آمریکا ادعای اردوغان درباره خرید جنگنده های اف، 16 را رد کرد

به گزارش مجله ستاره، وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن هیچ پیشنهادی درباره تأمین اقتصادی فروش جنگنده های اف-16 به آنکارا نداده است، گفت وزارت دفاع همچنان درگیر مکانیزم حل اختلاف با ترکیه در خصوص اف-35 است.

آمریکا ادعای اردوغان درباره خرید جنگنده های اف، 16 را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت آمریکا شامگاه دوشنبه اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر پیشنهاد واشنگتن برای فروش هواپیماهای جنگنده اف-16 به آنکارا را رد کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری در این باره شرح داد: ما شما را به دولت ترکیه ارجاع می دهیم تا درباره برنامه های خرید نظامی خود صحبت کند. آنچه من می توانم بگویم این است که ایالات متحده هیچگونه پیشنهاد اقتصادی برای درخواست اف-16 به وسیله ترکیه ارائه ننموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پرایس در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد پول پرداخت شده ترکیه برای خرید جنگنده های اف-35، برای فروش اف-16 به این کشور استفاده گردد، گفت: وزارت دفاع همچنان درگیر مکانیزم حل اختلاف با ترکیه در خصوص اف-35 است اما من قصد ندارم نتیجه را پیش داوری کنم.

پیش از این، رئیس جمهور ترکیه ادعا نموده بود که آمریکا به این کشور پیشنهاد داده است، از سرمایه گذاری اجرا شده آنکارا برای پروژه اف-35 برای خرید اف-16 از آمریکا استفاده گردد.

رویترز در اوایل ماه جاری گزارش داده بود که ترکیه به آمریکا درخواستی برای خرید 40 فروند جنگنده اف-16 و نزدیک به 80 کیت نوسازی هواپیماهای جنگی خود ارائه نموده است. (جزئیات بیشتر)

واشنگتن در دسامبر سال قبل تحریم هایی را علیه آژانس تدارکات نظامی ترکیه به علت خرید سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه تحت کاتسا وضع کرد . اسماعیل دمیر رئیس صنایع دفاعی ترکیه و سه مقام دیگر هدف تحریم ها قرار گرفتند که شامل ممنوعیت کلیه مجوزهای صادرات و مجوزهای صادراتی ایالات متحده به ترکیه و بعلاوه توقف دارایی ها و محدودیت های صدور ویزا برای دمیر است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1844

به "آمریکا ادعای اردوغان درباره خرید جنگنده های اف، 16 را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ادعای اردوغان درباره خرید جنگنده های اف، 16 را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید