چرا زندگی در آلمان فوق العاده است؟

به گزارش مجله ستاره، می خواهید در یک کشور دیگر زندگی کنید اما هنوز نمی دانید کدام کشور انتخاب بهتری است؟ این مطلب را بخوانید تا آلمان جز یکی از انتخاب هاتان بشود!

چرا زندگی در آلمان فوق العاده است؟

آلمان کشوری عالی برای داشتن یک خانه و زندگی راحت است. شرایط کار در آلمان خوب است و دانشگاه های آن هزینه زیادی برای تحصیل نمی گیرند، در حقیقت برای تحصیل در برخی دانشگاه های آلمان نیاز به پرداخت هزینه ای از جانب دانشجو نیست و تحصیل شما کاملا رایگان است! این مورد برای دانشجویان خارجی هم صدق می کند.

از بین مواردی که مردم محلی به عنوان خوبی زندگی در آلمان از آنها یاد کرده اند، مواردی که بیشتر از همه ذکر شده در لیست پایین آورده شد است. نگاهی به آنها بیاندازید تا آلمان را خانه دوم خود بدانید.

1- 9 خط مرزی متفاوت

آلمان با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک، پادشاهی هلند، دانمارک، هلند، جمهوری چک، اتریش و سوئیس مرز دارد! در کل اتحادیه اروپا، آلمان بیشتری تعداد خط مرزی را دارد. این به آن معنی است که هر وقت دلتان گرفت می توانید سوار اتوبوس یا قطار شوید و برای نوشیدن قهوه به یکی از کافه های فرانسه بروید و یا سری به باغ گل های هلند بزنید!

اگر در آلمان زندگی می کنید می توانید هر آخر هفته به یکی از کشورهایی که این کشور با آن مرز دارد سفر کنید و در اندک زمانی به مقصد برسید و لذت ببرید.

2- پایین بودن هزینه زندگی

در مقایسه با دیگر کشورهای دنیای غرب، زندگی در آلمان بسیار کم هزینه است. در تحقیقی که در سال 2015 صورت گرفت از بین 200 کشور، شهر برلین (مرکز آلمان) 106امین شهر با هزینه زندگی بالا بود. در آن تحقیق لندن رتبه 12 را داشت و سه شهر سوئیسی زوریخ (3)، ژنو (5) و برن (9) در بین 10 شهر اول لیست بودند. پس اگر می خواهید برای شام بیرون بروید و تفریح کنید و با این حال هنوز بتوانید در انتهای ماه مقداری یورو هم پس انداز کنید، آلمان کشور خوبی برای شما است.

3- چشم انداز ها خیره کننده

از قله های پوشیده از برف آلپ در جنوب گرفته تا ماسه های دست نخورده و سواحل بکر در شمال، آلمان بیشتر از آنچه فکرش را کنید چشم انداز ها شگفت انگیز برای دیدن دارد. اگر در برلین زندگی می کنید صخره های ماسه سنگی پرتگاه ساکسونین (saxonian) در سوئیس، مکانی عالی برای کمپ زدن است. آلمان طبیعت شگفت انگیزی دارد، می توانید در آب زلال دریاچه استارنبرگ شنا و غواصی کنید، در شهر کلن در رودخانه راین ماجراجویی با قایق داشته باشید و در آخر از دشت ها، تپه ها و کوه های سر سبز آن لذت ببرید. خلاصه کلام آنکه آلمان هیچ وقت خسته تان نمی کند!

4- سیستم حمل و نقل با قطار لوکس

قطار آلمان ارزان ترین قطاری نیست که سوار می شوید، اما قطعا جز سریع ترین ها و لوکس ترین قطارهایی است که می شود پیدا کرد.

اگر بخواهید از هانبورگ در شمال به مونیخ در جنوب کشور برسید، تنها باید 6 ساعت در سفر باشید! و حتی اگر بلیط قطار درجه 2 هم گیرتان بیاید، در کوپه ای راحت، شیک و تمیز استراحت خواهید کرد که در خیلی کشورهای دیگر جز کوپه های درجه 1 است.

5- بازراهای کریسمسی افسونگر

در خیلی از کشورهای و شهرها روزهای حوالی کریسمس بسیار دلگیر است چرا که طول روز کم می شود. زمستان آلمان هم بسیار سخت به نظر می رسد. اما خوشبختانه در اواخر نوامبر، زمانی که بازارهای زمستانی کریسمس در مرکز شهر بر پا می شوند، شهرهای آلمان به یک سرزمین عجیب و غریب و حیرت انگیز زمستانی تبدیل می شوند!

بعد از خوردن خوراکی های خوشمزه و نوشیدنی های مسخ کننده ای که در این بازراها به فروش می رسند، همه غم و سرمای زمستان را فراموش خواهید کرد!

6- تعداد زیادی تعطیلات دولتی

آلمان به نسبت دیگر کشورها (البته نه ایران!) تعطیلات دولتی زیادی دارد که می توانید از آن برای گشت و گذا در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا استفاده کنید!

7- راحتی در پیدا کردن کار

این یکی واقعا وسوه کننده است چرا که کشورهای کمی هستند که می توان در آنها به راحتی آلمان کار پیدا کرد. خوشبختانه با اقتصاد سالمی که این کشور دارد، کار پیدا کردن در آن نسبت به تقریبا هر کشور غربی دیگری آسان تر است. از زمان اتحاد مجدد در سال 1990، بی کاری در آلمان در پایین ترین نرخ خود قرار گرفته است و فارغ التحصیلان می توانند چشم انداز روشنی از آینده خود داشته باشند. تنها 10 درصد از فارغ التحصیلان در زمینه ای غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود کار می کنند.

8- به رستوران ها و کافه های برلین سری بزنید

هیچ شکی در این نیست که آلمان یکی از شادترین مرکز های دنیا را دارد. در برلین هر زمان که از خانه بیرون بزنید، کاری شاد برای انجام دادن دارید و به لطف زندگی شبانه پر هیجان آن، شب ها هم بی کار نمی مانید! پس اگر حوصله ندارید آخر هفته را در جنگل ها پنهان شوید و یا کوهنوردی کنید، می توانید به برلین بروید و در یکی از رستوران ها، کافه ها یا دیگر مکان های تفریحی آن خوش بگذرانید.

9- مزایای زیاد برای خانواده

اگر به تازگی بچه دار شده اید و وقت سر خاراندن هم ندارید می دانید آمدن هر کودک تازهی به خانواده چقدر دست و پای پدر و مادر را می بندد و چه تلاش مضاعفی می طلبد. اما بچه دار شدن در آلمان آنقدرها ترسناک نیست! این کشور مزایای زیادی در اختیار پدر و مادران تازه می گذارد. آلمان سیستم مراقبت های اجتماعی بسیار بخشنده ای برای والدین تازه دارد. پس به راحتی می توان در آلمان بچه دار شد و نگران چیزی هم نبود، دولت خود خیلی از کارها را انجام می دهد.

منبع: فوت و فن / thelocal.de
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2109

به "چرا زندگی در آلمان فوق العاده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا زندگی در آلمان فوق العاده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید