خبرنگاران ترکیه: از داشتن اس - 400 روسیه صرف نظر نمی کنیم

به گزارش مجله ستاره، تهران - خبرنگاران - سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پنجشنبه شب گفت که آنکارا از در اختیار داشتن سامانه دفاعی اس - 400 هرگز صرف نظر نخواهد کرد.

خبرنگاران ترکیه: از داشتن اس - 400 روسیه صرف نظر نمی کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تی آر تی ترکیه، ابراهیم کالین گفت: آنکارا از در اختیار داشتن سامانه دفاعی اس - 400 روسیه عقب نشینی نخواهد نمود.

وی همچنین تأکید کرد که ترکیه برای حل مسائل با آمریکا به وسیله مذاکره و گفت وگو کوشش خواهد نمود.

سخنگوی دفتر ریاست جمهور ترکیه اضافه کرد: هم اکنون مذاکراتی میان آنکارا و واشنگتن در جریان است؛ اما نباید انتظار راهکار های سریع داشت.

پیش تر خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام نموده بود که محتمل است ترکیه نسبت به استفاده از سامانه موشکی اس - 400 روسیه مقابل عدم حمایت آمریکا از گروه های کُرد در سوریه صرف نظر کند.

بلومبرگ به نقل از مقام های ترکیه که خواستند نامشان ذکر نشود گزارش داده بود، آنکارا آماده عقب نشینی از مواضع پیشین خود مانند استفاده محدود از سامانه های هوایی اس - 400 روسیه است؛ چرا که دولت ترکیه کوشش دارد تا از تأمین قطعات یدکی سیستم های تسلیحاتی ساخت آمریکا که در اختیار دارد اطمینان حاصل و همچنین از خسارت مالی خودش جلوگیری کند.

همچنین خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در گفت و گو با روزنامه الحریت این کشور درباره استفاده از سامانه موشکی اس - 400 گفته بود: همواره آماده مذاکره هستیم. همواره قصد استفاده از آنها را نداریم. این سیستم ها با توجه به شرایط خطر استفاده می شوند. در این زمینه ما تصمیم گیرنده هستیم.

مسکو و آنکارا در سال 2017 توافقنامه واگذاری سامانه های اس 400 را امضا کردند که این اقدام با انتقاد شدید آمریکا روبرو شد.

واشنگتن آنکارا را تهدید کرد که در صورت خرید این سامانه در فهرست سیاه آمریکا قرار می گیرد.

خاتمه وزارت دفاع ترکیه 21 تیر 1398 از تحویل دریافت اولین سری از سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه اطلاع داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1482

به "خبرنگاران ترکیه: از داشتن اس - 400 روسیه صرف نظر نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترکیه: از داشتن اس - 400 روسیه صرف نظر نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید