بازار ملک روی خط مطبوعات

به گزارش مجله ستاره، روزنامه قانون- عامل رونق بخش بازار مسکن چیست؟

رئیس کمیسیون تخصصی املاک کشوری گفت:پرداخت تسهیلات به سازندگان ،یکی از راه های اصلاح صنعتی سازی در ساخت و ساز کشور است.

بازار ملک روی خط مطبوعات

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

حسام عقبایی ، با بیان اینکه ورود سایر بانک ها به حوزه پرداخت تسهیلات مسکن می تواند در افزایش تعداد تسهیلات مؤثر باشد گفت: در فاز اول پرداخت این تسهیلات می توانیم به تعدیل شدن قیمت ها در بازار مسکن نزدیک تر شویم.

وی اضافه کرد: در فاز دوم پرداخت تسهیلات باید به حوزه کیفیت، افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش میزان تسهیلات نزدیک تر شد.

وی شرح داد: هم اکنون اصولی ترین راه برای رونق بازار مسکن ،پرداخت تسهیلات به سازندگان واحد های مسکونی است زیرا در شرایط کنونی 90 درصد از ساخت و ساز ها به شکل بومی سازی صورت می گیرد.

روزنامه تجارت - رشد 25 درصدی قیمت مسکن در تهران

دبیر انجمن انبوه سازان کشور از افزایش 25 درصدی قیمت مسکن اطلاع داد و گفت: متاسفانه در 2 هفته گذشته بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی شد.

فرشید پورحاجت با بیان اینکه تحرکات هیجانی کاذب در بازار مسکن به وجود آمده است، اظهار کرد: همین هیجانات کاذب باعث ایجاد رکود تورمی در بخش مسکن شده است.

وی گفت: در بعضی از مناطق قیمت خرید مسکن 10 تا 15 درصد رشد داشته و در بعضی از مناطق شاهد افزایش 25 درصدی قیمت هستیم.

پورحاجت توضیح داد: تسهیلات پرداخت شده مسکن در پنج سال گذشته نتوانسته است تکاپوی احتیاج مسکن را پاسخ دهد و همین موضوع زمینه ساز ایجاد رکود شده است.

روزنامه دنیا صنعت- سود تسهیلات مسکن گران است

کانون سراسری انبوه سازان پیش از این با اعلام نارضایتی از نرخ سود تسهیلات مسکن با استفاده از اوراق حق تقدم طی نامه ای خواهان تعدیل نرخ سود ها شده بود . به گفته انبوه سازان ،نرخ سود تمام شده وام ساخت بدون سپرده با اتکا به خرید اوراق بیش از 22 درصد برای سازندگان تمام می گردد که نرخ بالایی است .

آنها معتقدند: سازنده ها در تامین منابع برای ساخت مسکن مجبورند اقدام به خرید اوراق حق تقدم نمایند، بنابراین این اقدام اثری نامطلوب روی نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن گذاشته است چرا که خرید اوراق خود مستلزم پرداخت هزینه اضافی است .

هم اکنون دریافت تسهیلات با نرخ سود 17/5درصد در دسترس است و این در حالی است که با محاسبه هزینه خرید اوراق، نرخ سود این تسهیلات بین 22 تا 23 درصد است .

پس از گذشت بیش از یک ماه از ارسال این نامه ،دبیر کانون سراسری انبوه سازان می گوید: هنوز پاسخی از سوی مسوولان دریافت نشده است .

روزنامه دنیای اقتصاد- عرضه متنوع املاک کلنگی

مالکان املاک کلنگی واقع در مناطق مختلف شهر تهران موج تازه عرضه املاک کلنگی به بازار مسکن را شروعکرده اند.

درحالی که بازار سالانه ساخت و ساز مسکن معمولا از اواخر پاییز با شروع جست و جوی سازندگان برای خرید زمین و ملک کلنگی مناسب و سرمایه گذاری های تازه ساختمانی شروع می گرددهم اکنون ،حجم مناسبی از عرضه املاک کلنگی در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه مناطق بورس ساخت وسازهای مسکونی مشاهده شده است .

بازار املاک کلنگی در عین حال در مقطع زمانی کنونی با یک ویژگی عمده در مقایسه با نیمه اول سال روبه رو است که این ویژگی خود را در شکل افزایش قیمت پیشنهادی مالکان برای فروش این املاک نشان می دهد؛ هر چند هم اکنون سازندگان واحدهای مسکونی به این افزایش قیمت پیشنهادی واکنش نشان داده و نرخ های اعلامی را غیرواقعی می دانند.مجله خبری دلتا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 743

به "بازار ملک روی خط مطبوعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ملک روی خط مطبوعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید