چه اندازه آجیل و شیرینی جات در روز مصرف کنیم؟

به گزارش مجله ستاره، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: 30 عدد پسته در روز مصرف کنید چرا که حاوی آرژنین است و می تواند با انعطاف بخشیدن به عروق، مانع از لخته شدن خون و بروز حملات قلبی و سکته مغزی در افراد گردد.

چه اندازه آجیل و شیرینی جات در روز مصرف کنیم؟

به گزارش ایسنا، سیده راضیه موسوی با اشاره به مصرف 14 عدد بادام درختی در روز، اضافه نمود: این محصول باعث کاهش وزن و تناسب اندام می گردد؛ این دانه آجیل قند خون را کنترل می نماید از اینرو مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه می گردد. افراد می توانند بادام را در آب خیس نمایند تا فشار کمتری به دندان ها وارد گردد.

وی با بیان اینکه بادام هندی منبع خوبی از آهن، منیزیم و روی است و می تواند از کم خونی در بدن افراد جلوگیری کند، ادامه داد: منیزیم موجود در بادام هندی می تواند خطر ابتلا به فراموشی و آلزایمر را در افراد کاهش دهد؛ لذا روزانه مصرف 10 عدد بادام هندی توصیه می گردد.

موسوی با اشاره به مصرف 17 عدد بادام زمینی، 10 عدد فندوق و 5 تکه گردو در روز، اذعان کرد: فندق منبع خوبی از آهن، منیزیم وروی است و می تواند از کم خونی در بدن افراد جلوگیری کند؛ بعلاوه منیزیم موجود در بادام هندی نیز در کاهش آلزایمر و فراموشی افراد موثر است.

این کارشناس تغذیه افزود: بادام زمینی سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها برای سلامت بدن است و مانع از ابتلای فرد به انواع بیماری های عفونی و نیز قلبی - عروقی گردد.

موسوی با بیان اینکه گردو حاوی انواع آنتی اکسیدان ها بوده که باعث محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی بیماری های قلبی، سرطان وپیری زودرس می گردد، اعلام کرد: این دانه بعلاوه حاوی اسید های چرب امگا 3 است که ماده ای مغذی برای تقویت عضلات بدن وجلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها محسوب می گردد.

وی توضیح داد: یک مشت از تخمه آفتابگردان 90 درصد احتیاج روزانه به ویتامین را تامین می نماید. در 100 گرم تخمه آفتابگردان 580کالری انرژی نهفته بوده و این تخمه حاوی 24 درصد مواد پروتئینی، 47 درصد روغن، کربوهیدرات و سرشار از فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و ویتامین B و ... است.

این کارشناس تغذیه تشریح کرد: بعلاوه روزانه مصرف 2 تا 3 واحد میوه توصیه می گردد، اما واحد هر نوع از میوه ها متفاوت از دیگری است. به عنوان مثال یک عدد سیب، دو واحد میوه محسوب می گردد و یا پرتغال های بزرگ دو واحد میوه محسوب شده و نباید به عنوان یک واحد محسوب گردد. از طرفی واحد توصیه شده مصرف هر میوه با آب میوه آن فرق دارد؛ به عنوان مثال نصف لیوان آب پرتغال معادلیک واحد محسوب می گردد.

موسوی با بیان اینکه توصیه می گردد که حداکثر مصرف روزانه افراد 50 گرم شکلات تلخ با میزان 70 درصد کاکائو باشد، ادامه داد: اگرشکلات تلخ به صورت روزانه مصرف گردد می تواند برای قلب انسان ها مفید باشد که این موضوع را تحقیقات زیادی اثبات نموده است.

وی با بیان اینکه محققان می گویند زنان بزرگسال باید روزی شش قاشق قند و شکر مصرف نمایند، اعلام کرد: طبق استاندارد سازمان جهانی بهداشت، حداکثر مصرف روزانه قند برای هر فرد عادی 12 قاشق چایخوری در 2200 کالری رژیم غذایی است که 9درصد کل کالری روزانه را شامل می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 فروردین 1402 بروزرسانی: 5 فروردین 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2216

به "چه اندازه آجیل و شیرینی جات در روز مصرف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه اندازه آجیل و شیرینی جات در روز مصرف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید