تصمیم سازی بر اساس آزمون و خطا را انتها دهیم

به گزارش مجله ستاره، رئیس اتاق بیرجند ضمن انتقاد از نبود شفافیت در چارچوب سیاست گذاری های مالی از دولت سیزدهم خواست تا در حین برنامه ریزی برای اقتصاد از نقطه نظرات بخش خصوصی بهره بگیرد و در عین حال رویکرد خود را از شیوه آزمون و خطا به استفاده از تجربیات جهانی تغییر دهد. به اعقاد او همین رویکرد شرایط کشور را به اینجا کشانده است.

تصمیم سازی بر اساس آزمون و خطا را انتها دهیم

محسن احتشام در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، به مهم ترین انتظارات بخش خصوصی از دولت جدید اشاره و توضیح داد: باید چارچوب سیاست گذاری ها شفاف باشد و برای افزایش توان رشدزایی اقتصاد به صورت پایدار و فراگیر از تجربیات کشورهای توسعه یافته بهره ببریم.

این فعال مالی سرانجام دادن به رقابت نابرابر بخش خصوصی با دولت و تغییر رویکرد دولت محور در اقتصاد را خواهان شد و با بیان اینکه در حال حاضر رشد مالی با سطح منابع موجود در ایران تناسب ندارد، گفت: اولین کاری که برای برطرف مسائل موجود باید انجام گردد شناسایی و رسیدن به درک درست از مسائل است. پس از آن می توان راهکارهای مناسب را ارائه داد تا در نهایت دیدگاه رنج آفرین را به گنج آفرین تبدیل کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر اینکه باید در سیاست گذاری ها و برنامه های دولت جدید از تصمیمات و تجربیات بخش خصوصی استفاده گردد، ادامه داد: دولت سیزدهم توجه داشته باشد که ارائه برنامه های واحد برای همه استان ها و مناطق اقدام درست و منطقی نیستو سال هاست که بخش خصوصی روی توسعه منطقه ای متمرکز شده و پیشنهادهای اجرایی خود را تشریح نموده اما از سوی دولت مورد بی توجهی قرار گرفته است.

احتشام بازگرداندن اعتماد به جامعه و تقویت سرمایه های انسانی، ایجاد دیپلماسی مالی منطقی و درست برای ایجاد بازارهای جدید، تقسیم کار بین بخش خصوصی و دولت را از دولت سیزدهم مطالبه کرد و اضافه نمود: باید هرآنچه به عنوان برنامه تعریف می گردد با همدلی و همراهی به مرحله اجرا برسد و اجازه دهیم این موارد تنها در حد حرف باقی بماند.

رئیس اتاق بیرجند خواهان برطرف مسائل فراوری و صادرات و دستورالعمل های زائد، بهبود وضع نظام بانکی و اصلاح قانون مالیات شد و تاکید نمود: هم اکنون با سیل بیکاری در استان های مختلف روبه رو هستیم، اگر رونق به فراوری بازگردد شاهد اشتغال زایی خواهیم بود. در حال حاضر سطح نقدینگی در کشور بالاست و پول های سرگردانی وجود دارد که با مدیریت بازار می توان آنها را در جهت رونق فراوری و سرمایه گذاری در زیرساخت ها استفاده کرد.

به باور این فعال مالی در صورت حمایت از فراوریکننده به معنای واقعی کلمه می توانیم انگیزه بکاریم و اشتغال درو کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1689

به "تصمیم سازی بر اساس آزمون و خطا را انتها دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم سازی بر اساس آزمون و خطا را انتها دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید