برترین دلایل مهاجرت به کانادا در سال 2019

به گزارش مجله ستاره، آیا میدانستید که در سال 2018 بیش از 310 هزار نفر به قصد مهاجرت به کانادا برای ویزای محبوب کانادا اقدام نموده و به این کشور سفر نموده اند؟ به راستی چه عواملی موجب می گردد تا این کشور مقصد نهایی و برتر مهاجرتی بسیاری از مردم در سراسر جهان گردد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به آنالیز برترین عوامل مهاجرت به کانادا در سال 2019 بپردازیم:

برترین دلایل مهاجرت به کانادا در سال 2019

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

امنیت بسیار بالا در کانادا

بدون شک یکی از عوامل مهم مهاجرت به کانادا وجود امنیت بسیار بالا در این کشور است. بر طبق آمار سازمان جهانی GPI، کشور کانادا با کسب امتیاز 1.381 و قرارگیری در رتبه ششم سازمان GPI یکی از امن ترین مکان ها برای زندگی در جهان است.

نرخ جرم بسیار پایین، دولت سیاستمند و صلح جو و نبود احتیاج به استفاده از عملیات نظامی و جنگی، همگی از جمله عواملی هستند که مهاجرت به کانادا را برای مهاجران بسیار مطبوع و دلپذیر ساخته است.

بگذارید تا در این بخش بعضی از بهترین استانها و شهرهای امن و مناسب کشور کانادا را به شما معرفی کنیم:

شهر ساگنای استان کبک (Saguenay) بنابر گزارش Mcleans در سال 2017 یکی از 10 مکان برتر و امن برای زندگی و مهاجرت به کانادا نام گرفته است. البته باید از این موضوع اطمینان خاطر کسب کنید که پیش از آمدن به این شهر به خوبی زبان فرانسوی را یاد گرفته باشید، این بدین خاطر است که قریب به 95 درصد مردم این شهر و استان کانادا به زبان فرانسوی تکلم می کنند.

اما بد نیست بدانید که ساگنای به علت وجود پارک ملی و مشهور Saguenay Fjord National park شهری خوش منظره و رویایی لقب گرفته است.

در این میان شهر سنت کاترینز St. Catherines انتاریو در لیست امن ترین و مناسب ترین مکان ها برای مهاجرت به کانادا واقع شده است. این شهر خوش نام در مجاورت آبشار معروف نیاگارا قرار گرفته و براساس گزارش Statistic Canada از نرخ جرم پایینی برخوردار است.

این شهر به خاطر برخورداری از مواهبی نظیر طبیعت زیبا و زندگی شهری جذاب که با هنر رو به رشد و صحنه تئاتر ترکیب شده به Garden City معروف است؛ و در چند سال اخیر نیز به عنوان مرکز فناوری در منطقه شهرت یافته است.

اتاوا یکی دیگر از مکان های مناسب مهاجرت به کانادا با ترکیبی از شهروندان انگلیسی و فرانسوی زبان و بزرگترین بازار کار در حال رشد منطقه است. این شهر بزرگ در کنار ارائه گزینه های متعدد استخدام و کار از فستیوال ها و رویدادهای بی نظیری نظیر Winterlude Winter Carnival برخوردار است.

البته نمی توان از نام شهرهای معروف تورنتو ، مونترال و ونکوور به عنوان برترین مقاصد مهاجرت به کانادا به سادگی گذشت. شهرهایی که از تمامی جوانب تفریحی، تحصیلی، زندگی و کاری جزء برترین های جهان بوده و از تمامی فاکتورها و استانداردهای مهاجرتی برخوردار هستند.

کانادا کشوری مهاجرپذیر

در حال حاضر بیش از 70 گزینه مهاجرتی برای استانها و مناطق مختلف کانادا وجود دارد و این کشور از بزرگترین و متنوع ترین گزینه های ویزا برای یاری و تسهیل امور مهاجران برای نقل مکان و مهاجرت به کانادا برخوردار است.

بنابر اطلاعات اخیر، این کشور تا سال 2021 خواهان میزبانی و دعوت از 1.3 میلیون مهاجر از سراسر جهان شده است. از این رو کشور کانادا هر ساله اهداف مهاجرتی خود را افزایش داده و طبق آخرین آمار بدست آمده، با بیشترین آمار دعوتنامه اپلای ویزا (ITAs) و اخذ ویزای کانادا با انواع دعوتنامه در سال گذشته همچون دعوتنامه کنفرانس، رکورد قبلی خود را نیز در این زمینه جا به جا کرده است.

این کشور همچنین در راستای یاری به متقاضیان مهاجرت به کانادا برای آوردن الباقی خانواده به این کشور، طرح ها و برنامه های اسپانسرشیپ خود نظیر Parent and Grandparent Sponsorship program را طی چند ساله گذشته افزایش داده است.

اما این کل ماجرا نیست، دولت کانادا همچنین ویزاهای خاصی را برای مشاغل خاص نظیر ورزشکاران و دسته بندی هایی نظیر BC Semi Skilled اختصاص داده که به استانهای کانادا این اجازه را می دهد تا مهاجران متخصص و با تجربه در زمینه هایی نظیر مهمان نوازی، حمل و نقل مسافت های طولانی و مشاغل این چنینی را انتخاب کرده و شرایط را برای مهاجرت به کانادا و تبدیل شدن به شهروندان دائمی برای ایشان فراهم کنند.

در عکس زیر می توانید به بعضی از فرصت های مهاجرت به کانادا به وسیله تخصص و حرفه در استانهای مختلف این کشور توجه کنید.

هزینه تحصیل مناسب و مدارس رایگان دولتی

همانطور که پیش تر به طور مفصل در مطلب آنالیز کامل سیستم آموزش کانادا به این موضوع پرداختیم، مهم نیست که در کجای کانادا زندگی می کنید، فرزندان شما به عنوان یک مهاجر قانونی از موهبت دسترسی به تحصیل رایگان از سن 5 سالگی تا 18 و یا 19 سالگی (بسته به استان و منطقه در کانادا) برخوردار خواهند بود و این مورد یکی از برترین عوامل موثر مهاجرت به کانادا است.

زمانی که به عنوان یک مهاجر تازه وارد پا به کشور کانادا می گذارید، می توانید با استفاده از یاری و همراهی دولت این کشور فرزندان خود را در مدارس دولتی و رایگان محدوده زندگی خود ثبت نام کنید و از آنجایی که آغوش کشور کانادا نسبت به مهاجران باز است، این خدمات تنها به این حوزه منتهی نشده و دولت کانادا برای مهاجران شرایطی را فراهم می کند تا یک حساب بانکی باز کرده و با دریافت یک شماره اقتصادیاتی به آنها برای پیدا کردن اقامتگاه و محل زندگی مناسب یاری می کند.

بنابر بر اطلاعات بدست آمده، قریب به 15.500 مدرسه ابتدایی، هدایت و متوسطه در سرتاسر کانادا یافت می شود که همین امر می تواند در کنار رایگان بودن تحصیل و کیفیت بالای آموزش، به راحتی افراد را ترغیب به مهاجرت به کانادا نماید.

فرصت های کاری عالی

آیا میدانستید که نرخ بیکاری کشور کانادا از سال 1970 تا به امروز آنچنان کاهش پیدا کرده که از لحاظ آماری جزء برترین های جهان است؟ این بدین خاطر است که این کشور دارای جمعیت سالمند در حال رشد است و در کنار آن بسیاری از شهروندان کانادایی در حال رسیدن به سن بازنشستگی هستند و به همین خاطر بازار کار را ترک می کنند. از همین رو بازار کار فوق العاده ای برای جوانان و مهاجران متخصص فراهم شده و این موضوع خود به تنهایی عامل بسیار تاثیرگذاری برای مهاجرت به کانادا تلقی می شود.

گفتنی است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند به وسیله سیستم ها و برنامه هایی نظیر Express Entrys Federal Skilled Trades Class بدون احتیاج به پیشنهاد کاری، در صورت واجد شرایط بودن به کشور کانادا مهاجرت کنند.

در مجموع می توان گفت که بخاطر تعداد بی شمار متخصصان در حال بازنشستگی، حقوق بعضی از مشاغل در کشور کانادا به طور فزاینده ای افزایش یافته و عامل محرکی برای متقاضیان واجد شرایط مهاجرت به کانادا شده است.

البته در بعضی موارد، استثنائات و موانعی برای متقاضیان ایرانی مهاجرت به کانادا به وسیله کار و working visa در کانادا وجود دارد که بالطبع می توان با استفاده از مشاوره کارشناسان مجرب امور مهاجرتی، بهترین تصمیم را در موردشان گرفت.

گروه شرکت های خبرنگاران آماده ارائه مشاوره در تمامی زمینه های مهاجرتی به کشور کانادا و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است.

آزادی بیان، اندیشه و آزادی اجتماعی

کشور کانادا جایی است که حقوق برابر جنسیتی و نژادی، جریان فعال و چندگانه سیاسی و مذهبی در کنار آزادی بیان و اجتماعی در جریان است و از این رو کشور کانادا یکی از برترین مقاصد دارای آزادی کامل برای اقوام و ملل مختلف شناخته می شود.

به لطف قانون، منشور حقوق و آزادی های کشور کانادا، همه مهاجران قانونی و شهروندان کشور کانادا از حقوقی برابر برخوردار بوده و از روبرویی با هرگونه تبعیض نژادی در محیط کار و یا فضاهای بیرونی به طور کامل مصون هستند.

وجود آزادی کامل در جامعه ای مساوات طلب، بدون شک موجب شکوفایی تمامی افراد از جمله مهاجران و شهروندان کانادایی شده و به همین خاطر بسیاری از مردم را ترغیب به مهاجرت به کانادا می کند.

اقتصاد پیروز و بازار کار پر رونق

آیا می دانستید که کشور کانادا یکی از اعضای اقتصادی G7 است؟ کشور کانادا به همراه کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا ، ژاپن، انگلیس و آمریکا قدرتمند ترین اقتصادهای جهان را تشکیل می دهند.

به لطف صنایع در حال رشد فناوری، هوا فضا، کشاورزی و تولیدات صنعتی، هزینه خانه در بعضی از مناطق کشور کانادا با کاهش قیمت روبرو شده است. بدین ترتیب در حالی که قیمت خانه در منطقه Fredericton در حدود 173.900 دلار است، خرید خانه در منطقه Trois Riviers استان کبک 153.500 دلار هزینه در بر دارد.

این موضوع در کنار نرخ بهره و تورم پایین در کشور کانادا بدین معنی است که در حال حاضر بسیاری از شهروندان و مهاجران ساکن کانادا امکان خرید خانه شخصی خود را خواهند داشت. همچنین کشور کانادا از برنامه پس اندازی برای خانه اولی ها برخوردار است تا با استفاده از حساب بانکی و مزایای ویژه، پس انداز خود را برای خانه رویایی شان آماده سازند.

با توجه به موارد مذکور، بدون شک تقاضای بالای درخواست ویزای مولتی کانادا در سراسر جهان و مهاجرت تحصیلی به کانادا امری توجیه پذیر و عادی تلقی خواهد شد.

خدمات درمانی دولتی و رایگان

یکی دیگر از برترین دلایل مهاجرت به کانادا، بدون شک برخورداری شهروندان و مهاجران قانونی از خدمات درمانی دولتی و رایگان این کشور است. بنابر اطلاعات بدست آمده، به طور میانگین هر شهروند کانادایی مستحق دریافت حداقل 6.500 دلار خدمات درمانی در سال از طرف دولت کانادا برای حفظ سلامت شخصی خود است.

گفتنی است که به طور معمول مهاجران و شهروندان جدید کشور کانادا پیش از دریافت پوشش خدمات درمانی بیمه سلامت با یک بازه زمانی انتظار روبرو خواهند شد که در بعضی موارد متغیر است، اما به طور کلی بر مبنای قوانین فدرالی Canada Health Act این بازه بیش از سه ماه نخواهد بود.

از این رو مهاجران قانونی کشور کانادا میبایست پیش از دریافت خدمات درمانی دولتی و کارت سلامت، برای مدت کوتاهی از خدمات درمانی بیمه خصوصی استفاده کنند.

به طور کلی در همه استانها و مناطق کشور کانادا حتی در صورتی که فرد از کارت سلامت و خدمات درمانی دولتی برخوردار نباشد، خدمات اورژانسی و اضطراری به صورت رایگان به فرد ارائه می شود.

شاید این موضوع مسئله ای ساده و بدیهی به نظر بیاید، ولی بیمه خدمات درمانی دولتی و کارآمد این کشور یکی از دلایل مهاجرت به کانادا برشمرده می شود.

البته در این میان بد نیست بدانید که افراد شاغل در سمت های درمانی و پزشکی در کانادا دارای بهترین مشاغل از لحاظ درآمدی هستند و به عنوان مثال فعالیت به عنوان GP بیمارستان، درآمد 146 هزار دلاری را در سال برای افراد واجد شرایط به همراه خواهد داشت.

از این رو مهاجران واجد شرایط می توانند با استفاده از طرح های مهاجرتی تخصص های پزشکی و درمانی این کشور در استانهای مختلف، برای ویزا و مهاجرت به کانادا اقدام کنند. به عنوان مثال دسته British Columbia Skills Immigration for Healthcare Professional category یکی از طرح هایی است که به دکترها، پرستاران، روان پزشکان و سایر تخصص های پزشکی متقاضی مهاجرت به کانادا یاری می کند تا از این طریق به این کشور پیروز نقل مکان کنند.

حضور برترین دانشگاه های جهان در کانادا

همانطور که پیش از این در نوشتارهای راهنمای تحصیل در کالج های کانادا و برترین دانشگاه های کانادا به شرح کامل کیفیت و استانداردهای بالای آموزشی در این کشور پرداختیم، قریب به 4 دانشگاه برتر جهان در کشور کانادا مستقر هستند و به همین خاطر یکی از دلایل مهم مهاجرت به کانادا، بدون شک تحصیل در این کشور است.

اما این بدین معنی نیست که دیگر مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور از ارزش کافی برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی برخوردار نیستند. از این رو می توان اینطور گفت که بیش از 95 دانشگاه و کالج مختلف در سراسر کانادا وجود دارد که هر کدام دارای برنامه تحصیلی، زندگی دانشگاهی و فرصت های خاص خود هستند.

با اینکه در مقالاتی نظیر شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا و کار دانشجویی در کانادا به این موضوع پرداختیم بد نیست دوباره به این نکته اشاره کنیم که با فارغ التحصیلی در دانشگاه های کانادا شما قادر خواهید بود تا برای دریافت مجوز کار 3 ساله PGWP اقدام کنید و با فعالیت در بازار کار کانادا و گذشت زمان مورد احتیاج، برای درخواست اقامت دائم این کشور و یا همان PR، درخواست دهید.

بدین خاطر متقاضیان واجد شرایط مهاجرت به کانادا می توانند با استفاده از یکی از طرح های متعدد استانهای کانادا نظیر Alberta Immigrant Nominee Program Strategic Recruitment Stream for Post Graduate Workers ، Alberta Employer Driven Stream for International Graduates ، Atlantic International Graduate Program ، British Columbia SI International Graduate Category ، Canadian Experience Class و مواردی از این قبیل، برای مهاجرت خود به این کشور اقدام کنند.

کارشناسان مجرب پذیرش تحصیلی گروه شرکت های خبرنگاران با سال ها تجربه در امر دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا از برترین کالج ها و دانشگاه های این کشور، آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است.

امکانات ویژه برای دریافت حقوق شهروندی کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که تنها به دنبال نیروی متخصص و کار برای کوتاه مدت نیست، بلکه به دنبال شهروندان جدید و واجد شرایط دائمی برای کشورش است. بر همین اساس، بر طبق اساس نامه C6 Bill در سال 2017، متقاضیان میبایست پس از دریافت PR خود به جای 4 سال تنها برای 3 سال متمادی در یک بازه 5 ساله در این کشور زندگی کنند تا برای دریافت حقوق شهروندی کانادا واجد شرایط گردند.

علاوه بر این موضوع، در بیشتر استانهای این کشور مهاجران 18 ساله بدون احتیاج به قیم قانونی و یا همان Custodian امکان درخواست سیتیزن شیپ و حقوق شهروندی این کشور را خواهند داشت. البته بد نیست بدانید که در حال حاضر متقاضیان 18 تا 54 سال ملزم به قبولی در آزمون حقوق شهروندی citizenship نیز هستند که در اساس نامه قبلی Citizenship Act، این بازه زمانی برای مهاجرین 14 تا 64 ساله بوده است.

اما باز هم با وجود تمامی این شرحات باید این موضوع را خاطر نشان کنیم که کشور کانادا نسبت به مهاجران سخت گیری ها و قوانین خاص خودش را دارد. به همین دلیل، میبایست برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائمی PR و حقوق شهروندی این کشور برنامه و هدف مشخصی داشته باشید و با آمادگی و اطلاعات کامل در این راه قدم بگذارید.

امکان همراهی خانواده با متقاضی مهاجرت به کانادا

براساس آخرین اخبار دولت کانادا و طرح محبوب اسپانسرینگ Parent and Grandparent Sponsorship ، جدیدترین هدف مهاجرتی این کشور برای جذب و پذیرش 20.500 والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ های مهاجران تنظیم شده است. بر همین اساس مهاجران دارای اقامت دائم می توانند به عنوان اسپانسر و پشتیبان اقتصادی برای مهاجرت افراد خانواده خود به کشور کانادا اقدام کنند.

البته گفتنی است که طرح های Sponsorship دیگری برای دعوت همسر و فرزندان و پشتیبانی کامل از اعضای نزدیک خانواده در این کشور و همچنین انواع ویزای کانادا نظیر ویزای همراه تحصیلی کانادا برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که موجب دعوت و ورود 68000 مهاجر جدید و تازه وارد به این کشور در سال 2019 می شود.

کشور چند فرهنگی و چند ملیتی

قریب به 23 درصد از جمعیت کشور کانادا از مهاجرین تشکیل شده است. در این میان نیمی از جمعیت شهرهای محبوبی نظیر تورنتو نیز به مهاجران تعلق دارد . تورنتو شهر محبوب مهاجران ایرانی است که به خاطر موارد بی شماری همچون غذا، زندگی شبانه، امکانات رفاهی و فناوری از شهرت فراوانی برخوردار است .

البته سایر شهرهای معروف کانادا نظیر ونکوور نیز با برخورداری از جمعیت 46.9 درصدی مهاجران و اقلیت های مختلف از سراسر جهان، مکان مناسبی برای مهاجرت به کانادا تلقی می شوند.

از این رو با وجود تعداد زیاد مهاجران در این کشور، افراد می توانند به خوبی پس از مدت کوتاهی با مسئله زبان در کانادا کنار بیایند و پس از کسب مهارت های لازم زبان، به بهترین نحو ممکن با شهروندان مختلف این کشور ارتباط برقرار کنند.

در کنار موارد ذکر شده نباید طبیعت کم نظیر و غنی این کشور را از قلم انداخت. کشور کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان با چشم اندازهایی همچون توندراهای یخی، دریاچه های درخشان، جنگل های سرسبز و پهناور ، حیات وحش کم نظیر و فعالیت های مختلف ورزشی و تفریحی نظیر شنا، قایق سواری، اسکی و استراحت در هتل یخی، یکی از پر جاذبه ترین کشورهای جهانست که مردم را از سراسر جهان مجاب به مهاجرت به کانادا می کند.

در جمع بندی این مطلب، بد نیست بدانید که مهاجرت به کانادا احتیاجمند کوشش فراوان، آگاهی از شرایط و قوانین دولتی و برخورداری از پیش احتیاجهای ورود به این کشور است.

بدین خاطر شما می توانید با ارتباط با کارشناسان با تجربه گروه شرکت های خبرنگاران و استفاده از خدماتی نظیر مشاوره و ارزیابی تحصیلی، برای آینده خود و خانواده تان با اطمینان خاطر بیشتری تصمیم گیری نمایید.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 752

به "برترین دلایل مهاجرت به کانادا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دلایل مهاجرت به کانادا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید