سفیر آمریکا در روسیه از سمتش استعفا کرد

به گزارش مجله ستاره، رسانه های بین المللی سه شنبه از استعفای سفیر روسیه در آمریکا از سمتش خبر داده اند. برکناری او در شرایطی حساس در روابط دو کشور اتفاق افتاده است.

سفیر آمریکا در روسیه از سمتش استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری سه شنبه (6 اوت/15 مرداد) گزارش داد جان هانتسمن، سفیر آمریکا در روسیه از سمتش استعفا کرده است.

هانتسمن در نامه ای که پایگاه هیل بخش هایی از آن را منتشر کرده نوشته است: شهروندی آمریکا یک مزیت است و من معتقدم اساسی ترین مسئولیت در قبال آن، خدمت کردن به کشور است. در راستای این هدف، اینجانب مفتخر به برخورداری از اعتماد شما به خودم در کسوت سفیر ایالات متحده در روسیه در خلال این دوران سخت در روابط دوجانبه بوده ام.

روزنامه سالت لیک تریبیون گزارش داده هانتسمن که قبلاً فرماندار ایالت یوتا بوده قرار است بار دیگر برای تصدی این سمت نامزد شود. این مقام 59 ساله، سال 2009 از فرمانداری یوتا استعفا کرده تا سفیر آمریکا در چین شود و تا سال 2017 در آن سمت باقی ماند.

استعفای هانتسمن در شرایطی اجرا شده که دستگاه های اطلاعاتی در آمریکا، روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا متهم کرده است. مسکو این اتهامات را قویاً تکذیب کرده است.

آمریکا و روسیه بر سر مسائل ونزوئلا هم با یکدیگر اختلاف دارند. آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند. روسیه از دولت قانونی ونزوئلا حمایت کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 257

به "سفیر آمریکا در روسیه از سمتش استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در روسیه از سمتش استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید