تمام منابع IMF برای مبارزه با کرونا به میدان می آید

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: مدیر عامل صندوق بین المللی پول، کریستالینا جورجیوا، امروز در کنفرانس تلفنی با وزرا دارایی G20 و مدیران کل بانک مرکزی، اظهارات خود را در چند بخش ارائه کرد:

تمام منابع IMF برای مبارزه با کرونا به میدان می آید

به گزارش اقصانیوز؛ هزینه های انسانی همه گیر شدن کورونا بسیار وسیع است و همه کشورها برای حفاظت از مردم و محدود کردن آسیب های مالی باید با هم همکاری کنند. این یک لحظه برای همبستگی است.

موضوع اصلی جلسه امروز وزرا دارایی G20 و مدیران دولت مرکزی بانک مرکزی همین مسئله بود.

من به سه نکته ویژه تأکید دارم:

اول، چشم انداز رشد دنیای: که برای سال 2020 منفی است. رکود مالی که هزینه آن حداقل به اندازه بحران دنیای مالی یا بیشتر از آن خواهد بود درکمین است. اما ما انتظار داریم که در سال 2021 میلادی شرایط بهبود یابد. برای رسیدن به آن نقطه، اولویت بندی های مناسب، مهارگسترش بیشتر ویروس و تقویت سیستم های درمانی در همه جا دتیا مهم است. تأثیر این بحران بر اقتصاد دنیای شدید و جدی خواهد بود، اما هرچه گسترش ویروس سریعتر متوقف شود، بهبود سریعتر و قوی تر خواهد بود.

ما از اقدامات مالی فوق العاده ای که بسکمک از کشورها قبلا در جهت تقویت سیستم های بهداشتی و محافظت از کارگران و بنگاه های تحت تأثیر انجام داده اند، کاملا حمایت می کنیم. ما از حرکت بانکهای بزرگ مرکزی برای سهولت در سیاست پولی استقبال خواهیم کرد.. این تلاش های جسورانه نه تنها به نفع هر کشور بلکه برای کل اقتصاد دنیای است. حتی بیشتر، به ویژه در جبهه مالی مورد نیاز خواهد بود.

دوم، اقتصادهای توسعه یافته به طور کلی شرایط بهتری برای پاسخ به بحران دارند، اما بسکمک از اقتصادهای نوظهور و کشورهای کم درآمد با مسائل بسیار جدی و چالش های بسکمک روبرو خواهند شد. این کشورها از جان به خروجی سرمایه آسیب دیدند و همزمان درگیر چالش های داخلی خود نیز هستند. کشورهای نوظهور سرمایه گذاران به دلیل ریسک گسترش ویروس کرونا تمایل بشتری به دارایی های کشورهایی که توان بهتری نسبت به مهار گسترش بیماری از خود نشان دادند، پیدا کرده اند. در حال حاضر بیش از 83 میلیارد دلار از بازارهای نوظهور خارج شده است. اینه جم از ابتدای بحران ویروس کرونا تا به امروز به ثبت رسیده است. تا به امروز در چنین بازی زمانی خروجی سرمایه با این حجم سابقه نداشته است. اما بیشترین نگرانی صندوق بین المللی پول و بانک دنیای مربوط به کشورهای کم درآمد است پست که با چالش بدهی روبرو هستند. البته بانک دنیای در حال نظارت دقیق تلاش برای رفع این گونه مسائل در حال فعالیت است.

سوم، صندوق میتواند برای حمایت از اعضای از خود اقدماتی به شرح زیرانجام دهد:

  • همکاری دو جانبه با کشورهای عضو در راستای کاهش آسیب های نوشی بحران یکیی از این اقدامات است.
  • ما برنامه گسترده تامین مالی اضطراری برای حدود 80 کشور مختلف دنیا که در خواست کمک خود را به صندوق ارائه داده اند طراحی کرده ایم و همراه با سایر ارگانهای مالی دنیا همکاری متشکل ای برای تامین مالی بهینه اینکه بر ها برای مبارزه با شروع کرونا برنامه ریزی گرده ایم.
  • ما در حال همکاری ویژه با سایر نهادهای بین المللی برای کمک به فریز ترین کشورها هستیم ما هم اکنون بر قول هایی که پیش از این به این کشورها داده ایم وفادار خواهیم بودو
  • ما همچنان آماد پرداخت وام با ارزش 1000 میلیارد دلار هستیم
  • همانطور که در درباره بحران دهه گذشته اژ واحد پولی صندوق (SDR) برای کمک به خروج از بحران بهره بردیمٰٰ، آماده کمک به کشورهای با درآمد متوسط از این طریق هستیم. البته به دنبال آپشن های جدید دیگری نیز خواهیم بود تا عملکرد خود را بهبود ببخشیم.
  • با همراهی بانکهای مرکزی معتبر دنیا لاینهای سوآپ ارزی را گسترش داده تا انتقالات مالی تسهیل شوند. با احتمال زیادی این لاین های سوآپ با مکانیزم صندوق پیش برده خواهند شد.
  • این اقدامات کاملاً غیر متعارف محسوب می شوند در بسکمک از کشورها به این گزینه ها روی آورده و در حال اجرای آنها هستند.صندوق نیز برای همکاری با اعضای خود رفتار مشابهی خواهد داشت. تا تمام کشورها در کنار یکدیگر بتوانند با این بحران مقابله کنند.
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 871

به "تمام منابع IMF برای مبارزه با کرونا به میدان می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام منابع IMF برای مبارزه با کرونا به میدان می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید