محدوده میانه بازار اجاره تهران

به گزارش مجله ستاره، در شرایطی که بر اساس آمار ها سرعت رشد پاییزی اجاره بها در مرکز نسبت به ماه های گذشته، کاهش یافته است، اما همچنان مستاجران با بحران ناشی از بالا بودن سطح اجاره بهای پیشنهادی موجران در این بازار روبرو هستند. این در حالی است که همچنان بازار اجاره با تورم بالا نسبت به ماه های قبل و شرایط معمول بازار مسکن رو به روست.

محدوده میانه بازار اجاره تهران

به گزارش دنیای اقتصاد، تازه ترین آنالیز های انجام شده در مورد شرایط اجاره بهای پیشنهادی مسکن در منطقه ها مصرفی و میانه شهر تهران که پرتقاضاترین منطقه ها به لحاظ تقاضای اجاره نشینی هستند، نشان می دهد، سطح بالای اجاره بها در این دو منطقه منجر به مهاجرت اجباری بعضی از مستاجران از این منطقه ها به محلات ومنطقه ها پایین تر شهر شده است.

به گونه ای که اثر این رخداد را می توان در افزایش تقاضا برای اجاره مسکن در منطقه ها پایین تر مشاهده کرد. این در حالی است که از سوی دیگر این منطقه ها نیز (منطقه ها 4 و 5)، میزبان تقاضای نو از منطقه ها بالاتر به خصوص منطقه 2 شهر تهران هستند.

آنالیز ها حاکی است، هم اکنون به طور میانه هر کدام از متقاضیان اجاره مسکن در این دو منطقه برای رهن کامل هر مترمربع آپارتمان باید بودجه ای حدود 6 تا 9 میلیون تومان در اختیار داشته باشند.

میانه اجاره بهای مسکن در منطقه 5 بالاتر از منطقه 4 است. هر چند ممکن است آپارتمان های مقرون به صرفه تر در این دو منطقه وجود داشته باشد که عمده آن ها واحد های با عمربنای بالاتر از 15 سال بوده و بعضی از مهم ترین امکانات موردنیاز یعنی پارکینگ، آسانسور و... را ندارند.

در این میان فایل هایی که در طبقات همکف یا زیرهمکف واقع شده اند اجاره بهای پیشنهادی مناسب تری دارند، اما سکونت در این واحدها، مورد علاقه یا انتخاب بخش زیادی از مستاجر ها نیست.

در جدول زیر، بخشی از فایل هایی که روز گذشته به بازار اجاره مسکن در منطقه ها میانه شهر تهران عرضه شد، آمده است. این واحد ها در منطقه ها 4 و 5 شهر تهران واقع شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2164

به "محدوده میانه بازار اجاره تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدوده میانه بازار اجاره تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید