با چه بودجه ای می توانیم در تبریز، خانه پیش خرید کنیم؟

به گزارش مجله ستاره، اگر شما هم از متقاضیان خرید خانه هستید و پول کافی برای خرید خانه دلخواه تان ندارید، پیش خرید خانه می تواند به خانه دار شدن شما یاری کند. البته درحال حاضر با وجود مسائل قضایی متعددی که در زمینه پیش فروش خانه شاهد بروز آن هستیم، شاید این شیوه خانه دار شدن نزد تمام متقاضیان خرید خانه محبوبیت نداشته باشد؛ اما پیش فروش خانه در تمام شهرهای کشور مرسوم است و بسیاری از افرادی که قصد خانه دار شدن دارند از شیوه خرید خانه استقبال می نمایند. حقیقت این است که پیش خرید خانه مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به تأمین مبلغ کل آپارتمان در بازه های زمانی متفاوت، ارزن تر تمام شدن قیمت کل معامله برای متقاضی و در جریان بودن خریدار از فرایند ساخت ساز اشاره نمود؛ اما متأسفانه بعضی بی توجهی ها در زمان عقد قرارداد باعث شده است که دادگاه ها در طی سال های اخیر با انبوهی از پرونده های کلا هبرداری پیش فروش روبرو شوند.

با چه بودجه ای می توانیم در تبریز، خانه پیش خرید کنیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بی دقتی هنگام عقد قرارداد، عدم نظارت صحیح به بازار پیش فروش و بی توجهی شهروندان در خصوص هشدارهای پیش خرید خانه، باعث شده کلان شهر تبریز نیز شاهد پرونده های قطوری در زمینه پیش فروش آپارتمان باشد. با این حال اگر خواستار پیش فروش آپارتمان در تبریز هستید، این معامله را با چشمان بازار انجام دهید.

قیمت پیش فروش در تبریز

به طورکلی پیش فروش املاک در هر استان و در هر منطقه ای، شرایط خاص به خود را داشته و بیشتر مواقع به صورت توافقی انجام می گردد. به عنوان مثال، پیش خرید یک آپارتمان 60 مترمربعی در شهرک الوار با پرداخت 30 میلیون تومان پیش پرداخت صورت می پذیرد که البته باید مابقی مبلغ در اقساط ماهیانه پرداخت گردد. مبلغ هر قسط یک میلیون تومان است که باید در 18 ماه پرداخت گردد. البته مبلغ 6 میلیون تومان هم هنگام دریافت آپارتمان به حساب سازنده واریز خواهد شد.

اگر قصد خرید آپارتمانی عظیم تر را دارید باید بدانید که بابت پیش خرید یک آپارتمان 110 متری با قرار هر متر مربع 3 میلیون و 200 هزار تومان، باید یک سوم مبلغ را به صورت نقدی و مابقی را زمان دریافت آپارتمان پرداخت کنید.

همچنین برای پیش خرید یک آپارتمان 104 متری در سه راهی اهر، باید 60 درصد مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کنید و بقیه مبلغ را با یک وام 20 میلیون تومانی پرداخت کنید.

اگر به دنبال خرید ملک در تبریز هستید و اندوخته شما کفاف خرید این املاک را نمی دهد، می توانید با سازنده اصلی توافق کنید و از او بخواهید زمان پرداخت اقساط را طولانی تر کند. همچنین بعضی از املاک پیش فروش دارای وام نیز هستند این املاک می تواند تا حدودی قدرت مالی شمارا افزایش دهد.

مسائل پیش فروش

یکی از مسائل پیش فروش مربوط به بی دقتی و بی ملاحظگی در عقد قرارداد در بنگاه های املاک است؛ اگرچه از زمان ارائه کد رهگیری بخش عظیمی از چالش های پیش فروش برطرف شده است؛ اما هنوز هم پرونده های قطور مسائل ملکی قراردادهای پیش فروش در دادگاه ها کم نیست. بنابراین اگر خواستار یک معامله پاک و بدون دغدغه هستید، به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کنید و اگر به توصیه مالک یا دوستان مقرر شد که معامله در بنگاه مشاور املاک انجام دهید، حتماً با وکیل یا مشاور در خصوص قرارداد مورد نظر صحبت کنید.

کجای تبریز ملک پیش فروش بخریم؟

بر اساس آمارهای به دست آمده از بازار املاک تبریز، قیمت هر واحد مسکونی در نقاط مختلف این کلان شهر از 10 تا 20 درصد رشد داشته است؛ بنابراین اگر به دنبال خرید آپارتمان هستید با لحاظ فاکتورهای حقوقی به دنبال املاک پیش فروش باشید.

شهر تبریز دارای 10 منطقه با جمعیت یک میلیون و 600 هزارنفری است که به واسطه داشتن رشد مالی بالا، شهرک های صنعتی متعدد و اشتغال بالا، جزو شهرهای مهاجرپذیر و رو به رشد است.

این کلان شهر نیز مانند شهرهای دیگر در طی سال های اخیر با رشد قیمت مسکن روبرو شده است، بنابراین خرید املاک پیش فروش می تواند از دو جهت سرمایه گذاری و مصرفی برای خریداران به صرفه باشد.

اگرچه به گفته مشاوران املاک، هدف بیشتر خریداران املاک پیش فروش، سرمایه گذاری در بخش مسکن است. چراکه این عده با خرید اقساطی این املاک و با بلوکه کردن آن ها به دنبال سودهای چند برابری در دوران رونق هستند.

بنابراین به نظر می رسد بخشی از املاک خالی از سکنه این کلان شهر مربوط به املاکی است که به صورت پیش فروش خریداری شده و بعد از اتمام نیز به بازار عرضه نمی گردد تا در فرصت مناسب باارزش افزوده بالاتری به بازار عرضه گردد. اما اگر هدف از خرید ملک پیش خرید مصرفی است با توجه به بودجه خود می توانید دریکی از ده منطقه تبریز ملک موردنظر خود را خریداری کنید.

به طورکلی مناطقی مانند ائل گلی، منظره یا شهرک پرواز جز مناطق لوکس و گران قیمت تبریز محسوب می گردد. در این مناطق تعداد املاک پیش فروش بسیار اندک است و در صورت وجود قیمت و اقساط سنگینی دارد؛ بنابراین اگر از لحاظ بودجه مشکل خاصی ندارید و می توانید برای هر متر مربع، ملک پیش فروش در این منطقه بین 7 تا 8 میلیون تومان هزینه کنید، این مناطق را به شما پیشنهاد می کنیم.

قیمت هر مترمربع ازملک پیش فروش در مناطق متوسط شهر تبریز 3 تا 5 میلیون تومان است؛ بنابراین اگر بودجه کافی برای خرید ملک پیش فروش در مناطق بالا شهر تبریز ندارید، مناطقی مانند یاخچیان، بام فرشته، استانداری، آبرسان، عباسی و… می تواند گزینه مناسبی برای شما قلمداد گردد.

البته باید گفت تعداد املاک پیش فروش در مناطق متوسط تبریز بیشتر از مناطق لوکس آن است؛ بنابراین اگر به دنبال گزینه های بیشتر املاک پیش فروش خانه مسکونی هستید، به جای تمرکز روی مناطق گران قیمتی مانند ولیعصر، ائل گلی، زعفرانیه و میرداماد به سراغ املاکی که در محدوده استانداری و آبرسان پیش فروش می شوند بروید.

البته از قلم نیاندازید که شهرک های جدید نیز به میزان قابل توجهی املاک پیش فروش برای معامله دارند. این شهرک های شامل شهرک سفیر امید، ارم، خاوران رشدیه، شهید یاغچیان، فرشته جنوبی، فرشته شمالی، فرهنگ شهر، مرزداران نصر و شهرک نور هستند.

در طی سال های اخیر تعداد ساخت وساز ها و جمعیت پذیری این شهرک ها رو به رشد بوده و از سال 94 تا به امروز بر تعداد واحدهای ساخته شده این شهرک ها افزوده شده است. به هر روی بیشتر واحدهای این شهرک ها نسبت به مناطق تبریز قیمت معقول تری شده و به علت جمعیت پذیری بالا زیرساخت های مطلوبی نیز دارند.

در کنار مناطق ذکرشده بعضی از واحدهای پیش فروش مربوط به مسکن مهر است که قیمت کلی آن ها با انواع وام بالاتر از 150 میلیون تومان نیست؛ بنابراین اگر نتوانستید در هیچ یک از مناطق شهر تبریز ملک پیش فروش خریداری کنید، حتماً نگاهی به مسکن مهر وام دار این کلان شهر داشته باشید.

البته بر اساس آمارهای موجود حدود هزار و 724 واحد مسکن مهر تبریز بدون متقاضی است؛ بنابراین اگر با نگاه سرمایه ای به دنبال خرید مسکن مهر است باید در نظر داشته باشید که فروش این املاک بسیار سخت است.

به هرروی اگر توانایی و تمایلی برای خرید مسکن در مناطق بالا شهر، متوسط تبریز، شهرک و مسکن مهر این کلان شهر ندارید، حتماً نگاهی به املاک استاد جعفری، بهار، آزادی، باغ میثم، حافظ، امام خمینی و اطراف دانشگاه پیغام نور داشته باشید.

اگرچه تعداد واحدهای پیش فروش در مناطق ارزان قیمت تبریز به دلیل نبود حاشیه سود کافی برای سازنده، هزینه های سنگین مجوزهای شهرداری و نظام مهندسی و نبود زیرساخت های مناسب کمتر از مناطق متوسط کلان شهر تهران است، اما اگر گشتی در کوچه های این مناطق بزنید، شاهد املاک پیش فروش به صورت شخصی سازی خواهید بود.

بنابراین اگر به دنبال خرید این املاک هستید حتماً توصیه های حقوقی و قانونی را جدی بگیرد.

سخن پایانی

با توجه به افزایش قیمت مسکن و رکود سنگین در بازار ساخت وساز، بیشتر سازندگان املاک خود را به صورت نیمه ساز و با شرایط واگذاری خاصی پیش فروش می نمایند. اگر شما هم جز افرادی هستید که تمایل دارند در سه بخش گران، متوسط و ارزان کلان شهر تبریز با متوسط قیمتی هر مترمربع از یک میلیون تا 8 میلیون باشید، می توانید یک شهروندی تبریزی در مناطق مختلف این شهر باشید که خانه خود را پیش خرید نموده است.

از قلم نیاندازید پرونده های پیش فروش هرساله قطورتر از سال های پیش بوده و با وجود آگاهی سازی و تأکید حقوق دانان و کارشناسان در خصوص شرایط عقد قرارداد پیش فروش، بعضی از متقاضیان این هشدارها را جدی قلمداد نمی نمایند و با یک قرارداد نصف و نیمه در یک آژانس معاملاتی، وارد ماجرای پرتنش و خسارت های جبران ناپذیر می شوند. بنابراین تأکید ما این است که اگر دنبال خرید پیش فروش ملک هستید حتماً به دفتر اسناد رسمی رجوع کنید.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 930

به "با چه بودجه ای می توانیم در تبریز، خانه پیش خرید کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چه بودجه ای می توانیم در تبریز، خانه پیش خرید کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید