راهنمای کامل برای دوستداران خرید در ترکیه ، عکس

به گزارش مجله ستاره، اینکه گفته می گردد ترکیه بهشتی برای خرید است، از 4000 مغازه در قدیمی ترین بازار دنیا گرفته تا 176 هزار مترمربع فضای فروشگاهی در عظیم ترین مرکز خرید اروپا ، به هیچ وجه اغراق نیست.

راهنمای کامل برای دوستداران خرید در ترکیه ، عکس

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور نوروزی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ترکیه بین دو قاره آسیا و اروپا واقع شده و همچنان نقش خود را به اسم یک مرکز تجارت مهم، از دوران جاده تاریخی ابریشم تا به امروز، ادامه می دهد. خرید در ترکیه ترکیبی شگفت انگیز از سنت و مدرنیته است و مقصدی ایده آل برای یافتن آثار هنری و صنایع دستی سنتی و بعلاوه وسایل مدرن به تعداد می آید. این مقاله به آنالیز بهترین مراکز و محله های خرید در سراسر ترکیه می پردازد.

بازار عظیم در استانبول

بدون شک بازار عظیم استانبول بهترین مکان برای خرید در ترکیه است. این بازار در میان عظیم ترین بازارهای دنیا قرار داشته و از سال 1455 تا به امروز فعالیت می نماید. بازار عظیم استانبول به اسم اولین مرکز خرید دنیا شناخته می گردد و تنوع گسترده ای برای خرید در آن وجود دارد. با ورود به این بازار به گذشته قدم می گذارید و غرق در بهشتی از کالاهای رنگارنگ می شوید. فرش، سرامیک، زیورآلات و سوغاتی، اصلی ترین اقلام موجود در این بازار هستند.

خیابان بغداد در استانبول

خیابان بغداد که آن را با شانزه لیزه در پاریس و خیابان پنجم نیویورک مقایسه می نمایند، مرکزی مهم برای خرید در استانبول محسوب می گردد. این خیابان مهم 9 کیلومتر طول داشته و دارای مراکز خرید، بوتیک ها و فروشگاه های زنجیره ای برای فروش برندهایی از سراسر دنیا است. خیابان بغداد گزینه ای ایده آل برای تماشای ویترین مغازه ها بوده و رهگذران می توانند در آن ساعت ها به صرف غذا و خرید بپردازند. اجناس لوکس، برندهای ترکیه ای، جواهرات، شیشه و بلور از اصلی ترین کالاهای موجود در این خیابان هستند.

آنکامال در آنکارا

آنکامال (ANKAmall) خود را مرکز خرید ترکیه می نامد و دارای بیش از 176 هزار مترمربع فضای خرید و تفریح است. همین امر آنکامال را به عظیم ترین مال در آنکارا تبدیل می نماید. این مرکز خرید که با بهترین گزینه ها در استانبول رقابت دارد، میزبان بیش از 350 برند ملی و بین المللی بوده و مراکز تفریحی فراوانی برای تمامی اعضای خانواده در آن به چشم می خورد.

بازار جاملیک در پاموکاله

پاموکاله به لطف چشمه های آب گرم فراوان همراه با تراس های زیبا، محبوبیت فراوانی در میان علاقه مندان به اسپا دارد. این شهر جهانگرد هایی از سراسر دنیا را به سوی خود می کشاند و یکی از بهترین مقاصد خرید سوغاتی در ترکیه محسوب می گردد. مسافران در بازار جاملیک (Camlik) در پاموکاله در پی خرید پارچه های محلی، سنگ های نیمه قیمتی، چرم و اجناس سرامیکی هستند. این منطقه بعلاوه به خاطر انگورهای کالکاراسی (Calkarasi) مشهور است.

تراسیتی در آنتالیا

آنتالیا در سواحل فیروزه ای رنگ ترکیه واقع شده و دروازه ای برای ورود به منطقه مدیترانه جنوبی است. این شهر مسافران ثروتمندی را به سوی خود جذب می نماید و تِراسیتی (TerraCity) یکی از بهترین مراکز خرید در ترکیه محسوب می گردد. در این مرکز خرید بیش از 180 فروشگاهِ برند مشغول فروش همه چیز، از پارچه های ترک گرفته تا لباس های دوخته شده، هستند.

نمایشگاه هنر معاصر در استانبول

خرید در ترکیه تنها محدود به لباس و صنایع دستی نمی گردد. شهر استانبول هرساله اقدام به برپایی یک نمایشگاه هنر معاصر می نماید. در این نمایشگاه بیش از 1500 اثر هنری از 20 کشور دنیا به نمایش در می آید. اینجا بهترین مکان برای خرید آثار هنری مدرن و بین المللی برای بردن به خانه است.

بازار اسکار در کمر

کِمِر (Kemer) شهری ساحلی در حاشیه بخش مدیترانه جنوبی است. بازار اسکار (Oscar) یکی از بهترین مکان ها برای خرید در کمر محسوب می گردد. این بازار که درست در مرکز شهر واقع شده، آمیخته ای از فروشگاه هایی است که همه چیز، از میوه خشک شده تا سوغاتی، می فروشند. می توان در این بازار یک اثر سوزن دوزی شده از یکی از زنان محلی خریداری کرد.

خیابان چوکورجوما در استانبول

خرید در خیابان چوکورجوما (Cukurcuma) در استانبول درست به مانند سفر در زمان است. اینجا یکی از بهترین مکان ها برای خرید وسایل عتیقه و عجیب وغریب با قیمت هایی بسیار نازل محسوب می گردد. خیابان های پیچ درپیچ این منطقه پر از ساختمان های زیبای سبک نئوکلاسیک هستند که امروزه مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفته اند. ترکیب ملاقات از یک بازار اشیاء عتیقه با یک بازار مخصوص خرید سوغاتی، روز شما در چوکورجوما را کامل می نماید.

بازار آراستا در استانبول

بازار آٰراستا (Arasta) که در مجموعه مسجد آبی واقع شده، مکانی ایده آل برای تماشای جاذبه های گردشگری و بعلاوه خرید در استانبول است. این بازار عظیم و روباز بهترین مکان برای یافتن قالیچه و فرش های دست بافت، سرامیک های ظریف و کاشی محسوب می گردد. در این بازار به ملاقات از ویترین مغازه ها رفته و در جهت خود یک فنجان قهوه ترک بنوشید.

خیابان استقلال در استانبول

خیابان استقلال ترکیبی ایده آل از سنت و مدرنیته در ترکیه است. ساختمان های قدیمی سبک گوتیک و دوران عثمانی در این خیابان میزبان بهترین برندهای بین المللی و تولیدات داخلی هستند. یک تراموای قرمزرنگ و زیبا هم از وسط این خیابان عبور می نماید و به جاذبه های جهانگردی این منطقه می افزاید.

بازار ادویه های مصری در استانبول

بازار ادویه های مصری در استانبول یکی از بهترین مکان ها برای خرید در ترکیه است. در این بازار تنوع بی نظیری از مرباها، میوه های خشک، ادویه های عجیب وغریب، قهوه، چای و آجیل دیده می گردد. شانس یافتن هر نوع ادویه خاصی در این بازار وجود دارد. حتماً مقداری ادویه تهیه نموده و با خود به خانه ببرید.

مرکز خرید صنایع دستی در استانبول

مرکز خرید صنایع دستی در استانبول یکی دیگر از مکان های مناسب برای خرید سوغاتی در ترکیه است. از اشیاء سرامیکی مشهور گرفته تا صنایع دستی، خوشنویسی و مینیاتور، همه چیز در اینجا یافت می گردد. ترکیه بعلاوه دارای بازارهای روباز فروانی است که مواد غذایی تازه، وسایل عتیقه و لباس می فروشند.

کمرالتی در ازمیر

کمرالتی (Kemeraltı) نام بازار تاریخی ازمیر است که از قرن هفدهم تا به امروز فعالیت می نماید. اینجا سرزنده ترین مرکز خرید در سراسر ازمیر است. می توان بعضی از بهترین صنایع دستی ترکیه را در این بازار پیدا کرد. فرش و قالیچه، تشک های پشمی، صنایع دستی از جنس چوب و سرامیک از مهم ترین محصولات موجود در کمرالتی هستند. بهتر است بعد از خرید به یک کافه رفته و با یک قهوه ترک خستگی را از تن به در کرد.

خیابان سردار اکرم در استانبول

سردار اکرم یکی از مجذوب کننده ترین خیابان های استانبول برای خرید است. این خیابان سنگ فرش که در نزدیکی برج مشهور گالاتا واقع شده، به خاطر بوتیک های عجیب وغریب و البته بدبوی خود معروفیت دارد. می توان ساعت ها در این خیابان و در جواهرفروشی ها، بوتیک ها و مغازه های فروش وسایل عتیقه گشت زد.

اولوس در آنکارا

وقتی که در ترکیه هستید، حتماً از بازارهای زیبای آنکارا تماشا کنید. بیشتر این بازارها در منطقه اولوس (Ulus) واقع شده و مشغول فروش صنایع دستی، کرکره هایی از جنس پارچه کتان و سبدهای چوبی هستند. خیابان های سنگ فرش این منطقه مناسب گشت زدن، خرید صابون های خانگی و روغن زیتون در طول جهت هستند. آن ها سوغاتی های خوبی برای بردن به خانه محسوب می شوند.

جواهر مال در استانبول

جواهر مال (Cevahir Mall) یا مرکز خرید و تفریحی جواهرِ استانبول، نه تنها عظیم ترین مال موجود در این شهر است بلکه عظیم ترین در تمام اروپا هم محسوب می گردد. این مال ششمین مرکز خرید عظیم در دنیا است. جواهر مال که به سبک معماری سنتی عربی با درختان نخل در اطراف آن طراحی شده، از سینماهای متعدد، غذاهای لذیذ و مراکز تفریحی گوناگون میزبانی می نماید.

مال استانبول

مال استانبول یکی از عظیم ترین مال ها در ترکیه محسوب می گردد و از بهترین برندهای سراسر دنیا میزبانی می نماید. این برندها هرساله انبوهی از گردشگران را به ترکیه می کشانند. به علت تنوع و گستردگی مغازه ها، این مال در میان محبوب ترین مراکز خرید در کشور قرار گرفته است. برای خرید بعضی از بهترین اجناس به این مال در ترکیه مراجعه کنید.

آگورا در ازمیر

ازمیر نامی پویا و خلاق در صنعت فشن و تفریح ترکیه است. از لباس، اکسسوری، پارچه های دست بافت و لوازم آرایشی گرفته تا تعدادی از رستوران های بین المللی، آگورا Avm در ازمیر عظیم ترین مرکز خرید این شهر محسوب می گردد.

نیشان تاشی

بدون شک نیشان تاشی (Nişantaşı) منحصر به فردترین خیابان خرید در استانبول است و گردشگران می توانند تمامی برندهای مشهور صنعت فشن را در این خیابان بیابند. به علاوه ثروتمندترین شهروندان استانبول هم مشغول خوش گذرانی در کافه ها و رستوران های این خیابان هستند. از برندهای مشهوری چون پرادا و کارتیه گرفته تا لویی ویتون و تام فورد، نیشان تاشی تمامی فروشگاه هایی که از یک محله مرفه انتظار می رود را در خود جای داده است. حتماً در محله تشویقیه (Teşvikiye) در همین حوالی گشت بزنید و از رستوران های کوچک، کافه ها و بوتیک های آن تماشا کنید که به وسیله کارآفرینان جوان تر شهر اداره می شوند.

ببک و آرناووت کوی

اگرچه بِبِک (Bebek) کمی از مرکز استانبول دور است، اما یکی دیگر از محله های مرفه شهر با خانه های میلیون دلاری در کنار تنگه بوسفور به تعداد می آید. ببک علاوه بر داشتن رستوران های لوکس در اطراف خود، دارای مغازه های فراوانی است که مسافران می توانند برای ساعت ها در آن ها گشت زده و در خیابان های فرعی آن به جست وجو بپردازند. بهترین بوتیک های این محله لباس ها و اکسسوری های طراحی شده به وسیله طراحان داخلی را به فروش رسانده و بی نظیر هستند. اگر به هنگام قدم زدن در کنار تنگه بوسفور به طرف آرناوُوت کوی (Arnavutköy) رفتید، می توانید رستوران ها و بوتیک های لوکس تری را در خیابان های فرعی این محله مشاهده کنید.

مرکز خرید کانیون

اگر از آن دست افراد هستید که در پی انجام تمامی خریدهای خود از یک مکان هستند، پس بهترین گزینه برای مراجعه، مرکز خرید کانیون (Kanyon) است. البته این مرکز خرید به خصوص، به خاطر روباز بودن آن، بیشتر مناسب تابستان است و در آن همه چیز یافت می گردد. کانیون در یک منطقه تجاری واقع شده است، بنابراین می توان در هنگام نهار انبوهی از کارگران ترک را در حال تهیه غذای خود از رستوران های اطراف مشاهده کرد.

مرکز خرید زورلو

دیگر مرکز خرید شگفت انگیز در استانبول، زورلو (Zorlu) نام دارد که به خاطر میزبانی از تنها شعبه اپل استور و بعلاوه کریت اند برل (Crate & Barrel) در شهر شناخته شده است. در طبقه فوقانی زورلو بهترین برندهای صنعت فشن دیده می شوند. یکی از عظیم ترین فروشگاه های این طبقه به برند بیمِن (Beymen)، مشهورترین برند پوشاک ترکیه، تعلق دارد. در طبقات پایین تر می توان دیگر برندهای مشهور نظیر گپ (Gap) و بعلاوه رستوران ها و کافه های فراوان را پیدا کرد.

بهترین سوغاتی های ترکیه

سرامیک های ایزنیک

سرامیک هایی که با دقت فراوان رنگ شده اند، از بهترین سوغاتی های ترکیه محسوب می شوند. این کاشی های تزئینی زیبا به رنگ های قرمز و آبی کبالت در ایزنیک (Iznik) ساخته می شوند و زینت بخش دیوار کاخ ها و مساجد ترکیه هستند. بازار عظیم استانبول بهترین مکان برای خرید این سرامیک های دوست داشتنی است.

حوله های ترکی

ترکیه به خاطر پِشتمال ها یا حوله های ترکی خود مشهور است. این حوله های دست بافت 100 درصد از جنس پنبه هستند و در مقایسه با حوله های معمولی نازک تر بوده و آب بیشتری را جذب می نمایند. به همین دلیل گزینه های محبوبی برای سفر به تعداد می آیند.

کف دریا

هیدرو سیلیکات مهمیم، موسوم به کف دریا، ماده ای سفیدرنگ است که از آن در تهیه سر چُپُق برای پیپ یا قلیان استفاده می گردد. زیورآلات و سوغاتی های تهیه شده از این ماده در ترکیه به وفور یافت می شوند.

توصیه های خرید در ترکیه

  • چانه زدن در بازارهای ترکیه امری عادی است. قیمت ها در تمام این کشور قابل مذاکره بوده و می توانند بین 10 تا 40 درصد کاهش یابند.
  • بهترین اجناسی که می توان در ترکیه خرید قالیچه های سنتی، دستمال سرهای ابریشمی، پارچه های محلی، جواهرات سنتی و ادویه است.
  • عسل، قهوه و انواع دم نوش ها از دیگر سوغاتی های ترکیه هستند.
  • بیشتر فروشگاه ها و مراکز خرید در ترکیه کارت اعتباری شما را می پذیرند، بنابراین نیازی به حمل پول زیاد با خود برای خرید نیست.
منبع: گردشبان
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1730

به "راهنمای کامل برای دوستداران خرید در ترکیه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل برای دوستداران خرید در ترکیه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید