نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس بعد از 10 سال وقفه به بهره برداری رسید

به گزارش مجله ستاره، تهران(پانا)- مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می گوید امروز نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس 33 تحویل می گردد و سفارش 10 دستگاه لکوموتیو به این شرکت داده شده است.

نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس بعد از 10 سال وقفه به بهره برداری رسید

سعید رسولی در مراسم ورود ناوگان ریلی جدید فراوری داخل، اضافه نمود: با حمایت وزیر راه و شهرسازی در این مرحله 70 دستگاه انواع ناوگان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری به ارزش 223 میلیارد تومان وارد شبکه ریلی می گردد.

وی بیان داشت: سال جاری در مجموع تا به امروز 521 دستگاه انواع ناوگان وارد شبکه ریلی شده و ظرفیت جابه جایی بار و مسافر را از نظر کمی و کیفی ارتقاء داده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ارزش کل 521 دستگاه انواع ناوگان فراوری داخل یاد شده را یک هزار و 156 میلیارد تومان اعلام نمود و گفت: نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد ورود ناوگان داشتیم.

وی ادامه داد: امروز همچنین خط فراوری لکوموتیو در واگن پارس اراک پس از 10 سال تعطیلی مجدد راه اندازی شد که با توجه به شیوع کرونا و مسائل فعالیت های مالی، امیدبخش است.

رسولی اضافه نمود: در راستای حمایت از فراوری داخل، سازوکاری در شرکت راه آهن ایجاد شد که زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از فراوری داخل است.

وی اضافه نمود: ایجاد و تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد صورت گرفته و با ساخت بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی، از فراوریکننده های این حوزه بیشترین استفاده را خواهیم داشت.

به گفته رسولی، امروز نخستین لکوموتیو فراوریی واگن پارس با عنوان پارس 33 تحویل می گردد و سفارش 10 دستگاه لکوموتیو به این شرکت داده شده است.

معاون وزیر راه گفت: در این هفته و هفته آینده قراردادهای جدید تقاضاهای سرمایه گذاری در حوزه ناوگان ریلی که از سوی بخش غیردولتی است بین کارخانجات فراوری داخل تقسیم می گردد و سفارش گذاری های جدید انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1330

به "نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس بعد از 10 سال وقفه به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس بعد از 10 سال وقفه به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید