اعلام آمادگی اردوغان به همکاری با دولت الکاظمی

به گزارش مجله ستاره، رییس جمهوری ترکیه در پیغام تبریک به نخست وزیر جدید عراق با بیان اینکه آنکارا آماده گسترش همکاری ها با بغداد است، ابراز امیدواری کرد که مصطفی الکاظمی برای عراق و منطقه منشا خیر و برکت باشد.

اعلام آمادگی اردوغان به همکاری با دولت الکاظمی

رجب طیب اردوغان روز شنبه در پیغام تبریک اش که در سایت رسمی نخست وزیری عراق منتشر شد، گفته است: امیدوارم برای ملت عراق و منطقه منشا خیر باشید.

وی با ابراز اطمینان از موفقیت دولت الکاظمی گفته است: در این شرایط سخت که نه تنها عراق بلکه دنیا با آن روبرو است به موفقیت دولت الکاظمی در این مسوولیت اطمینان دارد.

اردوغان اضافه کرد که ترکیه برای یکپارچگی و شکوفایی در کنار عراق می ماند و آنکارا برای پیشبرد رو به جلو روابط با بغداد در راستای منافع دو کشور همسایه و دوست از اراده لازم برخوردار است.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه ترکیه، از اینکه دولت الکاظمی رای اعتماد مجلس عراق را به دست آورد، ابراز خرسندی نموده بود.

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید نمود که همانند گذشته در راستای منافع مشترک و اصل همکاری در همه زمینه ها به ویژه امنیت، تجارت، سرمایه گذاری و بازسازی، آنکارا آماده همکاری با دولت الکاظمی است.

ترکیه بعضی مواقع برای سرکوب گروه های کرد اقدام به بمباران شمال عراق می نماید و در این ارتباط دولت عراق بارها خواهان خاتمه دادن به این تجاوزات شده است.

مجلس عراق بامداد پنجشنبه گذشته (هفتم ماه می) به کابینه پیشنهادی الکاظمی رای اعتماد داد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 985

به "اعلام آمادگی اردوغان به همکاری با دولت الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی اردوغان به همکاری با دولت الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید