کارگران خشمگین بنگلادشی خواهان اعدام مسببین اصلی ریزش ساختمان داکا شدند

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: کارگران خشمگین و معترض بنگلادشی در مراسم سالگرد روز جهانی کار خواهان اعدام روسای کارخانه پوشاک شدند که اقدامات آنان موجب مرگ حدود 400 کارگر شده است.

کارگران خشمگین بنگلادشی خواهان اعدام مسببین اصلی ریزش ساختمان داکا شدند

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ در حالی که تعداد قربانیان حادثه ریزش ساختمان داکا به مرز 400 نفر رسیده است کارگران خشمگین و معترض بنگلادشی روز چهارشنبه در مراسم روز جهانی کارگر خواهان اعدام روسای کارخانه پوشاک شدند.

وقوع این فاجعه در بنگلادش بدترین حادثه در صنعت پوشاک این کشور به شمار می رود. علی رغم درخواست نخست وزیر بنگلادش برای حفظ خونسردی و آرامش، تنش ها بر سر فاجعه ریزش ساختمان در این کشور کاهش پیدا ننموده و نگرانی های زیادی در مورد تشدید خشونت ها و خرابکاری در صنعت نساجی و پوشاک بنگلادش وجود دارد.

هزاران نفر از کارگران بنگلادشی با برپایی راهپیمایی و تظاهرات در خیابان های شهر داکا با در دست داشتن بنرها و پرچم های قرمز رنگ شعار می دادند: قاتلین را اعدام کنید، مالکان کارخانه را اعدام کنید.

یکی از رهبران اتحادیه کارگری صنعت پوشاک بنگلادش تاکید نمود، کارگران به شدت نسبت به کشتار و قتل همکاران خود در روز 24 آوریل خشمگین هستند. ما خواهان اشد مجازات برای کسانی که مسئول اصلی وقوع این تراژدی هستند، شده ایم.

پیش بینی می گردد تظاهرات و راهپیمایی های عظیم کارگری در سایر کشورهای آسیایی به خصوص اندونزی در اعتراض به پایین بودن دستمزدها برگزار گردد. اعتراضات کارگری عظیمی نیز در کشورهای یونان و اسپانیا برگزار خواهد شد. یونان و اسپانیا با بحران اقتصادی و اقتصادی روبرو هستند و اجرای سیاست های ریاضتی با مخالفت های وسیعی از سوی جامعه کارگری روبرو شده است.

قرار است تظاهرات و راهپیمایی های عظیم کارگری در سراسر شهرهای بنگلادش برگزار گردد. پلیس بنگلادش تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی شهر داکا را بیش از 10 هزار نفر اعلام نموده است ولی پیش بینی می گردد این رقم بیشتر و بیشتر گردد.

دولت بنگلادش با فشارهای خارجی برای ارتقای شرایط و استانداردهای کار در صنعت نساجی و پوشاک روبرو است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 822

به "کارگران خشمگین بنگلادشی خواهان اعدام مسببین اصلی ریزش ساختمان داکا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران خشمگین بنگلادشی خواهان اعدام مسببین اصلی ریزش ساختمان داکا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید