پیش بینی پوتین از روابط روسیه و آمریکا پس از بایدن

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران : رییس جمهور روسیه بیان کرد: برای روسیه روابط با آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن دشوارتر نخواهد بود.

پیش بینی پوتین از روابط روسیه و آمریکا پس از بایدن

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در نشست وبیناری مشترک شورای حکومتی و شورای توسعه روابط و طرح های ملی روسیه اضافه نمود: برای روسیه روابط با آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن دشوارتر نخواهد بود.

وی توضیح داد: باید سیر احتمالی اوضاع را از قبل پیش بینی کرد و بر اساس آن کار دو جانبه را بنا کرد.

پوتین با بیان اینکه روابط دو جانبه روسیه و آمریکا در دوره بایدن بدتر نخواهد شد، گفت: روابط دو کشور طبق معمول خواهد شد. ما نباید به آن سمت گیری کنیم. باید ببینیم در چه موردی مشکل داریم و چه تهدیدی وجود دارد.

وی ادامه داد: بویژه اینکه از قبل پیش بینی و بطور مناسب اقدامات خود را در عرصه مالی برنامه ریزی و برای افزایش توانمندی نظامی کشور کوشش کنیم.

رئیس جمهوری روسیه پیش تر بر آمادگی کشورش برای همکاری با آمریکا تاکید و اعلام کرد: برای ادامه گفت وگوها با واشنگتن آمادگی داریم و بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز به صورتی ضمنی آمادگی خود را برای مذاکره با مسکو اعلام نموده است.

پوتین روز پنجشنبه هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی سالانه که به صورت وبیناری و با حضور بیش از 700 خبرنگار روس و خارجی در چند سالن در مسکو و شهرهای مختلف روسیه برگزار گردید، اضافه نمود: روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره پیمان استارت-2 آماده است و شاهد روحیه مثبت بایدن در این مورد هستیم.

وی توضیح داد: برای تداوم گفت و گوها آمادگی داریم و بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا به صورتی ضمنی آمادگی خود را برای مذاکره با روسیه اعلام نموده است.

رئیس جمهوری روسیه سپس بایدن را سیاستمدار باتجربه خواند و برای گفت و گو با وی اعلام آمادگی و خاطر نشان کرد که تا به امروز نشانه ای از تمایل طرف آمریکایی برای گفت و گو درباره پیمان استارت-2 نمی بیند.

پوتین همچنین با بیان اینکه ترامپ دست نشانده وی در کاخ سفید نیست، گفت: روسیه به انتخاب ترامپ در انتخابات 2016 یاری نکرد و امیدوار است با حضور بایدن روابط دو کشور بهتر گردد.

پوتین این را نیز گفت که هکرهای دولتی هیچ ارتباطی با انتخابات آمریکا ندارند.

روابط روسیه و آمریکا تیره و بایدن اعلام نموده است که رویکرد سخت تری را در خصوص مسکو در پیش خواهد گرفت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1393

به "پیش بینی پوتین از روابط روسیه و آمریکا پس از بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی پوتین از روابط روسیه و آمریکا پس از بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید