شرایط فعالیت های اداری، آموزشی و پژوهشی در دوران مقابله با کرونا بررسی شد

به گزارش مجله ستاره، حضور حداقلی در محیط کار و ارائه خدمت در قالب دورکاری، آموزش مجازی و ایجاد تالارهای گفتگوی پژوهشی مجازی در بررسی ابعاد چالش های حکمرانی در سطوح مختلف توسط اساتید، از مصوبات اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بود.

شرایط فعالیت های اداری، آموزشی و پژوهشی در دوران مقابله با کرونا بررسی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، مهندس احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه امروز اولین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید به صورت ویدئوکنفرانس به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه و با حضور معاونین محترم و روسای مراکز از ساعت 10 تا 13برگزار شد، گفت: در این جلسه شیوه های آموزش مجازی در واحدهای دانشگاه در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم برای برگزاری هرچه بهتر این کلاس ها اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در ایام تعطیلات عید نوروز کلاس های مجازی جبرانی برای دانشجویان برگزار کرده اند، گفت: با تصمیمات اتخاذشده، مقرر شد از روز شنبه 16 فروردین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تمام ظرفیت های خود را به صورت کامل مورد استفاده قرار داده و شرایطی فراهم کنند تا کلاس های مجازی به بهترین نحو برگزار شده و دروس به دانشجویان ارائه شود.

مهندس حیدری اضافه نمود: برگزاری کلاس های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از زیرساخت های ایجاد شده توسط مرکز فناوری اطلاعات و واحد الکترونیک و برخی از واحدهای دانشگاهی خواهد بود که شرایط بسیار خوبی برای برگزاری کلاس ها فراهم شده است و نقایص آن نیز با بازخورد از دانشجویان در حال رفع شدن است. اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه موظفند به صورت مجازی و در ساعت های مقرر برای ارائه دروس به دانشجویانبر مبنای این سامانه ها به ارائه دروس خود بپردازند.

وی با بیان اینکه در جلسه هیأت رئیسه، اقدام واحد علوم و تحقیقات در ضبط کلاس های درسی مورد بررسی قرار گرفت، توضیح داد: این واحد برخی دروس ازجمله ریاضی، معارف، ادبیات فارسی و... را به صورت استودیویی توسط اساتید ضبط کرده و در سایت واحد علوم و تحقیقات قرار داده است. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور می توانند با مراجعه به سایت واحد علوم و تحقیقات، از این کلاس ها به عنوان آموزش های مکمل استفاده کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات جلسه هیأت رئیسه، گفت: در این جلسه دکتر مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه پیش نویس بخشنامه حضور کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه را ارائه کرد و توضیح داد که براساس این بخشنامه و با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، از 23 فروردین یک سوم کارکنان باید در محل کار خود حضور داشته باشند و دو سوم باقیمانده به صورت شیفتی و دورکاری از منزل، وظایف خود را انجام دهند.

وی گفت: در جلسه هیأت رئیسه مقرر شد فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ عنوان تعطیل نباشد و شرایط به گونه ای فراهم شود که خدمات لازم به نحو احسن در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

مهندس حیدری در ادامه، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی و حل مسئله است، گفت: این دانشگاه با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت های علمی، وظیفه اجتماعی و فرهنگی خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران به نحو احسن انجام می دهد. از این رو مقرر شد چالش های حکمرانی و مدیریت کلان کشوردر دوران پساکرونا و ارایه الکوی حکمرانی صالح در دانشگاه آزاد اسلامی بصورت گفتگوی های تخصصی مورد پژوهش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده هیأت های اندیشه ورز استانی، تشکیل تالارهای گفتگو در باشگاه پژوهشگران جوان، پژوهشگاه و معاونت فرهنگی و دانشچویی به بررسی این چالش ها بپردازند و دست آوردهای علمی خود را مطرح کنند، گفت: بدین منظور تالارهای گفتگو به صورت مجازی و با ظرفیت هرکدام 20 نفر، توسط مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده تا اساتید بتوانند در آن فعالیت کنند. در این بخش معاونت های علوم انسانی و هنر، فرهنگی و دانشجویی و پژوهشگاه فعالیت جدی خواهند داشت تا با مشخص شدن چالش ها، یک الگو تدوین و استخراج شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 150 چالش در حوزه چالش های حکمرانی صالح پساکرونا مد نظر قرار گرفته، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح ملی، جهانی و فردی به این چالش ها خواهد پرداخت چرا که طبیعتاً پس از بیماری کرونا بسیاری از مناسبات حکمرانی تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 893

به "شرایط فعالیت های اداری، آموزشی و پژوهشی در دوران مقابله با کرونا بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فعالیت های اداری، آموزشی و پژوهشی در دوران مقابله با کرونا بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید