عملیات احداث متروی پردیس به زودی شروع می گردد

به گزارش مجله ستاره، وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران برای تکمیل فوری متروی پرند اطلاع داد.

عملیات احداث متروی پردیس به زودی شروع می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی در حاشیه آئین افتتاح ایستگاه های اقدسیه و مرزداران متروی تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز شهرداری تهران و شرکت مترو توانستند آخرین حلقه خط 3 مترو که ایستگاه اقدسیه است را به بهره برداری رسانده و این خط را تکمیل نمایند. خط 6 مترو را هم به چهار فاز تقسیم نموده اند و امروز ایستگاه مرزداران که یک ایستگاه پر مسافر است و امکان جذب روزانه 35 هزار مسافر را دارد، به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خطوط مترو هم در داخل شهر تهران و هم در حومه یکی از احتیاج های مبرم مردم است، به احداث متروی برون شهری اشاره نمود و اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی خط مترو به سمت هشتگرد را احداث نموده است، اما امروز قطار ها با فاصله زمانی زیاد در این خط حرکت می نمایند. سیگنالینگ این خط تمام شده و به زودی افتتاح می گردد، بنابراین ان شاءالله شهرداری و شرکت مترو، زمان حرکت این جهت را به حداقل نیم ساعت برسانند که مردم هشتگرد بتوانند از ظرفیت مترو به شکل مطلوب بهره مند شوند.

اسلامی ادامه داد: با آقای حناچی تفاهم نامه ای امضا نموده ایم که با یک کار مشترک و فوری خط متروی پرند را تکمیل کنیم تا علاوه بر قطار حومه ای که روزانه 13 تا 14 رام به پرند اعزام دارد، بتوانیم با تکمیل و بهره برداری از متروی پرند، مردم پرند را هم از نعمت مترو بهره مند کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام خطوط متروی برون شهری با سرمایه گذاری داخلی وزارت راه و شهرسازی از منابع شرکت شهر های نو احداث می گردد، به متروی پردیس هم اشاره نمود و گفت: تفاهم نامه اولیه احداث متروی پردیس هم به امضا رسیده و طراحی های مقدماتی این خط اجرا شده است. هماهنگی با سازمان محیط زیست در دست اقدام است که بتوانیم جهت را نهایی کنیم و خط بدون معارض باشد. عملیات اجرایی پس از نهایی شدن پیمان به زودی شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه و قرارداد اولیه، قرار است متروی پردیس 48 ماهه احداث گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1758

به "عملیات احداث متروی پردیس به زودی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات احداث متروی پردیس به زودی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید