3 قطب گردشگری در اردبیل تعریف شد

به گزارش مجله ستاره، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از تعریف سه قطب گردشگری مغان، سبلان و باغرو برای اولین بار در این استان اطلاع داد.

3 قطب گردشگری در اردبیل تعریف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، نادر فلاحی، صبح شنبه در جلسه آنالیز برنامه های معاونت گردشگری اظهار کرد: قطب مغان شامل شهرستان های اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد و گرمی، قطب سبلان شامل شهرستان های مشگین شهر، اردبیل، نیر و سرعین و قطب باغرو شامل شهرستان های نمین، کوثر و خلخال است.

او با بیان اینکه این قطب بندی محور برنامه ریزی شهرستان ها در حوزه گردشگری خواهد بود، اضافه کرد: به دنبال انسجام و نظم دهی به برنامه ها و در عین حال توجه به جاذبه ها و قابلیت های هر قطب متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی و جغرافیایی آن هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه پیش از این تعریف محورهای جدید گردشگری از سوی این مجموعه مطرح شده بود، اظهار کرد: تعریف قطب های جدید پیرو تحقق این سیاست بوده و به ویژه جلب مشارکت فرمانداران در دستور کار است.

به گفته فلاحی با توجه به قابلیت های کم نظیر گردشگری استان اردبیل به ویژه در بخش روستایی، در برنامه های جدید روستاها محور برنامه ریزی ها و تعریف رویدادها خواهند بود و از جمله توسعه اقتصاد روستا با نگاهی به بوم گردی ها مورد تاکید است.

او با اشاره به میزبانی کنفرانس بین المللی اکوتوریسم در سال 2020، اضافه کرد: این رویداد فرصت مطلوبی برای معرفی قابلیت روستاها و جاذبه های بی شمار واقع در زندگی روستایی و عشایری اردبیل است؛ همچنین در سال آینده جشنواره کوچ عشایر نیز فرصتی برای معرفی قابلیت های قطب مغان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همچنین بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی را سیاست دیگر اداره کل دانست و گفت: در نظر داریم تقویم گردشگری استان با مشارکت همه معاونت ها تدوین شده و با برنامه ریزی منظم نسبت به معرفی جاذبه ها در قالب رویدادهای متنوع اقدام کرد.

او همچنین بخشی از برنامه های اداره کل را نشست مستمر با دانشگاهیان مطرح کرد و اضافه کرد: توسعه گردشگری فرابخشی است و در پیشبرد برنامه ها مشارکت اقشار و گروه های مختلف مردمی مورد تاکید است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 529

به "3 قطب گردشگری در اردبیل تعریف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 قطب گردشگری در اردبیل تعریف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید