معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه بندی می شوند

به گزارش مجله ستاره، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه بندی می شوند و این حداقل گامی است که می توان برای رضایت نسبی این عزیزان برداشت تا با این اقدام انگیزه مند در کلاس درس حاضر شوند.

معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه بندی می شوند

کیومرث سرمدی واله در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: فرایند تعلیم و تربیت را فرایندی چندبعدی می دانم که عناصر و منابع انسانی موثر در آن فقط به معلمان خلاصه نشده و از مدیر و معاونین مدارس تا حتی نیروی خدماتی مدرسه و حتما کادر اداری و ستادی در آموزش، دستیاران معلم محسوب می شوند.

وی اضافه نمود: هر کس که در فرایند تعلیم و تربیت نقش ایفا می کند باید در فرایند رتبه بندی یا معادل آن شامل افزایش دریافتی قرار بگیرد.

سرمدی واله با بیان اینکه ستادهای آموزش و پرورش به عنوان هسته های برنامه ریزی حتما باید انگیزه لازم را به عنوان بازوی اجرایی داشته باشند و دولت هم باید این امر را بپذیرد، گفت: اگر چه دارای محدودیت منابع هستیم اما در این زمینه هر اندازه هزینه شود سرمایه گذاری پرسود و مطمئن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش رکن رکین توسعه جامعه بوده و باید با دید حاکمیتی و با رویکردهای نو در پی بهبود فرآیندهای آموزش بود، خاطر نشان کرد: رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شده و آموزش و پرورش باید در اجرای آن سلیقه را تعطیل و به قانون عمل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پاداش معلمان، سازمان برنامه موظف است به تکلیف خود عمل کند، اضافه نمود: در خصوص نحوه پرداخت پاداش کارکنان دولت دچار ابهام هستیم درحالیکه هیات مدیره بانکها و برخی موسسات دولتی با سوء استفاده از خلاءهای قانونی یا اختیارات تفسیر نشده پاداش های آنچنانی و بلافاصله پس از دریافت حکم، بازنشستگی دریافت می کنند معلمان از فروردین 1400 تا به امروز منتظر دریافت پاداش انتها خدمت هستند.

وی با بیان نمود: اگر این مشکل حل نشود از ابزار نظارت خود استفاده می کنیم، ضمن اینکه وزیر نیز باید در این خصوص نقش فعال تری ایفا کند.

سرمدی واله اضافه نمود:پرداخت نشدن پاداش انتها خدمت معلمان را با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی اجحاف در خصوص معلمان می دانیم که امیدواریم به زودی پاداش انتها خدمت این عزیزان تامین و پرداخت شود.

منبع: فرارو
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2153

به "معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه بندی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه بندی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید