راهنمای سفر به هند

به گزارش مجله ستاره، راهنمای مسافرتی به هند | Travel Guide To India

هند، یکی از کشورهای پر جمعیت آسیایی که بین سواحل طلایی اقیانوس هند و قله های پوشیده از برف رشته کوه هیمالیا قرار گرفته است. زمانی که به کشور هند سفر می کنید، می توانید اقوام گوناگونی را مشاهده کنید که در کنار هم زندگی می نمایند؛ قطعا این موضوع می تواند شاخصه جالبی برای یک کشور باشد. هند دارای 32 اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است؛ بی شک با یکبار سفر به این کشور آسیایی نمی توانید از تمام جاذبه های آن دیدن فرمایید.طبق روال همواره خبرنگاران برای اینکه مسافران با داشتن یکسری اطلاعات اولیه به سفر بروند، اقدام به تهیه مطلبی با جزئیاتی نظیر بهترین زمان سفر، رستوران های خوب در شهرهای مختلف هند و همچنین بعضی از جاذبه های این کشور کرده است. با ما در راهنمای سفر به هند همراه باشید.

راهنمای سفر به هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در هند | هزینه خورد و خوراک | حمل و نقل در هند | شهرها و جاذبه های هند |راهنمای سفارت هند | مراکز خرید در هند | بایدها و نبایدها در هند

موقعیت جغرافیایی هند

کشور پهناور هند، دارای مساحت 3.402.873 کیلومتر مربع که حدود دو برابر مساحت ایران است. موقعیت جغرافیایی کشور هند از شمال غربی با پاکستان، از شمال با چین، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه است. همچنین کشور هند از باختر با دریای عمان و خلیج فارس، از خاور با خلیج بنگال و از جنوب با اقیانوس هند مرز آبی دارد. همچنین کشور هند دومین کشور پر جمعیت دنیا به شمار می رود، طبق آمارگیری هایی که صورت گرفته تا سال 2016 این کشور 1.324.171.354 نفر جمعیت داشته است.

مختصری از تاریخ هند

تاریخ حضور انسان در هند به چیزی حدود 200 تا 400 هزار سال پیش می رسد، اما به طور رسمی اولین تمدن در این کشور پهناور در حدود 300- سال پیش از میلاد همزمان با شهر سوخته ایران بوده است. حضور آریایی ها در هند تاثیرات زیادی داشته است، از جمله آنها شکل گیری زبان سانسکریت، تدوین متون مقدس هندو و پیدایش سیستم طبقاتی جامعه هند می توانیم اشاره کنیم. اولین امپراطوری که در کشور هند به وجود آمد شاهنشاهی موریا بین سال های 326 تا 200 پیش از میلاد شکل گرفت. دومین امپراطوری که پس از موریا در هند به وجود آمد، امپراطوری گوپتا از سال 320 تا 550 میلاد بود، آنها مدت زیادی بر هند حکومت کردند، در سال 1526 یکی از نوادگان تیمور لنگ بر هند تسلط یافت و سلسله گوکانیان را در این کشور بنان گذاری نمود. در سال 1510 میلادی پرتغالی ها به عنوان اولین مهاجمان اروپایی در گوا مستقر شدند. و بنیاد حکومت بریتانیای کبیر در هند پایدار شد.دولت بریتانیا بر اثر شورش های سال 1857 میلادی در هند، کمپانی هند شرقی بریتانیا را که گردانندهٔ هند بود منحل کرد و به این سرزمین خودمختاری داد.سپس اختلاف شدیدی در بین سران هند و سران مسلمانان هند که رهبر آنها محمدعلی جناح بود بوجود آمددر تاریخ ژانویهٔ 1950 هند حکومت جمهوری مستقل خود را اظهار داشت و به عضویت اتحادیه کشورهای مشترک المنافع بریتانیا درآمد.

اطلاعات کلی کشور هند

زبان رسمی: هندی، انگلیسی (گاهی زبان های بنگالی و پنجابی هم در هند صحبت می شود).

واحد پول: روپیه

برق شهری در کشور هند: 220 ولت و 50 هرتز

کد کشور: +91

شماره اضطراری در هند

  • پلیس 100
  • آتش نشانی 101
  • آمبولانس 102

(شماره 112 برای مواقع اضطراری است، به وسیله آن می توانید با پلیس، آتش نشانی و اورژانس پزشکی تماس بگیرید).

اختلاف ساعت با تهران: 2 ساعت جلوتر است.

فهرست فرودگاه های بین المللی:

  • فرودگاه بین المللی ویر سوارکار
  • فرودگاه بین المللی راجیو گاندی
  • فرودگاه بین المللی لوکپریرا گوپیناز بوردولوئی
  • فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی
  • فرودگاه بین المللی دکتر باباساهب آمبدکار
  • فرودگاه بین المللی نتاجی سوباش چاندرا بوز

وضعیت آب و هوایی کشور هند

بیشتر ایام سال هوای هند گرم است، دسامبر تا فوریه دمای هوا کمی سرد می شود، گرم ترین ماه ها هم در سال برای کشور هند اواخر مارس تا مه می باشد. فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه های اکتبر و نوامبر است. به طور میانگین 1000 تا1500 میلیمتر باران در سال، تقریباً سراسر هند را دربر می گیرد.

بهترین زمان برای سفر به هند

تنوع آب و هوایی در کشور هند بسیار بالا است،اگر می خواهید به شهرهایی مثل دهلی نو، بنارس، لاکنو و پاتنا سفر کنید، معمولا از آوریل تا اواسط ژوئن، گرم هستند و در زمستان بین نوامبر تا فوریه بسیار سرد و در زمستان ها سوزان هستند. تابستان های این مناطق گرم است و فصل بارندگی از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد. آب و هوا در ایالت هایی چون Orissa که سیل خیز است، از اکتبر تا فوریه خنک تر است. از مارس تا مه گرم و سوزان است و از ژوئن تا اکتبر، باران های شدید موسمی می بارد. به طور کلی سعی کنید در تابستان به هند سفر نکنید.

هزینه اقامت در هند

اقامت در هند تنوع بالایی دارد، شما می توانید بنابر بودجه و نوع سفری که دارید محدوده انتخاب بین هتل های پنج ستاره تا هتل ها و هاستل های ارزان قیمت کوله گردها را انتخاب کنید. این نکته را توجه داشته باشید که در فصل هایی که به قول معروف به آنه high season (اوایل اکتبر تا فوریه) گفته می شود قیمت هتل ها در این کشور افزایش می یابد. هاستل ها در هند قیمت های پایینی دارند. با پرداخت شبی 100 روپیه می توانید در یک هاستل اقامت کنید اما امکانات هاستل ها معمولا بسیار محدود است. هتل های ارزان به مراتب از هاستل بهتر هستند.

در ادامه ما لیستی از حدود قیمت هتل ها در کشور هند بنابر کیفیت و استاندارهایی که دارند را ارائه می دهیم.

هتل های دو ستاره 150.000 تا 300.000 تومان

هتل های سه ستاره 200.000 تا 400.000 تومان

هتل های چهار ستاره 500.000 تا 700.000 تومان

هتل های پنج ستاره 750.000 تا 1.200.000 تومان

  • ریزورت ریو (Rio Resort hotel)

این هتل یکی از هتل های پنج ستاره شهر گوا هند است. از جمله امکاناتی که در این هتل می توانید از آنها بهره مند شوید شامل اینترنت در تمامی اتاق ها و سالن های هتل، رستوران و کافه، تلویزیون و سیستم تهویه هوا در تمام اتاق ها و همچننی پارکینگ و استخر می شود.

تلفن: 00918322267300

سایت: www.resortrio.com

آدرس: Tambudki, Arpora,Bardez, Goa - 403518, India

  • هتل جو ماریوت نیو دهلی آئروسیتی (JW Marriott Hotel New Delhi Aerocity)

هتل پنج ستاره دیگری که در شهر دهلی هند وجود دارد، هتل جو دابلیو ماریوت است. این هتل دارای 523 اتاق و همچنین امکاناتی نظیر تلویزیون، مینی بار، تهویه مطبوع و کتری برقی می باشد. سایر خدماتی نظیر استخر روباز، مرکز اسپا و ماساژ، سونا و جکوزی، مرکز فیتنس، گروه نمایش و سرگرمی، خمات نگهداری از اطفال، سوئیت ماه عسل، فروشگاه هدایا و سوغات، سالن آرایش و زیابیی و خدمات تور و گردشگری و تهیه بلیط نیز در هتل اارائه می شود.

تلفن: 00911145212121

آدرس: Asset Area, AeroCity, 110037 New Delhi, India

شکم گردی در هند

هند یکی از جذاب ترین کشورها برای چشیدن طعم غذهای متفاوت است. نکته حائز اهمیت در هند این است که بابت تهیه غذا نیازی نیست، هزینه زیاد را متحمل شوید. با قدم زدن در خیابان های پر هیاهوی هند می توانید رستوران های خیابانی متعددی را پیدا کنید که غذاهای ارزان و خوش طعمی را آماده می نمایند. البه هند رستوران های خوبی هم دارد که در ادامه به چند مورد ازآنها اشاره خواهیم کرد. در کشور هند گیاه خواران مسئله ای نخواهند داشت چون در اکثر رستوران های این کشور برای آنها منو وجود دارد. در ادامه با چند نمونه از غذاهای کشور هند آشنا شوید.

  • مرغ کاری (Chicken Curry)

مرغ کاری در بسکمک از کشورهای دنیا پخته می شود اما مرغی که در هند طبخ می شود یکی از بی نظیر ترین های آنها است؛ علت آن هم ادویه های فوق العاده هندی می باشد. قاعدتا چاشنی هایی که در مرغ کاریشان به کار می برند در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود.

  • راجما (Rajma)

اگر به مناطق شاقتصادی راجما سفر کنید، راجما بیشتر محبوب است. این غذای، خوراکی مملو از انرژی است دلیل آن هم وجود انواع حبوبات که اصلی ترین آن ها نخود و لوبیایی است، در این غذای می باشد. البته ناگفته نماند که ادویه هایی که در غذاهای هندی استفاده می شود طعم غذاهای این کشور را به گونه ای تغییر می دهد که به هیچ وجه جای دیگری نمی توانند مانند آنها را پیدا کنید.

  • کاکوری کباب (Kakori)

کباب کاکوری از معروف ترین کباب های هندی است. در آن از گوشت بره استفاده می نمایند که بسیار خوش خوراک و لذیذ می باشد. در این کباب از موادی چون تخم مرغ، رب و پیاز نیز استفاده می نمایند تا طعم بی نظیری پیدا کند.

  • بریانی حیدرآباد (Hyderabadi Biryani)

این غذا به افرادی پیشنهاد می شود که ترجیح می دهند برنج را با انواع طعم دهنده ها میل نمایند. در بریانی حیدرآباد برنج خوب پخته و با قطعات گوشت یا مرغ مخلوط می شود. قطعات گوشت را ریز می نمایند تا زیاد زیر دندان احساس نشود.

رستوران های پیشنهادی در شهرهای هند

  • رستوران اصفهان (Esphahan)

رستورانی در شهر آگرا به نام اصفهان وجود دارد، که غذا و سرویس دهی آن بسیار غالی است. منوی رستوران شامل غذاهای هندی و بین المللی می باشد.

آدرس: هندوستان - آگرا 9، Mahatma Gandhi Rd، Chhipitola، Rakabganj، Agra، Uttar Pradesh 282001، India

شماره تلفن: 00915622231515

  • رستوران ایستگاه شرق (Orient Express)

رستورانی با فضای رمانتیک که در شهر دهلی نو قرار گرفته است. دکور این رستوران بسیار زیبا است و سرویس دهی کارکنانش عالی می باشد. دوستداران غذاهای گیاهی هم می توانند این رستوران را در دهلی نو انتخاب نمایند. این رستوران یکی از بهترین پیشنهادها توسط کاربران در سایت tripadviser بوده است.

شماره تلفن: 00911126110202

آدرس: هندوستان - دهلی نو Officers Mess Rd، Bapu dham، Chanakyapuri، New Delhi، Delhi 110021، India

  • رستوران لالیت (The Lalit Mumbai)

رستورانی لالیت در شهر بمبئمی می تواند برای کسانی که درانتخاب غذا مشکل پسند هستند، گزینه مناسبی می باشد. منوی این رستوران شامل غذاهای مکزیکی، هندی، ایتالیایی، پیتزا و پاستا سرو می شود.

شماره تلفن: 00912266992222

وب سایت:www.thelalit.com

آدرس: هندوستان - بمبئی The Lalit Building، Navpada، Marol، Andheri East، Mumbai، Maharashtra 400059، India

راهنمای حمل و نقل در هند

سه چرخه موتوری، تمپو (Tempo) و ویکرام (Vikram): در هند، سه چرخه موتوری واقعاً یک سه چرخه است که دارای دیوار و سقف و نیز جا برای دو مسافر است و جای محدودی هم برای بار دارد. به این وسایل نقلیه، اوتو، اسکوتر و ریک (rik) هم می گویند. سه چرخه های موتوری عمدتاً از تاکسی ارزان تر هستند و معمولاً تاکسیمتر هم دارند.

قایق: با استفاده اشکال و اندازه های مختلفی از قایق های محلی می توان به سفر در رودخانه های هند پرداخت. قایق های بزرگتر، معمولاً دوچرخه و موتورسیکلت هم حمل می نمایند و بابت آن کرایه می گیرند.

اتوبوس: اتوبوس های درون شهری، اتومبیل های غول پیکری هستند که با سرعت زیادی حرکت می نمایند و از تهویه مطبوع هم برخوردار هستند. جایگاه آنها راحت است و سفر با آنها بدون تلاطم است.

تاکسی: بیشتر شهرهای هند تاکسی دارند و این تاکسی ها معمولاً تاکسیمتر هم دارند. اما درخواست از راننده برای استفاده از آن، ممکن است او را ناراحت کند! برای دوری از جنگ اعصاب، بهتر است از تاکسی های پیش پرداختی استفاده کنید و در ابتدای راستا، کرایه را به آنها پرداخت نمایید. تاکسی های امواج رادیویی هم کارآمدترین گزینه در شهرهای بزرگتر است.

هزینه حمل و نقل در هند

هزینه بلیط تک سفره 20 روپیه

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 700 روپیه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 45 روپیه و به ازای هر یک کیلومتر 15 روپیه به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 18075 روپیه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 75 روپیه

شهر گوا

شهر گوا در کشور هند یکی از مقاصد تفریحی و گردشگری است که برای گذراندن تعطیلات یکی از بهترین گزینه ها می باشد. در این شهر می توانید در سواحل شنی زیبا نیز به تفریح بپردازید و از غذاهای خوش طعم و پرهیجان این شهر نهایت لذت را ببرید. بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل زمستان است همچنین برای اقامت هم می توانید هاستل های این شهر را انتخاب کنید چرا که هم از تنوع خوبی برخوردارند و هم اینکه امکانات مناسبی دارا هستند. برای اطلاع بیشتر درباره این شهر در کشور هند می توانید راهنمای سفر به گوا را مطالعه نمایید.

جاذبه های دیدنی در شهر گوا

  • آبشارهای Dudhsagar

آبشاری در شهر گوا وجود دارد که چهار شاخه می باشد و بر روی رودخانه Mandovi قرار گرفته است. Dudhsagar به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای گوا شناخته شده است و حدود 310 متر ارتفاع دارد و عرض آن 30 متر است.

  • گوا قدیم (Old Goa)

بخشی از شهر گوا که در ناحیه شاقتصادی واقع است و بناهای آن مربوط به دوران قرن پانزدهم می باشند. این قسمت بیشتر مورد تصرف پرتغالی ها بوده و دارای سبک وسیاق پرتغالی است. این منطقه جزء آثاری است که در فهرست میراث یونسکو ثبت شده است. در این بخش کلیساها و بناهای تاریخی زیادی از آن موقع ها باقی مانده است که از معروف ترین آنها می توان به Basilica of Bom Jesus و یا Se Catherdral اشاره نمود.

  • ساحل آگوندا (Agonda)

برای رفتن به این ریزورت فوق العاده باید از هواپیمای دریایی یا همان Seaplane استفاده نمایید. نکته متمایز و خاص این ریزورت، ویلای های بی نظیر آن می باشند که دارای استخر و جکوزی و منظره فوق العاده هستند. طبقات شیشه ایی این هتل نیز زبان زد عام و خاص می باشد. و همچنین این هتل نیز مانند بسکمک دیگر از هتل های مالدیو انواع تفریحات آبی و دریایی را بری میهمانان خود تدارک دیده است.

شهر دهلی

شهر دهلی، پایتخت شگفتی ها در کشور هند است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای هندوستان به شمار می رود و به اصطلاح به آن هندوستان کوچک نیز گفته می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره جاذبه های و مراکز خریدی که در این شهر وجود دارد می توانید راهنمای سفر به دهلی را مطالعه کنید.

جاذبه های گردشگری در شهر دهلی

  • قلعه سرخ

این قلعه مقام اول جاذبه های گردشگری دهلی را در اختیار دارد و به نام لال قلعه (Lal Qila) هم شناخته می شود. لال قلعه از ماسه سنگ های سرخ رنگ ساخته شده و شاه جلال در اواسط قرن هفدهم میلادی دستور ساخت بنا را داده است. اگر با دقت به دروازه لاهور این قلعه نگاه کنید آثار گلوله های شلیک شده در جنگ اول استقلال هند در برابر بریتانیا را مشاهده می کنید.

  • گاندی اسمیریتی (Gandhi Smriti)

می توانید با رفتن به محلی که گاندی در 30 ژانویه 1948 ترور شد به او ادای احترام کنید. در این موزه که در اصل یک خانه بوده لوازم شخصی گاندی مثل عصا و عینک او به نمایش گذاشته شده اند.

  • مسجد جامع

گفته می شود که این مسجد بزرگترین مسجد هند است و حیاط مرکزی آن گنجایش 25000 عبادت گزار را دارد. این مکان مقدس از سنگ مرمر سفید و ماسه سنگ قرمز ساخته شده و بیش از 5000 کارگر در ساخت آن نقش داشتند. این مسجد که در یکی از شهرهای معروف هند قرار گرفته است جزء پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در شهر دهلی است.

  • آرامگاه همایون

طبق گفته ها این آرامگاه الهام بخش ساخت تاج محل بوده است. این کاخ که به سبک معماری ایرانی ساخته شده آخرین استراحتگاه همایون، فرمانروای مغول بوده و در سال 1572 میلادی ساخته شده است.

شهر حیدر آباد

یکی دیگر از شهرهای معروف هند شهر حیدرآباد است، که جزء مراکز فرهنگی این کشور به شمار می رود. این شهر برای کسانی که می خواهند ادامه تحصیل دهند فوق العاده است. شهر حیدرآباد ترکیبی از بازارچه ها، موسیقی و معماری خیرنماینده است، همچنین مرکز اصلی بیوتکنولوژی و پژوهش های دارویی در کشور هند است. گردشگران هنگام سفر به این شهر می توانند سنت و مدرنیته را در یک جا باهم ببینند.

جاذبه های گردشگری در شهر حیدرآباد

  • موزه سالار جنگ (Salar Jung Museum)

سومین موزه کشور هند در شهر حیدربابا واقع شده است. این شهر دارای اشیاء قدیمی که از سراسر دنیا جمع آوری نموده است، می باشد. هنگام ورود به این موزه می توانید نمادی از تمدن های گوناگون را در این دنیا مشاهده نمایید.

  • هفت گنبدان قطب شاهی (Qutb Shahi Tombs)

مجموعه ای است که شامل بسکمک از آثار تاریخی هند می شود. از جمله بناهایی که می توانید در این مکان مشاهده کنید مساجد، مقابر، حمام و آرامگاه های بعضی از پادشاهان سلسله قطب شاهی است.

  • قصر چهار محله (Chowmahalla Palace)

مجموعه شامل چهار قصر در کنار یکدیگر می شود و به اصطلاح به آن (چو محله) می گویند. این مجموعه تاریخی یکی از زیباترین بناهای شهر حیدرآباد است.

شهر بمبئی

یکی از مهمترین شهرهای کشور هند بمبئی نام دارد. که در ایالات ماهاراشتر واقع شده است. در زبان هندی بمبئی به معنای ساحل خوب است. این نام را استعماراگران پرتغالی بر روی آن گذاشتند. شهر بمبئی بزرگترین بندر کشور هند است. این شهر در واقع مرکز بانکداری، تجارت، مبادلات اقتصادی، بازرگانی و صنعت کشتی سازی هند به شمار می رود. همین دلایل است که بمبئی را به عنوان یکی از شهرهای معروف هند قلمداد نموده است. برای اطلاعات بیشتر درباره جاذبه های و مراکز خریدی که در این شهر وجود دارد می توانید راهنمای سفر به بمبئی را مطالعه کنید.

جاذبه های گردشگری در شهر بمبئی

  • غارهای الفنتا

در جزیره الفتنا در یکی از شهرهای معروف هند که شهر بمبئیباشد، غارهای شبکه ای بر روی سنگ ها حجاری شده است که مربوط به قرن های پنجم و هشتم میلادی می شوند. این غارها محل عبادت هندی ها بوده است. که به علت تصرف کشور به دست پرتغالی ها سال ها مورد بی توجهی مردم کشور هند قرار گفته بود اما در سال 1970 بازسازی شد و اکنون جزء جاذبه های گردشگری کشور هند است.

  • دروازه هند

معروف ترین و شناخته شده ترین بناری تاریخی در شهر بمبئی به نام دروازه هند است. هنگامی که با قایق به این شهر نزدیک می شوید تنهای چیزی که می توانید مشاهده کنید، دروازه هند است. دروازه هند در کنار اسکله ای در Colaba و روبه روی کاخ تاج قرار گرفته است.

شهر کلکته

از دیگر شهرهای معروف هند، می توان به کلکته که زمانی پایتخت این کشور به شمار می رفته اشاره نمود. از سال 2001 نام این شهر به کولکاتا تغییر کرد. اگر قصد سفر به این شهر هند را نمودید می توانید از دیدنی های فریبنده و رستوران های شلوغ با غذاهای خوش طعم هندی استفاده کنید. این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوبی می باشد و نکته جالبش این است که زمستان در این شهر یک ماه و نیم بیشتر طول نمی کشد. دمای هوای در شهر کلکته کمتر از 10 درجه سانتی گراد است.

جاذبه های دیدنی در شهر کلکته

  • کاخ ویکتوریا

این بنای تاریخی به سبک معماری ایتالیایی ها ساخته شده است. کاخ ویکتوریا در خیابان جورج گیت واقع شده است. اگر به این شهر رفتید هرگز دیدن کاخ ویکتوریا را از دست ندهید. این کاخ در یکی از شهرهای معروف هند به نام کلکته واقع می باشد.

  • صنایع دستی

شهر کلکته یکی از مهمترین مراکز صنایع دستی در کشور هند می باشد. لوازمی از جنس چرم و چوب با کنده کاری های منحصر بفرد آماده فروش هستند. اگر به این شهر رفتید مراکز خریدی مثل متروپولیس یا متروپلازا می توانند بهترین مکان برای خرید صنایع دستی از شهر کلکته به منظور سوغاتی باشند.

طبیعت گردی در هند

  • کورگ، کارناتاکا (Coorg, Karnataka)

این منطقه به اسکاتلند هندوستان معروف است که در جنوب کارناتاکا واقع است. این مکان با مزارع قهوه شگفت انگیز، مناظر زیبا، روستاهای دیدنی، آب و هوای تازه، آبشارهای فوق العاده و … شناخته شده است. اگر شما به دنبال فرار از یکنواختی زندگی روزمره و نزدیک شدن به طبیعت هستید، پس این یک موقعیت عالی است.

  • مرداب کرالا (Kerala)

خانه بسکمک از گونه هاید کمیاب و منحصر به فرد آبزیان در دنیا همچون پرندگان آبی، سمور دریایی، لاک پشت، خرچنگ و قورباغه در این مرداب سرسبز یعنی مرداب کرالا است. این مرداب بسیار معروف در هند در ایالت کرالا و در موازات دریا قرار گرفته است. از برنامه های منحصر به فرد تورهای طبیعت گردی در این منطقه این است که با استفاده از کتووالام که یک نوع قایق سنتی هندی است و همچنین قایق سواری، در این مرداب زیبا گشت و گذار کنید. شما با خرید بلیط هواپیمای و رزرو هتل خود ار خبرنگاران می توانید به این مرداب زیبا سفر کنید و از دیگر جاذبه های کشور هند لذت ببرید.

مراکز خرید شهر دهلی

  • بازار چتا چوک | Chhatta Chowk Bazaar

آدرس: 1، Netaji Subhash Marg، Lajpat Rai Market، Chandni Chowk، New Delhi، Delhi 110006، India

  • مرکز خرید سلکت سیتی | Select City Shopping

آدرس: Select Citywalk Mall، Saket District Centre، District Centre، Sector 6، Pushp Vihar، New Delhi، Delhi 110017، India

مراکز خرید در گوا

  • فروشگاه آکرون آرکید (Acron Arcade)

آدرس: Candolim, Goa 403515, India

  • بازار ماپوسا گوا (mapusa market goa)

یکی از ارزان ترین مراکز خرید گوا در شمال شهر گوا و در خیابان وزوز واقع است

آدرس: Near Mapusa Municipal Market, Mapusa, India

مراکز خرید در بمبئی

  • های استریت فینکس یا خیابان اصلی سیمرغ | High Street Phoenix

آدرس: 5415 E High St, Phoenix, AZ 85054, EE. UU.

  • مرکز خرید آر سیتی | R-City Mall

آدرس: LBS Marg, Amrut Nagar, Ghatkopar West, Mumbai, Maharashtra 400086, India

بایدها و نبایدها در هند

  • در هند نباید کتاب، کاغذ و یا حتی روزنامه را با پا لگد کرد و یا جابه جا کرد.
  • نباید با همان دستی که غذا می خورید، از ظرف اصلی برای خود غذا بکشید.
  • نباید به کسی با دست چپ دست بزنید و یا چیزی بدهید و بگیرید.
  • از خیابان غذا خریداری نکنید.از آب موجود در شیرآب نیز نخورید.فقط و فقط آب بطری خریداری کنید.
  • خوردن الکل و کشیدن سیگار در عموم مجاز نیست.
  • لباس های مناسب و نسبتا پوشیده به تن کنید، مخصوصا اگر خانم هستید.
  • برای انجام کارها و گشت و گذار از صبح زود اقدام کنید زیرا ترافیک و شلوغی خیابانها در هم وحشتناک است.
  • به جای اینکه خودتان را ضعیف و نیازمند کمک نشان دهید، محکم و قوی خواسته تان را طلب کنید. در هند زنانی که با صدای رسا و اطمینان از حقشان حرف می زنند معمولاً کمک می شوند و تنها نمی مانند.
  • سعی کنید مطابق با فرهنگ هر کشور لباس بپوشید تا مسئله ای برایتان به وجود نیاید. هندی ها مردم مذهبی و سنتی هستند بنابراین باید توجه داشته باشید که از لباس های باز و کوتاه استفاده نکنید.
  • بیشتر گشت و گذارها و تفریحاتتان در ساعاتی که خورشید در آسمان است سعی کنید انجام دهید و هوا که رو به تاریکی می رود سعی کنید که به محل اقامتتان باز شد در غیر این صورت توجه داشته باشید که گروهی بیرون بروید.
  • سفر کردن با تور هند به شما اعتمادبه نفس بیشتری خواهد داد. در این صورت شما برای استراحت به زحمت نمی افتید و وقتی به فکر خرید و عکاسی هستید افرادی در حال پخت نهار شما هستند. برای سفر به اماکن دیدنی بیرون از شهر تنها نیستید و همواره گروهی به خرید و اماکن دیدنی می روید.
منبع: الی گشت
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 485

به "راهنمای سفر به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید