نشست کارشناسان انصارالله و دولت مستعفی یمن به زودی در سوئیس

به گزارش مجله ستاره، بعضی منابع دیپلمات اعلام کردند که به زودی در سوئیس نشستی میان کارشناسان دو گروه یمنی برای آنالیز اقدامات اجرا شده جهت حل اختلافات میان دو طرف و شروع رایزنی ها برای سرانجام دادن به درگیری ها در این کشور برگزار خواهد شد.

نشست کارشناسان انصارالله و دولت مستعفی یمن به زودی در سوئیس

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، بعضی منابع دیپلمات بیان کردند که مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن این هفته برای ملاقات با نمایندگان دولت مستعفی یمن و نیز آنالیز پیش نویس اخیر بیانیه مشترک دو طرف درباره آتش بس جامع و شروع رایزنی های سیاسی برای سرانجام دادن به درگیری های چند سال اخیر، به ریاض سفر خواهد نمود.

اساس این پیش نویس دستیابی به آتش بسی جامع در یمن و توافق درباره تدابیر انسانی و مالی و ازسرگیری فرایند صلح میان طرف های یمنی است.

این منابع که ترجیح دادند هویت شان افشا نگردد، با اشاره به پیشرفتی که در کوشش های گریفیث میان دو طرف بحران در یمن حاصل شده، گفتند: فرستاده سازمان ملل به دنبال حل تمامی اختلاف نظرها پیش از اعلام پیش نویس اخیر است.

آنها افزودند: به زودی در سوئیس نشستی میان دو طرف در سطح کارشناسان برگزار خواهد شد و در آن بسیاری از اقدامات مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

این منابع از دادن اطلاعات بیشتر درباره این نشست خودداری کردند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان آوریل گذشته با هماهنگی دولت مستعفی یمن یک آتش بس جامع در یمن را به صورت یک جانبه بیان کرد.

منابع مذکور در ادامه گفتند: گریفیث این هفته به ریاض سفر خواهد نمود، پیشرفتی با دو گروه حاصل شده است، گریفیث به دنبال پیش نویس اخیر است اما قبل از آن می خواهد دو طرف اختلاف نظری در خصوص پیش نویس نداشته بلکه با هم توافق داشته باشند و به همین دلیل هم با دو طرف گفت وگو می نماید.

به گفته منابع یاد شده، دو طرف می گویند خواستار آتش بس و شروع رایزنی های سیاسی جامع هستند و ایده هایی درباره اقدامات مالی و انسانی دارند.

اما بعضی منابع دیپلمات نزدیک به مساله یمن می گویند، اینها جزئیات هستند و مهم ترین مساله آتش بس و شروع مذاکرات است.

فرستاده سازمان ملل به یمن 12 اوت گذشته نیز در ریاض با مسؤولان دولت مستعفی یمن، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن ملاقات نموده و با آنها درباره کوشش های خود برای سرانجام دادن به بحران یمن گفت وگو نموده بود.

منصور هادی، رئیس دولت مستعفی یمن یکم ژوئیه گذشته در ملاقات با گریفیث تاکید نموده بود که به دنبال برقراری صلحی مطابق با اصول سه گانه است، صلحی که به دور از راه چاره های ساختگی و انتقال بحران ها، به برقراری امنیت و ثبات پایدار در یمن و منطقه منجر گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1206

به "نشست کارشناسان انصارالله و دولت مستعفی یمن به زودی در سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست کارشناسان انصارالله و دولت مستعفی یمن به زودی در سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید