صندوق بین المللی پول با وام پاکستان موافقت کرد

به گزارش مجله ستاره، وزیر خارجه پاکستان از قبول پیشنهاد این کشور توسط صندوق بین المللی پول با پرداخت وام اضطراری به مبلغ 1.4 میلیارد دلار اطلاع داد.

صندوق بین المللی پول با وام پاکستان موافقت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، صندوق بین المللی پول با پرداخت وام اضطراری به مبلغ 1.4 میلیارد دلار به پاکستان موافقت کرد.

اعلام موافقت صندوق بین المللی پول برای اعطای وام اضطراری به پاکستان پس از آن صورت می گیرد که این صندوق با تعویق پرداخت بدهی های قبلی این کشور موافقت کرد.

گفته شده این وام با هدف تقویت بنیه مالی پاکستان در مقابله با بحران شیوع کرونا اعطا می گردد.

روز گذشته نیز شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان از قبول پیشنهاد عمران خان توسط صندوق بین المللی پول اطلاع داد و گفته بود: مسئولین صندوق بین المللی پول پیشنهاد ما را پذیرفتند و بازپس گیری بدهی های خارجی 70 کشور در حال توسعه از جمله پاکستان به دلیل شیوع کرونا یک سال به تأخیر می افتد.

قریشی گفت: صندوق بین المللی پول تأکید نموده است شیوع کرونا ضربات مهلکی به اقتصاد این کشورها زده است و به همین دلیل با تأخیر یک ساله کوشش می کنیم از آن ها مقابل کرونا حمایت کنیم.

این در حالی است که پاکستان در امسال باید 12 میلیارد دلار از بدهی های خارجی خود را تسویه می کرد و اینک می تواند مبلغ مذکور را صرف توسعه مالی خود کند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 935

به "صندوق بین المللی پول با وام پاکستان موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول با وام پاکستان موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید