مجن بهشتی حوالی شاهرود

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: آیا تا به حال نام شهر مجن به گوشتان خورده است ؟ اگر گذرتان به استان سمنان و شهر شاهرود افتاد گردش در مجن را از قلم نیاندازید.

مجن بهشتی حوالی شاهرود

سمن سمندر/ حدود 2ساعت و ربع زمان می برد تا از سمنان به مجن برسید . شاهرود و جنگل ابر را که پشت سر بگذارید کمی بعد به آنجا می رسید . در گذشته مجن روستا بود اما به علت پتانسیل های بسیارش مدتهاست که به شهر تبدیل شده و در حال حاضر آنرا به شهر مجن می شناسند .

گردشگران بسیاری مشتاق ملاقات از این شهر تماشای هستند و آنچه نظر آنها را جلب می نماید سبک معماری و طبیعت زیبایش است که چون نگینی در دامنه کوه بلند شاه کوه می درخشد . بعلت اینکه شباهت زیادی به روستای زیبای ماسوله گیلان دارد ٬به ماسوله کویر ایران معروفیت دارد و مانند ماسوله، پشت بام خانه یکی حیاط خانه دیگری است.

برنامه سفر به این شهر را طوری تنظیم کنید که فصل بهار و تابستان برای تماشا زیبایی های آن بروید چون در این فصول آب و هوایی معتدل دارد ولی در پاییز و زمستان سرد و یخبندان و همراه با بارش برف است .

این شهر زیبا در هر فصل از سال چهره جدیدی به خود می گیرد و لباس تازه ای بر تن می نماید اما زیباترین فصل آن بهار و تابستان است که همراه با رویش گلهای وحشی و گونه گیاهان دارویی می باشد .

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

زیباییهای بافت سنتی و قدیمی آن از یک سو و آوای دلنواز آبشارهایی که روحت را صیقل می دهد از سوی دیگر دست به دست هم داده تا آرامش خاصی را تجربه کنید .

آبشار تنگه اسمال و آبشار تنگه داستان هرکدام طبیعت متفاوت و جذابی را داراست و منطقه سرسبزفرحزاد و چشمه هفت رنگ هم جزو تماشای هایی است که نباید آنرا از دست داد.

مردمان خونگرم و صمیمی و مهربان مجن میزبان خوبی برایتان هستند و از آنجا که شغل بیشتر ساکنین سخت کوش آن کشاورزی ،دامداری و باغداری است ، سیب زمینی ،گندم ، پونه، محصولات کوهی و دارویی خوبی در آنجا به دست می آید و مرکباتی چون آلبالو، گیلاس، هلو، شلیل وزردآلو از محصولات باغی است که به قول معروف می توانید هم بخورید هم سوغاتی ببرید !!

تا هوا مناسب است بار سفر ببندید و راهی مجنشوید تا از نزدیک از زیباییهای آن استفاده کنید . ناگفته نماند در سمنان یا شاهرود باید اسکان نمایید و با خودرو شخصی یا عبوری راهی آنجا شوید .

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2238

به "مجن بهشتی حوالی شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجن بهشتی حوالی شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید