10 پیشنهاد مجذوب کننده سفر خارجی در شهریور ماه

به گزارش مجله ستاره، بهترین مکان برای سفر خارجی در تابستان کجاست؟ تابستان، برای خیلی از ما همیشه نوید سفر های چندروزه و به یادماندنی بوده است. با وجود گرما، بیشتر افراد ترجیح می دهند تا در این فصل سفر کرده و از زیبایی های مقصد لذت ببرند. اما با ورود به شهریور ماه شدت گرما نیز کم می شود و فرصت ایده آلی است تا سفرهای تابستانی را پیش از آغاز فصل پاییز تکمیل کنیم. اگر برای شما سوال است که بهترین کشور برای سفر خارجی در شهریور ماه کجاست، تا انتهای این مطلب در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

10 پیشنهاد مجذوب کننده سفر خارجی در شهریور ماه

خرید ارزان بلیط هواپیما

برترین مقصد سفر خارجی در شهریور ماه

ماه شهریور، آخرین فرصت برای استفاده از سفرهای تابستانی است، اگر از موج مسافران و دنیاگردان دو ماه اول این فصل جا مانده اید، در این مطلب با 10 مقصد مجذوب کننده برای سفر خارجی در شهریور ماه آشنا شوید.

1- ترکیه، مقصدی برای تمام فصول!

برترین مقصد برای سفر خارجی در شهریور ماه ترکیه است. شهریور ماه، گرمای هوا در شهر های ساحلی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و همه چیز برای تجربه یک سفر ایده آل تابستانی در همسایگی دریای مرمره مهیا است. شهر های ساحلی ترکیه با تفریحات مجذوب کننده، هتل های لوکس، رستوران ها و کافه های شیک با غذا ها و خوراکی های فوق العاده، لذت یک سفر به یادماندنی را برای شما به یادگار می گذارند.

ترکیه در همسایگی ایران بوده و دسترسی آسان، فاصله کوتاه، قیمت های مناسب و شباهت های فرهنگی موجب شده تا یک مقصد مجذوب کننده برای ایرانیان محسوب شود. استانبول، آنتالیا، ترابزون، کاپادوکیا، کوش آداسی، ازمیر و بدروم از دیدنی ترین شهر های ترکیه هستند. اگرچه ترکیه می توانید مقصدی برای تمام فصول باشد؛ اما اگر در پی برترین کشور برای سفر در شهریور ماه هستید، ترکیه را به شما پیشنهاد می کنیم.

خرید ارزانترین بلیط استانبول

هرساله در ماه شهریور، می توانید در فستیوال ها و جشنواره های ترکیه که در شهرهای مختلف آن برگزار می شود نیز شرکت کنید. از طرف دیگر، اواخر خرداد و اولیل شهریور، قیمت ها کاهش پیدا کرده و می توانید یک سفر تابستانی ولی ارزان را تجربه کنید.

2- یونان، برترین کشور برای سفر خارجی در شهریور ماه

یونان یکی دیگر از مقاصد مجذوب کننده برای سفر خارجی در شهریور ماه و البته همه فصول محسوب می شود. نه تنها تاریخ غنی و آثار تاریخی این کشور در میان دنیاگردان دنیا محبوبیت زیادی دارد، بلکه جزایر یونان به تفرجگاه بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا تبدیل شده است.

کشور یونان در محل تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده و از نظر آب و هوایی تنوع بالایی دارد. آتن مرکز یونان جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارد و در کنار آن این کشور زیبا بیش از 6000 جزیره داراست که تمام اینها در کنار هم باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. برترین زمان سفر به یونان بین ماه های تیر تا شهریور است. در این زمان، آب و هوا مطلوب و جزایر کمی خلوت ترند.

یونان هرساله میزبان جشنواره و فستیوال های زیادی است که فرصت خوبی برای آشنایی دنیاگردان با فرهنگ این کشور اروپایی به شمار می رود.گر قصد سفر به این کشور را دارید، راهنمای سفر به یونان برای شما مفید است.

3- بالی از برترین مقاصد سفرهای تابستانی

با شروع شهریور ماه، هوا به ندرت خنک تر می شود. اما اگر هنوز سفر تابستانی دلچسبی تجربه نکرده اید، به بالی سفر کنید. بالی یا جزیره خدایان یک جزیره کوچک در بزرگترین مجمع الجزایر دنیا، یعنی اندونزی است. جزیره ای که شاهد تلاقی دو اقیانوس آرام و هند بوده و آب و هوای بسیار متنوعی دارد.

بالی از برترین مقاصد دنیاگردی دنیا است و سالانه افراد زیادی به این جزیره سفر کرده و یا برای همیشه در آن ساکن می شوند. البته این جزیره، کوه های آتشفشانی فعالی مانند گودان آگانگ دارد، اما این موضوع از محبوبیت جزیره برای دنیاگردان کم نکرده است.

برای سفر به بالی اندونزی، تابستان و به ویژه شهریور زمان مناسبی است. تجربه شنا در آب های گرم اقیانوس هند و آرام، تجربه بی نظیری برای شما رقم خواهد زد. بالی مقصدی عالی برای سفر های تابستانی است که باید حتما یک بار به آن سفر کنید. اگرچه برای سفر به این جزیره چیزی حدود 15 ساعت در پرواز (پرواز های اتصالی) خواهید بود. اما ارزشش را دارد.

رزرو ارزانترین هتل های بالی

بالی با طبیعت زیبا، پوشش های گیاهی متنوع، تنوع زیستی جانوران دریایی، رود ها و آبشار های زیبا و مهمتر از همه بنا های تاریخی متعدد، تصویری رویایی است که شاید نمونه آن را در فیلم ها دیده باشید. از جاهای دیدنی بالی می توان به شالیزار های پلکانی، ساحل سانور، بنای تانالات، قلعه الوواتا، بساکی، فروشگاه اوبود آرت بالی و دیگر شگفتی های این جزیره دیدن کنید.

البته لازم است تا به این نکته نیز اشاره کنیم که برترین زمان سفر به بالی بین ماه های مهر و اردیبهشت است. در این زمان، هوا معتدل و مطبوع بوده اما قیمت ها به شدت بالا است. بنابراین اگر در پی راه های سفر ارزان به بالی هستید، باید قید سفر در High season را بزنید. سفر خارجی در شهریور ماه به بالی پیشنهاد خوبی است، زیرا قیمت ها نیز مناسب تر است.

4- سفر به روسیه در تابستان

شاید خیلی از شما، روسیه را با زمستان های سرد، خیابان های پوشیده از برف و آدم ها با پالتو و لباس های گرم به خاطر بیاورید. این تصور تا حدودی درست است، اما نه در فصل بهار و تابستان! روسیه پهناورترین کشور دنیا بوده و با اقیانوس منجمد شمالی مرز مشترک دارد. آب و هوای شمالی ترین روستا های روسیه در زمستان بسیار سرد بوده و حتی به منفی 60 درجه نیز می رسد!

اما نگران نباشید، قرار نیست شما را راهی اویمیاکن (سردترین نقطه دنیا) کنیم. قرار است تا با برترین کشور برای سفر در شهریور آشنا شوید. بله روسیه، یکی از برترین مکان ها برای سفر در تابستان به شمار می رود. اگر تابستان امسال را از دست داده و به جایی سفر نکرده اید، شهریور برترین زمان محسوب می شود. از محبوب ترین شهرهای توریستی روسیه می توان به مسکو و سنت پترزبورگ اشاره کرد.

چمدان خود را ببندید و با خرید بلیط و رزرو هتل راهی مسکو، مرکز بزرگترین کشور دنیا شوید. بدون اغراق، روسیه یکی از زیباترین کشور های دنیا است که هرکسی باید دست کم یکبار به آن سفر کند. بزرگترین سالن آمفی تئاتر دنیا یا گران ترین فنجان قهوه در دنیا را در این کشور تجربه کنید. بله روسیه کشور (ترین ها) است.

میدان سرخ مسکو، کلیسای زیبا و رنگی سنت بازیل، موزه هنر پوشکین، خیابان نیکولاس کایا و امکان دیدنی بسیار، بخشی از جاذبه های دنیاگردی مسکو هستند. لازم به ذکر است که از اواسط مهر ماه، هوای روسیه کم کم رو به سرد شدن می رود، بنابراین برترین زمان، شهریور و اوایل مهر است که قیمت ها نیز کاهش دارد.

5- آذربایجان برترین کشور برای سفر در شهریور ماه

باکو مرکز کشور آذربایجان و یکی از محبوب ترین مقاصد دنیاگردی خارجی برای ایرانیان است. این کشور در همسایگی ایران واقع شده و تقریبا آب و هوایی مشابه با ایران دارد. زمستان ها سرد و تابستان ها گرم است. اگر قصد سفر به این مقصد زیبا را داشته باشید، شهریور زمان مناسبی است.

خرید بلیط ارزانقیمت باکو

دین مردم جمهوری آذربایجان، غالبا مسلمان شیعه است، علاوه بر آن ایران و جمهوری آذربایجان، خاطرات مشترکی در دل تاریخ دارند، بنابراین با سفر به این کشور، شباهت های فرهنگی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. برج های شعله، کاخ شیروان شاه و قلعه دختر بخشی از جاذبه های دنیاگردی شاخص باکو است که در کنار طبیعت زیبا، در انتظار شما است.

6- گرجستان، مقصدی مجذوب کننده برای سفر خارجی

گرجستان یکی دیگر از کشور های نزدیک به ایران که سالانه میزبان دنیاگردان زیادی از ایران و سراسر دنیا به شمار می رود. گرجستان کشوری پرباران است، اما زمان طلایی برای سفر به این کشور، اواسط شهریور تا اواسط مهر ماه محسوب می شود. زمانی که گرمای دلنشین اواخر تابستان با رنگ و بوی پاییز، درهم پیچیده و طبیعت، تصویری بکر به خود می گیرد.

خرید مستقیم بلیط هواپیما تفلیس

تفلیس از ماه های تیر تا شهریور، کمی شلوغ و پر از دنیاگرد است، جاذبه های تفلیس در ازدحام دنیاگردان شور و حال دیگری دارد. اما نگران نباشید، اگر حوصله ازدحام جمعیت را ندارید، با خرید بلیط هواپیما تفلیس در همین ایام می توانید از طبیعت بکر و زیبای گرجستان لذت ببرید. سفر خارجی در شهریور ماه به مقصد تفلیس، برای همیشه در فکر شما ماندگار خواهد شد.

7- مالدیو، جزیره ای در رویا!

مطمئنم همه شما، برای یکبار هم که شده، آرزوی سفر به جزایر مالدیو را در سر پرورانده اید. اگر شرایط سفر برای شما مهیا است، دست بجنبانید! چیزی تا سرانجام تابستان باقی نمانده است. مالدیو کوچکترین کشور آسیایی و مجموعه از چند جزیره بزرگ و کوچک است که تقریبا در تمام فصول سال، آب و هوایی گرم و آفتابی دارد.

اما گاه، باران های تند و شدید موسمی نیز مهمان سواحل این جزیره زیبا می شوند. برترین زمان سفر به مالدیو بین آبان تا فروردین است. اما اگر مایلید تا هزینه های سفر و اقامت خود را کاهش دهید و سواحل زیبا و شن های سفید را در بکرترین حالت ممکن ببینید، شهریور می تواند زمان مناسبی باشد.

اما در نظر داشته باشید که گفتیم مالدیو آب و هوای گرمی داشته و در اغلب اوقات آفتابی است، بنابراین باید خود را برای یک سفر دلچسب، گرم و به یاد ماندنی آماده کنید. مالدیو، جزیره رویا ها، سفری که در خواب هم نخواهید دید!

8- ارمنستان برترین کشور برای سفر خارجی در شهریور ماه

خوشبختانه پهناور بودن ایران و همسایگی با کشور های مختلف، نقطه عطفی است که موجب شده پیشنهادات زیادی برای سفر های خارجی برای ایرانیان وجود داشته باشد. اگرچه ارمنستان جزئی از خاک ایران بوده و به دلیل بی کفایتی پادشاهان، از خاک ایران جدا شد! اما به هر ترتیب، هم اکنون کشوری در همسایگی شمالی ایران است.

کشوری کوهستانی که در خشکی محفوظ شده و طبیعتی سبز و زیبا دارد. جاذبه های دنیاگردی و تاریخی ارمنستان موجب محبوبیت بالای آن در میان دنیاگردان شده است. خانه اپرا، دژ اربونی، مسجد آبی، معبد گارنی، موزه مانتادارن و ده ها جاذبه دیگر، از دیدنی های ارمنستان به شمار می فرایند.

اگر مایلید تا یک سفر تابستانی مجذوب کننده و البته ارزان را تجربه کنید، برترین هتل های ایروان را رزرو کنید تا به جاذبه های دنیاگردی دسترسی مناسبی داشته باشید. برای رسیدن به این کشور زیبا، می توانید با هواپیما به فرودگاه ایروان رفته و یا با اتوبوس و مرز های زمینی خودتان را به این کشور زیبا برسانید.

9- قبرس مقصدی مناسب برای سفر در تابستان

یکی دیگر از کشور های مناسب برای سفر خارجی در شهریور ماه قبرس است. قبرس سومین جزیره بزرگ دنیا و از برترین مقاصد دنیاگردی برای سفر های خارجی محسوب می شود. اگرچه تابستان دمای هوای جزیره تا 30 درجه سانتی گراد نیز بالا می رود، اما هوای مطلوب و لذت شنا در آب های گرم مدیترانه موجب شده تا تابستان برترین زمان سفر به قبرس محسوب شود.

این جزیره 35 سال پیش به دو قسمت تبدیل شده و تحت عنوان قبرس شمالی و قبرس جنوبی شناخته می شود. جالب است بدانید که برای سفر به قبرس جنوبی نیاز به دریافت ویزا خواهید داشت، اما برای رفتن به قبرس شمالی نیازی به ویزا برای ایرانیان نیست.

همینطور جالب است بدانید که همه راستا های پروازی و دریایی به مقصد قبرس از ترکیه می گذرند و توقفی کوتاه در فرودگاه این کشور دارند. همچنین اگر از قبرس شمالی وارد جزیره شوید، دیگر هرگز اجازه ورود به قبرس جنوبی را نخواهید داشت. اما اگر از مرز های دیگر تردد کنید، مسئله ای از این بابت ندارید.

10- سفر به مراکش، عروس آفریقا در تابستان

شاید خیلی از شما با شنیدن نام آفریقا، صحرا های گرم و سوزان را در فکر خود تداعی کنید، اما این موضوع درباره همه کشور های آفریقایی صدق نمی کند. مراکش که با عنوان عروس آفریقا نیز شناخته می شود کشوری زیبا در حاشیه اقیانوس آتلانتیک شمالی است که به واسطه تنگه جبل الطارق از کشور اسپانیا جدا شده است.

رزرو هتل های مراکش با برترین قیمت

مرکز و بزرگترین شهر این کشور، کازابلانکا است که با جاذبه های دیدنی بسیار و طبیعت زیبا، سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیا است. برترین زمان سفر به این کشور زیبا اواسط فروردین تا اواسط شهریور بوده و دمای هوا معتدل است.

اما نیازی نیست تا نگران گرمی هوا در تابستان های مراکش باشید. در گرم ترین روز های سال، دمای هوا در شهر های مختلف مراکش، به خصوص کازابلانکا، به حدود 27 درجه می رسد. با این حال، هوا آنقدر ها هم گرم نیست و می توانید از یک سفر خارجی در شهریور ماه لذت ببرید.

سفر تابستانی در شهریور ماه را از دست ندهید!

ما در این مطلب سعی کردیم به این پرسش که در شهریور کجا برویم ، پاسخ دهیم. در سفر همه چیز به ویژگی های شخصیتی شما، اولویت ها و علاقه هایتان بستگی دارد. اگر در تابستان سفر می کنید، هدف شما از سفر چیست؟ در پی مراکز خرید ارزان و تخفیف رزرو هتل هستید یا آب و هوا اهمیت بالاتری برای شما دارد؟ در نهایت، می توانید از میان این 10 مقصد مجذوب کننده دنیاگردی برای سفر خارجی در شهریور ماه یکی را انتخاب کرده و راهی سفر تابستانی شوید.

تجربه و نظر خود در خصوص برترین مقصد سفر خارجی در شهریور ماه با ما در میان بگذارید.

  • 7 کاری که قبل از سفر خارجی باید انجام دهید
  • بخشنامه های ممنوعیت سفرهای خارجی

زهرا قره گزلو

عاشق سفرم. اما نه فقط با هواپیما و قطار. من یک کوله پشتی پر از واژه دارم که با اونها سفر میکنم.. به بکرترین نقاط دنیا. به جایی که هنوز پای بشر بهش نرسیده..جایی اونورتر از رویا و خیال!

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2119

به "10 پیشنهاد مجذوب کننده سفر خارجی در شهریور ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پیشنهاد مجذوب کننده سفر خارجی در شهریور ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید