تور بمبئی: کسب مقام نخست جشنواره هنری هند به وسیله خاتم ساز شیرازی

به گزارش مجله ستاره، معاون صنایع دستی استان فارس از کسب مقام نخست فستیوال هنری هند 2021 به وسیله هنرمند پیشکسوت و خاتم ساز شیرازی اطلاع داد.

تور بمبئی: کسب مقام نخست جشنواره هنری هند به وسیله خاتم ساز شیرازی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

حیدرعلی زاهدیان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد که رتبه برتر چهارمین جشنواره هنری هند 2021 به وسیله هنرمند خاتم ساز شیرازی کسب شده است. وی در این رابطه اذعان داشت:

در چهارمین فستیوال هنری هند 2021، آقای غلامعلی اطمینان خاتم ساز پیشکسوت شیرازی به عنوان نماینده کشور ایران از بین 66 کشور دنیا پیروز به کسب مقام اول شده است.

زاهدیان به ثبت نشان جغرافیایی خاتم شیراز در سازمان بین المللی مالکیت فکری (WIPO) اشاره نمود و این هنر را از پیشه های اصیل مردمان این شهر به شمار آورد. وی با بیان اینکه نام خاتم و شیراز از دیرباز باهم گره خورده است، اظهار داشت:

قدیمی ترین نمونه هنر خاتم در شیراز متعلق به منبر مسجد جامع عتیق است که قدمت آن به هزار سال پیش باز می شود. هرچند که هنر خاتم سازی به برخی استان های دیگر کشور نیز راه یافته، ریشه آن در شیراز است و هنوز سبک و سیاق خاتم شیراز به لحاظ زیبایی، جلوه های بصری و ارزش گذاری بافاصله بسیار در جایگاه نخست واقع شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری صدا و سیما / true
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2029

به "تور بمبئی: کسب مقام نخست جشنواره هنری هند به وسیله خاتم ساز شیرازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: کسب مقام نخست جشنواره هنری هند به وسیله خاتم ساز شیرازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید