فرانسه خواهان تحریم ترکیه از سوی اتحادیه اروپا شد

به گزارش مجله ستاره، با بالا دریافت تنش های دوجانبه میان پاریس و آنکارا، فرانسه اقدام اتحادیه اروپا در مقابل ترکیه را خواهان شد.

فرانسه خواهان تحریم ترکیه از سوی اتحادیه اروپا شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از شبکه آرتی، با تشدید تنش های دیپلماتیک میان پاریس و آنکارا، فرانسه خواستار اقدام متقابل اتحادیه اروپا در برابر ترکیه شد.

وزیر تجارت فرانسه در واکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان بیان کرد از اتحادیه اروپا می خواهیم تدابیری را جهت مقابله با اقدامات اخیر ترکیه در پیش بگیرد. فرانک رستر یادآور شد فرانسه متحد اروپاست و در نشست آینده اتحادیه اروپا این مسئله به عهده این اتحادیه است تا برای برقراری توازن قدرت با ترکیه برای دفاع از منافع اروپا تدابیری اتخاذ کند.

در پی حمایت امانوئل مکرون از اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص)، رئیس جمهور ترکیه از مردم کشورش خواست تا دیگر کالا های فرانسوی خریداری ننمایند. اردوغان گفت: همانطوری که آن ها خواستار تحریم کردن محصولات ترکیه ای در فرانسه می شوند، من از مردم ترکیه می خواهم تا کالا های فرانسوی را تحریم نمایند.

به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور هایی از پیامبر اسلام (ص) را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد اسلام گرا ها قصد نابودی فرانسه را دارند؛ اظهاراتی که با واکنش های بسیار در سطح بین المللی همراه شد.

مکرون به تازگی در سخنانی اعلام نموده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد. در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ تحریم کالا های فرانسوی در کشور های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا ها را ممنوع کردند.

کمپین تحریم کالا های فرانسوی در بسیاری از کشور های مسلمان از جمله کویت و اردن به راه افتاده است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1229

به "فرانسه خواهان تحریم ترکیه از سوی اتحادیه اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه خواهان تحریم ترکیه از سوی اتحادیه اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید