پایین ترین نرخ سود وام مسکن در انتها آذر؛ قیمت روز اوراق مسکن چقدر است؟

به گزارش مجله ستاره، کاهش قیمت اوراق در هفته ابتدایی آذرماه این مبلغ را به 60 هزار تومان رسانده و در نهایت در هفته اخیر این رقم به کانال 50 هزار تومان وارد شد. در همین خصوص این نخستین هفته ای است که در آن کانال 50 هزار تومانی قیمت اوراق فتح می شود.

پایین ترین نرخ سود وام مسکن در انتها آذر؛ قیمت روز اوراق مسکن چقدر است؟

اقتصاد نیوز نوشت: در ابتدای هفته اخیر قیمت متوسط هر ورق تسهیلات مسکن 59 هزار و 940 تومان به دست آمده بود که نهایتا در خاتمهی هفته این رقم به 59 هزار و 300 تومان رسید.

کاهش قیمت اوراق در هفته ابتدایی آذرماه این مبلغ را به 60 هزار تومان رسانده و در نهایت در هفته اخیر این رقم به کانال 50 هزار تومان وارد شد. در همین خصوص این نخستین هفته ای است که در آن کانال 50 هزار تومانی قیمت اوراق فتح می شود.

باتوجه به آن که اعتبار هر ورق در بازار مسکن 500 هزار تومان است و به اعتبار هر ورق می توان 500 هزار تومان وام مسکن دریافت کرد.

از آنجا که بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین 140 میلیون تومان و برای متاهلین را 240 میلیون تومان اعلام کرده است، مجرد ها نیازمند خرید 280 ورق و متاهلین 480 ورق خواهند بود.

بر این اساس هزینه کل خرید اوراق تسه به منظور اخذ وام مسکن در هفته ای که گذشت برای مجرد ها در روز شنبه 16 میلیون و 780 هزار تومان و در روز چهارشنبه 16 میلیون و 600 هزار تومان محاسبه شد.

این رقم در ابتدای هفته برای متاهلین 28 میلیون و 770 هزار تومان ثبت شده بود که در خاتمه با اندکی کاهش به 28 میلیون و 470 هزار تومان تنزل پیدا کرد.

فرایند نوسانی ای که قیمت اوراق در هفته اخیر از خود برجای گذاشت سبب نشد تا هزینه وام مسکن در دامنه ای بیشتر از یک میلیون تومان در این هفته جابه جا بشود. از سوی دیگر در راستای همین نوسانات قیمت در هفته اخیر گرانترین روز هفته به یکشنبه 23 آذر متعلق بوده که در آن هزینه وام مسکن برای مجردین 17 میلیون و 140 هزار تومان و برای متاهلین 29 میلیون و 400 هزار تومان ثبت شده است.

ارزانترین روز نیز در هفته پایانی پاییز به نام چهارشنبه 26 آذر سندخورد، که در آن نازل ترین حد قیمتی اوراق در پاییز رقم خورد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1383

به "پایین ترین نرخ سود وام مسکن در انتها آذر؛ قیمت روز اوراق مسکن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایین ترین نرخ سود وام مسکن در انتها آذر؛ قیمت روز اوراق مسکن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید