برخی از کلاس های درس بهارستان 47دانش آموز دارد، کمبود سرانه فرهنگی

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، حسن نوروزی صبح دوشنبه در نشست مشترک کار گروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران که با حضور محمد حسین مقیمی، استاندار تهران در شهرستان بهارستان و در فرمانداری این منطقه برگزار گردید طی سخنانی گفت: مردم شریف شهرستان های رباط کریم، بهارستان و شهر پرند از فقر امکانات درمانی و بهداشتی رنج می برند و باید برای تامین امکانات درمانی در این مناطق اقدامات جهادی صورت گیرد.

برخی از کلاس های درس بهارستان 47دانش آموز دارد، کمبود سرانه فرهنگی

احتیاج اساسی بهارستان ایجاد مراکز فراهنگی است

وی گفت:در حوزه نمایندگی اینجانب، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر زندگی می نمایند،اما فقط 2 بیمارستان داریم که احتیاج مبرم به ساخت چند بیمارستان دیگر احساس می گردد.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه شهرستان بهارستان با جمعیت 700 هزار نفری دارای 107 هزار دانش آموز است و در مقایسه با اسلامشهر که 80 هزار دانش آموز دارد از تعداد بیشتر جمعیت دانش آموزی و غیر دانش آموزی برخوردار است اما در مقایسه با اسلامشهر از اعتبارات کمی نیز بهره مند می گردد اضافه نمود: باید اعلام کنیم تا مسائل اجتماعی و فرهنگی این شهرستان حل نمی گردد و آسیب شناسی صحیح صورت نگیرد مسائل بهارستان به قوت خود باقی خواهند ماند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این شهرستان احتیاج اساسی به ساخت و احداث مراکز فرهنگی مثل مدرسه، فرهنگسرا، حسینیه، مسجد ورزشگاه و بسیاری از امکانات دیگر دارد و نباید به واسطه مظلوم بودن این شهرستان و مردمش این منطقه زا نادیده گرفت.

وی گفت: جمعیت 700 هزار نفری شهرستان بهارستان تنها با داشتن یک دانشگاه از کمبود محیط دانشگاهی رنج می برد احتیاجمند نگاه ویژه فرهنگی آموزشی در این زمینه هستیم.

نوروزی گفت: بسیاری از دستگاه های فرهنگی این شهرستان هنوز استیجاری هستند مثلا تبلیغات اسلامی استیجاری است و می خواهیم بودجه ای باشد که بتوانیم این اماکن را ارتقا بدهیم،گفتنی است که حتی اداره ارشاد این شهرستان هم هنوز در حالت استیجاری به سر می برد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهارستان با وجود جمعیت زیاد هنوز هلال احمر ندارد گفت: این شهرستان با وجود اینکه که در معرض اسیب زیادی واقع شده است و با وجود اینکه از استان سمنان تعداد جمعیت بیشتری دارد اما هلال احمر در این شهرستان استقرار پیدا نکرده است.

مسائل فرهنگی و اجتماعی بهارستان با مدیریت کارآمد رفع خواهد شد

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه به محرومیت در حوزه اموزش پرورش این شهرستان نیز اشاره نمود و بیان داشت: هنوز در بهارستان کلاس هایی کوچکی وجود دارد که در آن 47 دانش آموز حاضر می شوند و در حوزه بهزیستی و افراد تحت پوشش نیز باید بگوییم در این منطقه 3 هزار نفر تحت پوشش نیستند و خانواده ای هستند که دارای 3 معلول هستند و احتیاج به کار دارند.

نوروزی با بیان اینکه مسائل اجتماعی فرهنگی این شهرستان فقط با مدیریت صحیح و با افراد با کارآمد و با سواد بر طرف می گردد گفت: این شهرستان از نیروهای باسواد و مطلع زیادی برخوردار است و باید در زمینه آسیب شناسی و کاهش آسیب های اجتماعی و مرتفع کردن مسائل فرهنگی از این افراد استفاده کرد.

وی اضافه نمود: کمبود سرانه های دانشگاهی پایین و مسائل فرهنگی در بهارستان بیداد می نماید و باید به دنبال ایجاد مراکز فرهنگی باشیم و باید بدانیم که حسینه ها قرار گاه کار فرهنگی هستند و برای افراد متقاضی مجوز احداث حسینیه اعطا گردد و خوب است که بدانیم قلعه میر 100 هزار جمعیت دارد و هنوز مسجد ندارد و باید به فکر مشکل فرهنگی مناطق باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 83

به "برخی از کلاس های درس بهارستان 47دانش آموز دارد، کمبود سرانه فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخی از کلاس های درس بهارستان 47دانش آموز دارد، کمبود سرانه فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید