و گفت: بسیار درباره ورود گردشگران روسی در رسانه ها شلوغ کردند در حالی که درخواست می کنم چند گردشگر روسی به ما نشان بدهند و بنده در یکی از جلسات با صراحت مطرح نمودم با وجود تمام انتقاداتی که به اردوغان دارم ولی همین فرد وقتی مشاهده کرد توریست های روسی به ترکیه نمی آیند غرور خود را زیر پا گذاشت و رفت از پوتین عذرخواهی کرد و کلی هم حرف شنید.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور با بیان اینکه دولت وظیفه توسعه بازار گردشگری را دارد، گفت: ایرانی ها که نمی توانند همواره به ترکیه سفر نمایند، حال که سفر به ترکیه با توجه به شرایط این کشور دچار مشکل شده است مردم به کجا سفر نمایند و این وظیفه دولت است که بازار گردشگری را توسعه دهند. ما نیز اگر دعوایی می کنیم بر سر منافع ملی است و گرنه ما که دنبال جایگاه های دولتی نیستیم زیرا اصلا ماندگار نیست و متاسفانه مدیران دولت ها با حوزه های مرتبط خود آشنا نیستند و در این مواقع با ایجاد تشکل هایی که آدم های خودشان است، تشکل های خصوصی و مستقل را کنار زنم در حالی که دولت ارباب مردم نیست، بلکه حقوق بگیر و کارگزار مردم است ولی متاسفانه همه ما دولت زده و برعکس نوکر دولت شدیم، در حالی که دولت حق ندارد به مردم دیکته بگوید.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 708

به "گردشگر واقعی باید اشتغال و خلق ثروت کند ، شوفرها گردشگر نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگر واقعی باید اشتغال و خلق ثروت کند ، شوفرها گردشگر نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید