این هفته سرنوشت سازترین هفته مشهد است، ارسال لایحه ای به شورا برای توقف برخی اقدامات شهرداری

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/خراسان رضوی شهردار مشهد در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اینکه این هفته سرنوشت سازترین هفته برای مشهد و مردمش است، از ارسال لایحه ای به شورای شهر برای توقف برخی اقدامات شهرداری برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا خبر داد.

این هفته سرنوشت سازترین هفته مشهد است، ارسال لایحه ای به شورا برای توقف برخی اقدامات شهرداری

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، شامگاه گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

از روز اول معتقد بودم برای مقابله با کرونا مردم باید جدی باشند. دولت تصمیم صحیح بگیره و ما هم به عنوان مدیریت شهری هر کاری از دستمون ساخته باشه رو انجام بدیم.

متاسفانه امروز اوضاع در مشهد حادتر و نگران کننده شده و متاسفانه خیلی از اون چیزهای بدی که پیش بینی کرده بودیم، داره اتفاق میفته. هنوز معتقدم همین سه گروه با تقسیم وظیفه می تونیم از بحران خارج بشیم.

در قسمت مدیریت شهری، لایحه ای رو به شورا فرستادم و درخواست کردم تا اطلاع ثانوی، بسیاری از اقدامات مون متوقف بشه تا سریع تر به سمت خودقرنطینگی خانگی بریم. شورا هم توقف فعالیت قطارشهری و اتوبوس رانی رو خواستار شده.

یکی از انتقاداتی که در هفته گذشته باهاش روبرو بودیم، فعالیت کارگران خدوم فضای سبز، عمران و رنگ آمیزی در شهر بود. واقعیتش وقتی کارگر روزمزدی به مزد روزش محتاجه و خط بازیافت یا تفکیک پسماند رو برای جلوگیری از شیوع تعطیل می کنیم، باید یک کار کم خطرتر مثل رنگ آمیزی جدول بهش بدیم و نمی تونیم رهاش کنیم.

با این ضرورت ما در پروژه های عمرانی و استقبال از بهار اون ها رو به کار گرفتیم و تلاش کردیم تا با رعایت نکات بهداشتی، هم از اون ها حمایت کرده باشیم و هم فضای شهر رو برای روحیه دادن به شهروندان آماده کنیم. اما الان اوضاع نگران کننده تر از این حرفهاست.

اگر شورای محترم فردا موافقت کنه تا پرداختی حمایتی به اون ها (خصوصا کارگران روزمزد) داشته باشیم، تمام این فعالیت ها رو از یکشنبه تعطیل می کنیم تا نگرانی همشهریان کمتر و مدت بیکاری اون ها هم جبران بشه.

در این صورت میشه تمهیداتی برای دورکاری همکارانمون در مناطق، ستاد و سازمان ها در نظر گرفت که نگرانی های اونها هم کمتر بشه.

بخشودگی عوارض کسب وپیشه در سه ماهه اول99، تخفیف 50 درصدی اجاره واحدهای تحت تملک شهرداری در مدت مذکور، همراهی برای کاهش زیان شرکت های تبلیغاتی که از رکود شدید بیلبوردها متضرر شده اند، اعطای مهلت درپرداخت بدهی های تقسیط شده مردم به شهرداری، معافیت تاکسی ها از پرداخت آبونمان برای چهارماه و ...از مفاد لایحه حمایتی است که امیدوارم شورا فردا تصویب کند.

از طرف دیگه یادمون باشه این مفاد هم اگر تصویب بشوند و ما خودمون رعایت نکنیم، زنجیره انتقال ویروس ادامه دار بوده و در حال حاضر چاره فقط خود قرنطینگی هست که باید رعایت کنیم تا بتونیم به سیر صعودی ابتلا در شهر پایان بدیم. متأسفانه باید بگم اصلا متناسب با خطری که هممون رو تهدید می کنه مسئولیت پذیر نبودیم.

باور دارم هفته آینده سرنوشت سازترین هفته برای مشهد و مردمش هست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 843

به "این هفته سرنوشت سازترین هفته مشهد است، ارسال لایحه ای به شورا برای توقف برخی اقدامات شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هفته سرنوشت سازترین هفته مشهد است، ارسال لایحه ای به شورا برای توقف برخی اقدامات شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید