پاریس: خواهان تداوم آتش بس فعلی در شمال سوریه هستیم

به گزارش مجله ستاره، وزارت خارجه فرانسه بر لزوم حل بحران سوریه به وسیله دیپلماتیک و حفظ آتش بس در این کشور تاکید نمود.

پاریس: خواهان تداوم آتش بس فعلی در شمال سوریه هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست هفتگی چهارشنبه با خبرنگاران ضمن پرداختن به مسائل روز فرانسه و اروپا، درباره آخرین تحولات منطقه غرب آسیا از جمله سوریه به اظهار نظر پرداخت.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه فرانسه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره یادداشت تفاهم سه شنبه روسیه و ترکیه درباره شمال سوریه گفت: ما به توافق دیروز روسیه و ترکیه توجه داشتیم. اولویت ما ادامه آتش بس کنونی و خاتمه بحران به وسیله روش های دیپلماتیک است.

رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه سه شنبه بعد از دیداری چند ساعته در شهر سوچی به توافقی در مورد شمال سوریه دست پیدا کردند.

دریکی از مفاد این توافقنامه آمده که دو طرف بر تعهد خود برای حفظ اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته وبگاه وزارت خارجه فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه با ذکر آخرین کوشش های رئیس جمهور فرانسه و گفت وگوهای او با روسای جمهور ترکیه و روسیه در مورد حل بحران سوریه گفت: آتش بس جدید باید با پیشرفت در سه هدف اولویت گذاری شده در منطقه همراه گردد. این سه هدف عبارتند از: ادامه دادن جنگ با تررویسم و مبارزه با داعش و حفظ نتایج به دست آمده توسط ائتلاف جهانی [ضدداعش]؛ محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از یک فاجعه انسانی دیگر و از سرگیری روند دستیابی به یک توافق سیاسی جامع در زمینه بحران سوریه و مطابق با مفاد مندرج در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد.

وزارت خارجه فرانسه هفته قبل به ترکیه در زمینه هرگونه اقدام نظامی در شمال شرقی سوریه هشدار داده بود

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه فرانسه درباره هرگونه اقدام ترکیه که نبرد علیه داعش در سوریه را با تهدید روبرو می نماید، هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این باره گفت: پاریس به شدت از خبر عملیات یکجانبه ترکیه در شمال شرقی سوریه که می تواند به ثبات این منطقه آسیب برساند و پیغامدهای انسانی داشته باشد، نگران است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 521

به "پاریس: خواهان تداوم آتش بس فعلی در شمال سوریه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: خواهان تداوم آتش بس فعلی در شمال سوریه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید