ایران می تواند به هاب غلات منطقه تبدیل گردد

به گزارش مجله ستاره، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی گفت تحولات بین المللی با وجود بسترهای تأمین و فراوری آرد در کشور، فرصتی است تا در زمینه غلات، ایران به هاب غلات منطقه تبدیل گردد.

ایران می تواند به هاب غلات منطقه تبدیل گردد

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد در بازدید سرزده از شرکت بازرگانی دولتی ایران، ضمن تشکر از اقدامات این شرکت در بحث خرید تضمینی گندم، تغییر تفکر و نگاه نو به مقوله کشاورزی را یکی از ضرورت های کشاورزی کشور دانست و اضافه کرد: اگر این کار در سال های قبل انجام می شد به بهره وری مطلوب در فراوری این محصول دست پیدا می کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر مقوله مشتری مداری گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران باید علاوه بر خرید تضمینی گندم مقوله مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دهد و برای این کار ضرورت دارد تمام داده ها از فراورینمایندگان و کشاورزان در دسترس باشد که برای عملی شدن این کار باید منشوری تهیه و تمام کارها با برنامه انجام گردد.

وی، تحولات بین المللی با وجود بسترهای تأمین و فراوری آرد در کشور، را فرصتی دانست که در زمینه غلات، ایران را به هاب غلات منطقه تبدیل خواهد نمود و در زمینه تأمین آرد می توانیم وارد بازار منطقه و بین المللی شویم.

به گفته ساداتی نژاد، شرکت بازرگانی دولتی ایران و ادارات کل غله استان ها در کنار مأموریت خرید و انجام کشاورزی قراردادی وظیفه مهم تنظیم بازار را بر عهده دارند که در این زمینه باید با نظارت کامل بر بازار با همکاری واحدهای مربوطه و کنترل بر آن، نه تنها در زمینه توزیع، بلکه در زمینه تنظیم بازار نیز یاری نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر پایش به موقع بازار اضافه کرد: در مناسبت های سالانه باید مراقب بود که برای این کار لازم است با پایش به موقع بازار، نیازها را پیش بینی و نسبت به توزیع کالاها بدون این که منتظر دستورات بالادستی باشند، اقدام کرد تا اتفاقی در زمینه توزیع کالاهای ضروری ایجاد نگردد زیرا برگرداندن اتفاق به حالت قبل بسیار مشکل است.

ساداتی نژاد اظهار کرد: هماهنگی با سایر بخش ها برای توزیع مناسب کالاهای تنظیم بازاری در سطح استان ها باید انجام گردد و انتظار می رود با ظرفیتی که این شرکت ها دارند، بهتر بتوانند نقش خود را در سفره مردم انجام دهند.

وی تأمین، توزیع و تنظیم مناسب بازار را نیازمند پایش و برنامه ریزی مناسب دانست که این کار باید با آموزش نیروها انجام گردد و در این زمینه اظهار کرد: معتقدم با توجه به نیروهای متخصصی که شرکت بازرگانی دولتی ایران در واحد ستادی و استانی دارد این کار به درستی انجام خواهد شد.

پول کشاورزان و به ویژه گندمکاران به موقع پرداخت گردد

وزیر جهادکشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از فناوری های هوشمند در شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید نمود تا به داده های واقعی از موجودی کالاها دست یابیم.

ساداتی نژاد خواهان پرداخت به موقع پول کشاورزان و به ویژه گندمکاران شد و گفت: پرداخت به موقع پول گندمکاران با توجه به افزایش خوب قیمت خرید تضمینی در سالِ جاری حلاوت و شیرینی را برای کشاورزان دوچندان خواهد نمود.

وی اضافه کرد: با توجه به تأمین منابع خرید رسالت شما باید پرداخت پول گندمکاران در کمترین زمان ممکن باشد که با این کار اتفاق خوبی برای کشاورزان رقم خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2050

به "ایران می تواند به هاب غلات منطقه تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران می تواند به هاب غلات منطقه تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید