یک فنجان قهوه در روز، کرونا را از شما دور می نماید

به گزارش مجله ستاره، قهوه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان است و خواص ضدالتهاب آن شناخته شده است. علاوه بر این، آنالیز ها نشان می دهد که مصرف آن در افراد مسن موجب کاهش خطر ابتلا به ذات الریه می گردد.

یک فنجان قهوه در روز، کرونا را از شما دور می نماید

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

براساس یک پژوهش تازه، نوشیدن دست کم یک فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به کووید-19 را حدود 10درصد کاهش می دهد.

پژوهشگران دانشگاه نورد وسترن (Northwestern University) آمریکا در این تحقیق با تجزیه وتحلیل سوابق 40هزار بزرگسال بریتانیایی که در بانک اطلاعات پزشکی (Biobank) آن کشور ثبت شده است، رابطه بین رژیم غذایی افراد و ابتلا به کووید-19 را آنالیز کردند.

ازجمله عواملی که در این پژوهش آنالیز شده است، می توان به مصرف روزانه قهوه، چای، ماهی های چرب، گوشت فرآوری شده، گوشت قرمز و میوه و سبزیجات اشاره نمود. قهوه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان است و خواص ضدالتهاب آن شناخته شده است. علاوه بر این، آنالیز ها نشان می دهد که مصرف آن در افراد مسن موجب کاهش خطر ابتلا به ذات الریه می گردد.

با توجه به این نکات و آمار به دست آمده از تجزیه وتحلیلی سوابق موجود در بانک اطلاعاتی که حاکی از کاهش 10 درصدی خطر ابتلا به کرونا درصورت نوشیدن دست کم یک فنجان قهوه در روز، پژوهشگران قابلیت این ماده در زمینه محافظت از سیستم ایمنی را تایید نموده و آنالیز بیشتر در این زمینه را ضروری دانسته اند.

پژوهشگران بعلاوه به این نتیجه رسیدند که مصرف بیشتر سبزیجات (پخته یا خام، به استثنای سیب زمینی) به طور روزانه، خطر ابتلا به کووید-19 را کاهش می دهد.

علاوه بر این، براساس این پژوهش، استفاده دائم از گوشت های تولید شده (مانند سوسیس و کالباس) حتی به مقدار نزدیک به نیم وعده روزانه، خطر ابتلا به کرونا را بالا می برد، درحالی که مصرف گوشت قرمز (غیرتولید شده) در این زمینه تاثیری ندارد.

در این پژوهش آمده است: نتایج ما از این فرضیه پشتیبانی می نماید که عوامل تغذیه ای جنبه های متفاوتی از سیستم ایمنی بدن و در نتیجه اندازه قابلیت ابتلا به کووید-19 را تحت تاثیر قرار می دهند؛ بنابراین تشویق به رعایت بعضی رفتار های تغذیه ای (مانند افزایش مصرف سبزیجات و کاهش استفاده از گوشت های تولید شده) می تواند به رهنمود های حفاظتی دربرابر کووید-19 اضافه گردد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1726

به "یک فنجان قهوه در روز، کرونا را از شما دور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فنجان قهوه در روز، کرونا را از شما دور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید