واکنش مقامات آلمانی به طرح ترامپ برای بازگرداندن نیروها، درخواست ها برای توقف همکاری های تسلیحاتی با آمریکا

به گزارش مجله ستاره، مقامات آلمانی واکنش های انتقاد آمیزی به تصمیم ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان نشان داده و درخواست هایی برای قطع همکاری های تسلیحاتی با واشنگتن مطرح شده است.

واکنش مقامات آلمانی به طرح ترامپ برای بازگرداندن نیروها، درخواست ها برای توقف همکاری های تسلیحاتی با آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا اخیرا جزئیات خروج بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان را اعلام نموده است.

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش اعلام نمود بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، حدود 12 هزار نظامی آمریکایی خاک آلمان را ترک خواهند کرد که حدود 5600 نفر از آنها در دیگر کشورهای عضو ناتو مستقر خواهند شد

وی چهارشنبه در یک نشست خبری از شروع فرایند خروج حدود 12 هزار نیروی آمریکایی از آلمان طی چند هفته آینده اطلاع داد.

مارک اسپر در مورد برنامه جابجایی بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه ریزی یوکام [ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا] تقریباً 11900 نیروی نظامی از آلمان خارج خواهند شد و تعداد نیروها از 36 هزار نفر به 24 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتقادهای فراوانی روبرو شده وبحث های زیادی را در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی واکنش در برابر این تصمیم ترامپ ایجاد نموده است.

رالف موتسنیچ، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان خواهان بازنگری برلین در همکاری های تسلیحاتی با ایالات متحده آمریکا شده است.

وی گفته است که برلین باید به این مسئله رسیدگی کند و پروژه های تسلیحاتی با ایالات متحده آمریکا را مورد بازنگری قرار دهد.

وی در مصاحبهیی با روزنامه زوددویچه سایتونگ هم گفته بود که ترامپ سیاست زورگویی و فشار را دنبال می نماید. به گفته وی این نمی تواند اساسی برای همکاری های مبتنی بر مشارکت باشد؛ از این رو همکاری های تسلیحاتی با ایالات متحده آمریکا در یک شرایط جدید باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

موتسنیچ همچنین خروج همه تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان را خواهان شده است.

موتسنیچ با اشاره به دلیل ترامپ مبنی بر اینکه آلمان به تعهدات نظامی خود در قبال ناتو عمل نمی نماید برای اتخاذ تصمیم عقب نشینی بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان گفت: خروج نیروها از آلمان و دلیل ارائه شده از طرف ترامپ سند دیگری برای رویکرد تحریک آمیز و بیگانگی روزافزون بین آمریکا و آلمان است.

وی تاکید نمود که سیاست زورگویی و فشار نمی تواند اساسی برای همکاری و مشارکت باشد.

سیاستمداران امنیتی و خارجی اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب لیبرال دموکرات آلمان هم ابراز امیدواری نموده اند که طرح بازگرداندن نیروهای آمریکایی با توجه به مبارزات انتخاباتی ترامپ اتخاذ شده باشد و احتمالا در نهایت اجرایی نگردد.

رودریش کیسوتر، از نمایندگان بلند پایه حزب دموکرات مسیحی در این باره گفته است: ترامپ کوشش می نماید کم تر از 100 روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری دستاوردهایی را در عرصه سیاست داخلی به دست آورد. وی با این اقدامات به تضعیف بلوک غرب تن می دهد.

وی با توجه به اینکه این تصمیم ترامپ با مخالفت های زیادی در کنگره روبرو شده است تجدید نظر در این طرح ترامپ را همچنان ممکن ارزیابی نموده است.

الکساندر گراف لامبسدورف، از سیاستمداران بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان هم این مسئله را همچنان نامشخص ارزیابی نموده که چنین طرحی که به هزینه های هنگفت لجستیکی و زمان زیاد احتیاج دارد قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قابل اجرا باشد. به اعتقاد وی اگر جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز گردد در این تصمیم تجدید نظر می نماید.

با این همه درخواست حزب سوسیال دموکرات برای تجدید نظر در همکاری های تسلیحاتی با آمریکا در ائتلاف عظیم با مخالفت هایی هم روبرو شده است و بعضی سیاستمداران حزب دموکرت مسیحی آن را رد نموده اند. آن ها با ابراز تاسف درباره تصمیم ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از آلمان در عین حال تجدید نظر در همکاری های تسلیحاتی با آمریکا را واکنش درستی به این مسئله ندانسته اند.

یورگن تریتن، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم خواهان توقف همکاری های تسلیحاتی با آمریکا شده و گفته است: دونالد ترامپ اخاذی را جایگزین شراکت نموده است.

وی اعلام نموده است : تا زمانی که ترامپ در راستا جبهه گیری قدم بر می دارد دیگر نباید هیچ معامله تسلیحاتی با این کشور انجام گردد.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم تصمیم ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را بار سنگینی بر روی دوش های مناسبات دو سوی آتلانتیک ارزیابی نموده و گفت: این اقدامی بسیار ناخوشایند است که مطمئنا روابط آلمان و آمریکا را خدشه دار می نماید.

وی اضافه نمود: حالا ما باید شرایطی را فراهم کنیم که این شکاف ایجاد شده با خروج نیروهای آمریکایی پر و بسته گردد.

کاترین گورینگ اکاردت، رئیس فراکسیون حزب سبز آلمان هم اعلام نموده است که بهتر بود آمریکایی ها تسلیحات اتمی خود را از آمریکا و اروپا خارج می کردند. به گفته وی بازگرداندن نیروها نه به نفع ناتو و نه به نفع آمریکا است. وی گفت: ترامپ با این اقدام خود به شدت به مناسبات دو سوی آتلانتیک آسیب وارد می نماید.

آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان هم پشتیبانی از ایالات آلمانی که تحت تاثیر اجرای این تصمیم ترامپ قرار می گیرند را وعده داد.

وی تاکید نمود که می خواهد در راستای تامین امنیت مستقل اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری را در پیش گیرد.

وزیر دفاع آلمان گفت: حقیقت این است که زندگی خوب در آلمان و اروپا همیشه بیشتر به این مسئله مرتبط است که ما بیش از پیش در زمینه تامین امنیت روی پای خود بایستیم.

وزیر دفاع آلمان گفت: من می خواهم در سیاست دفاعی و امنیتی اروپایی پیشرفت های سریع تری داشته باشیم و از دوان ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا در این راستا استفاده کنیم.

ایالت های بایرن، بادن-وورتمبرگ و راینلند -فالتز آلمان بخصوص تحت تاثیر این تصمیم ترامپ قرار می گیرند. قرار است مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا از آلمان به مونس بلژیک منتقل گردد. یکی از مقرهای نظامی ناتو در حال حاضر در این منطقه واقع شده است.

احتمالا بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مرکز فرماندهی آفریقا هم از اشتوتگارت آلمان به جای دیگری منتقل خواهد شد.

فریدریش مرتس، از سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی و نامزد مطرح ریاست این حزب و صدر اعظمی آینده آلمان هم در واکنش به این تصمیم ترامپ اروپا را موظف دانست که اقدامات بیشتری برای امنیت خود انجام دهد.

وی در مصاحبهیی با رادیو آلمان بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را اقدامی نگران کننده دانسته و در عین حال تاکید نمود: با این حال هیچ دلیلی برای وحشت از طرف اروپایی ها وجود ندارد.

وی همچنین خطاب به آمریکایی ها اعلام نمود که در آلمان هیچ بودجه ای به سرعت بودجه دفاعی در حال رشد نیست.

مایکل رات، معاون وزیر خارجه آلمان هم درباره این تصمیم آمریکا ابراز دلسردی نموده و در مصاحبه با یک رسانه آلمانی تاکید نمود: ما حالا نباید شکایت کنیم و تاسف بخوریم بلکه باید این اقدام آمریکا را به عنوان یک اعلام بیداری و فرصتی برای تقویت استقلال اروپایی ببینیم

وی اضافه نمود: زمان آن رسیده که اروپا نقش خود را در جهان تقویت نموده و روی پای خود بایستد.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی در مجلس آلمان هم این اقدام ترمپ را غیر قابل فهم دانسته و هنینگ اوته، سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون احزاب متحد مسیحی در این باره گفت: این اقدام هزینه های بالایی را برای ایالات متحده به همراه دارد و درباره منافع استراتژیک آن بیش از حد تردید وجود دارد.

وی اضافه نمود: سیاست ناگهانی رئیس جمهور آمریکا از نظر سیاسی امنیتی تاثیر منفی در این ائتلاف نظامی دارد. این سیاستمدار آلمانی در عین حال آمریکا را همچنان مهم ترین شریک سیاست خارجی آلمان دانسته و این مسئله را آشکار دانست که آلمان باید سرمایه گذاری بیشتری در ارتش داشته باشد.

وزرای امور خارجه و وزارت دفاع آلمان هم اعلام نمودند که در جریان این تصمیم ترامپ قرار گرفته اند و برای تحقق آن به صورت تنگاتنگ با ایالات مربوطه، دولت آمریکا و ناتو هماهنگ عمل خواهند کرد.

یوهانس هینترسبرگر، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال مسیحی آلمان هم طرح خروج نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را تصمیمی صرفا احساساتی از طرف ترامپ ارزیابی نموده و آن را ضربه سختی به مناسبات محبت آمیز و تنگاتنگ بین آلمان و آمریکا ارزیابی کرد.

بهر حال حالا باید منتظر ماند و دید که دونالد ترامپ تا چه اندازه در تحقق این طرح جنجال برانگیز خود مصر است و آیا کنگره می تواند جلوی اجرایی شدن آن را بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1136

به "واکنش مقامات آلمانی به طرح ترامپ برای بازگرداندن نیروها، درخواست ها برای توقف همکاری های تسلیحاتی با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مقامات آلمانی به طرح ترامپ برای بازگرداندن نیروها، درخواست ها برای توقف همکاری های تسلیحاتی با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید