تور ارمنستان ارزان: علی اف: اگر ارمنستان به حرف ما گوش نموده بود این اتفاقات نمی افتاد، می خواهیم مرزها را تعیین کنیم

به گزارش مجله ستاره، ایرنا نوشت: الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه اگر سال ها در زمان انجام مذاکرات ارمنستان به حرف های ما گوش می داد و موضع سازنده در پیش می گرفت، این اتفاقات نمی افتاد گفت: ایروان تا به حال به پیشنهاد صلح آذربایجان پاسخی نداده است.

تور ارمنستان ارزان: علی اف: اگر ارمنستان به حرف ما گوش نموده بود این اتفاقات نمی افتاد، می خواهیم مرزها را تعیین کنیم

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

علی اف طی سخنانی در هشتمین مجمع دنیای دنیا پس از کووید-19 در باکو اضافه کرد : آذربایجان چندین پیشنهاد در باره شروع کار بر روی توافقنامه صلح را به ارمنستان ارائه نموده است زیرا ما قصد داریم نه در خصوص جنگ بلکه درباره صلح بحث کنیم، اما متاسفانه این پیشنهادات تا به امروز بی پاسخ مانده است.

رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که مناقشه میان دو کشور حل شده است، گفت : آذربایجان بعلاوه پیشنهاد شروع فرایند معین مرز با ارمنستان را برای تضمین تمامیت ارضی دو کشور ارائه نموده است.

علی اف گفت: همه اینها مطابق با هنجارهای بین المللی است، اما متأسفانه این موضوع هنوز حل نشده است.

به گفته وی، آذربایجان حداکثر سازندگی را در عادی سازی روابط با ارمنستان نشان می دهد و این در حالی است که حدود 30 سال گذشته بخشی از خاک جمهوری آذربایجان در اشغال بود و ویرانی های زیادی متحمل شد.

رئیس جمهوری آذربایجان با تاکید بر این که ما باید به آینده نگاه کنیم و از قابل پیش بینی بودن آن اطمینان حاصل کنیم و آماده همکاری گسترده باشیم، اضافه کرد : جریانات آینده در این زمینه ها بیشتر و به موضع گیری های ارمنستان بستگی دارد.

علی اف گفت: موضع ما قطعا روشن است و آماده شروع گفتگوهای صلح و امضای توافقنامه صلح هستیم. ما می خواهیم این صفحه را ورق بزنیم و مرزها را معین کنیم، اما همانطور که می بینید از ارمنستان پاسخی دریافت نمی گردد. می توان گفت یک سال تمام سکوت می نمایند. من فکر می کنم که آنها نخواهند توانست در مقابل موضع سازنده آذربایجان مقاومت نمایند.

وی اضافه کرد: اگر سال ها در زمان انجام مذاکرات به حرف های ما گوش می دادند و موضع سازنده در پیش می گرفتند، حالا همه این اتفاقات نمی افتاد.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی 44 روزه سال گذشته توانست سرزمینهای خود تحت اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ را آزاد کند.

این درگیری های نظامی با امضای بیانیه سه جانبه 20 آبان ماه سال گذشته روسای جمهوری اذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به سرانجام رسید.

هشتمین مجمع دنیای سه روزه دنیا پس از کووید-19 امروز (پنجشنبه) با حضور تعدادی از مقامات فعلی و سابق کشورهای مختلف در باکو شروع به کار کرد.

نظم تازه دنیای پس از کووید-19، اقتصاد دنیای تازه، صلح، امنیت و حقوق بشر در عصر تازه، مبارزه با تغییرات اقلیمی و برطرف نیازهای دنیای انرژی، تغییر آب و هوا و توسعه پایدار بهداشت عمومی و واکسیناسیون ، توسعه منطقه ای قفقاز جنوبی و منظره همکاری از موضوعات مورد مذاکره در این مجمع اعلام شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1842

به "تور ارمنستان ارزان: علی اف: اگر ارمنستان به حرف ما گوش نموده بود این اتفاقات نمی افتاد، می خواهیم مرزها را تعیین کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: علی اف: اگر ارمنستان به حرف ما گوش نموده بود این اتفاقات نمی افتاد، می خواهیم مرزها را تعیین کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید