هاموند: انگلیس در حال روشن کردن آتشی در زیر اتحادیه اروپاست

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: وزیر خارجه انگلیس تاکید نمود که بریتانیا با برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا در حال روشن کردن آتشی در زیر اتحادیه اروپا است.

هاموند: انگلیس در حال روشن کردن آتشی در زیر اتحادیه اروپاست

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تلگراف، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه توضیح داد که بریتانیا با برگزاری همه پرسی ادامه عضویت در اتحادیه اروپا در واقع در حال روشن کردن آتش زیر این اتحادیه است.

وی اضافه کرد: تنظیم قانونی برای برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا بروکسل را مجبور خواهد نمود تا اصلاحات اساسی و قابل توجهی را به بریتانیا اعطا کند.

اظهارات هاموند در شرایطی است که طرح برگزاری همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا نخستین مراحل خود را در مجلس عوام می گذراند.

طرح موسوم به طرح اعضای خاص برای برگزاری همه پرسی که از سوی باب نیل وزیر سابق و معاون حزب محافظه کار بریتانیا حمایت می گردد روز گذشته برای دومین بار در مجلس عوام قرائت شده است و اکنون با آنالیز بیشتری روبرو خواهد شد.

نمایندگان محافظه کار مجلس عوام نیز هشدار داده اند که هرگونه تلاشی برای متوقف کردن این طرح به اعتماد رای دهندگان نسبت به مجلس آسیب خواهد زد.

حزب کارگر قول داده است تا با این طرح کاملا مضحک مخالفت کند چرا که این طرح می تواند رونق مالی بریتانیا را از خط خارج کند. البته کیت هوئی از نمایندگان ارشد حزب کارگر از موضع اد میلیبند رهبر این حزب انتقاد کرد و گفت: این بسیار اشتباه است که با برگزاری همه پرسی مخالفت گردد ، همه پرسی که با محبوبیت زیادی از سوی رای دهندگان سنتی حزب کارگر روبرو است.

هاموند نیز در ادامه گفت: میزان رضایت عمومی برای اتحادیه اروپا شکننده است. مهمترین سئوال راهبردی که امروز کشور با آن روبرو است آن است که آیا به عنوان یک عضو در اتحادیه اروپا باقی بماند.

داگلاس آلکساندر وزیر خارجه سایه بریتانیا نیز هشدار داد که تمایل کمی در اروپا وجود دارد که به دیوید کامرون فرصت مذاکره مجدد رادیکالی را که وی می خواهد ، بدهد.

ولی هاموند بر این باور است که رهبران اروپایی هیچ چاره دیگری جز این ندارند که تغییرات اساسی را به بریتانیا پیشنهاد دهند چرا که تهدید برای برگزاری همه پرسی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا سلاح بسیار قدرتمندی است که در زرادخانه ما وجود دارد .

هاموند اضافه کرد: در 41 سالی که از پیوستن پادشاهی متحد به اتحادیه اروپا می گذرد و در 39 سالی که از برگزاری همه پرسی اتحادیه اروپا گذشته است، اتحادیه اروپا عمیقا تغییر نموده است. اتحادیه اروپا بر اساس ظرفیت ها و توانایی های خود رشد نموده است. قوانین آن گسترش یافته و نقش مجلس اروپا افزایش یافته است. اروپا امروز نسبت به سال 1975 میلادی که مردم به آن رای دادند تغییر نموده است و در این مدت هرگز از مردم بریتانیا پرسیده نشده است که آیا با این تغییرات موافق هستند یا نه. پس این جای تعجبی ندارد که حمایت دموکراتیک از اتحادیه اروپا شکننده باشد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 641

به "هاموند: انگلیس در حال روشن کردن آتشی در زیر اتحادیه اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاموند: انگلیس در حال روشن کردن آتشی در زیر اتحادیه اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید