دولت ترامپ درباره تمدید معافیت های هسته ای ایران تصمیم گیری می نماید

به گزارش مجله ستاره، دولت آمریکا قرار است طی روزهای آینده درباره تمدید یا لغو معافیت های مربوط به همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران تصمیم گیری کند.

دولت ترامپ درباره تمدید معافیت های هسته ای ایران تصمیم گیری می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به زودی قرار است درباره تمدید معافیت مربوط به همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران تصمیم گیری کند. چند قانونگذار آمریکایی با معرفی طرحی خواهان لغو این معافیت ها شده اند.

برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران چند روز پیش گفت که وزارت خارجه آمریکا روز 30 جولای معافیت های مربوط به همکاری های هسته ای با ایران را برای یک دوره 90 روزه تمدید کرد و ضرب الاجل بعدی برای تصمیم گیری درباره تمدید این موعد، روز 29 اکتبر است.

هوک گفت مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا باید درباره تمدید یا لغو معافیت های صادر شده برای همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران در چهار سایت هسته ای این کشور تصمیم گیری کند. این معافیت ها قدرت های اروپایی، روسیه و چین را قادر می نماید در راستای مفاد مندرج در برجام به همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران ادامه دهند.

دو نماینده مجلس سنای آمریکا اخیراً طرحی معرفی نموده اند که در صورت تصویب رئیس جمهور این کشور را به امتناع از صدور معافیت های تحریمی برای همکاری های صلح آمیز بین المللی با برنامه هسته ای ایران ملزم می نماید. تد کروز، نماینده ایالت تگزاس و لیندسی گراهام، نماینده ایالت کارولینای جنوبی هفته گذشته پیش نویس طرح خودشان را در میان مقام های وزارت خزانه داری، امور خارجه و انرژی آمریکا توزیع کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 542

به "دولت ترامپ درباره تمدید معافیت های هسته ای ایران تصمیم گیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترامپ درباره تمدید معافیت های هسته ای ایران تصمیم گیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید